Dla Pacjenta

Drukuj

Internetowe Konto Pacjenta

Już wkrótce Zintegrowany Informator Pacjenta — system prowadzony przez Narodowy Fundusz Zdrowia — stanie się częścią Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Dzięki niemu swoje dane medyczne, także te z ZIP, znajdziesz w jednym miejscu. Wystarczy, że wejdziesz na www.pacjent.gov.pl i zalogujesz się do IKP.

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to internetowa aplikacja, dzięki której w szybki i bezpieczny sposób odnajdziesz informacje o swoich danych medycznych. Możliwości systemu będą coraz większe, dlatego z czasem zyskasz dostęp do jeszcze większej bazy przydatnych danych o swoim zdrowiu.

W IKP znajdziesz informacje o:
  • miejscach, w których możesz się leczyć
  • receptach i skierowaniach wystawionych dla Twoich bliskich
  • wysokości kwot podlegających refundacji dla poszczególnych produktów leczniczych oraz świadczeniach, których udzielono Ci w ramach NFZ
  • posiadanym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej i podstawie tego prawa
  • składanych oświadczeniach o upoważnieniu osoby do dostępu do dokumentacji medycznej
  • wyrażeniu zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych
  • wystawionych zaświadczeniach lekarskich w razie choroby i macierzyństwa
  • wysokości płaconej składki na ubezpieczenie zdrowotne.
Nowy system, większe możliwości

Korzystając z IKP:

  • uzyskasz recepty niezbędne do kontynuacji swojego leczenia bez konieczności wizyty u lekarza
  • otrzymasz recepty od pielęgniarki lub położnej zarówno po osobistym badaniu, jak i po konsultacji telemedycznej, na odległość
  • upoważnisz innej osoby do dostępu do Twoich danych medycznych lub informacji o stanie Twojego zdrowia
  • już niedługo w łatwy sposób sprawdzisz i pobierzesz pełną dokumentację medyczną.
Jak zalogować się do IKP? Jeśli masz konto w ZIP

1. Wejdź na www.pacjent.gov.pl
2. Wybierz "Zaloguj się kontem ZIP"
3. Wpisz dane, którymi logowałeś się do ZIP i gotowe

Czy wiesz, że...
Oddziały Wojewódzkie NFZ nie zakładają już kont w ZIP.

Jeśli nie masz konta w ZIP Sposób I

1. Załóż Profil Zaufany (jeżeli jeszcze go nie masz)
2. Zaloguj się do IKP za pomocą Profilu Zaufanego

Sposób II

1. Masz e-dowód?
2. Zaloguj się do IKP za pomocą e-dowodu

Już wkrótce w każdym Oddziale NFZ potwierdzisz Profil Zaufany i dostaniesz dostęp do IKP

Niebawem Oddziały Wojewodzie NFZ (OW NFZ), zamiast założyć konto w ZIP, potwierdzą Profil Zaufany ePUAP, dając Ci możliwość dostępu do IKP. O uruchamianiu punktów potwierdzających Profile Zaufane OW NFZ poinformują na swoich stronach internetowych.

Masz pytania? Zadzwoń

Nasi konsultanci z Telefonicznej Informacji Pacjenta czekają na Twój telefon: 800 190 590.

To powinno Cię zainteresować:

Aktualności dla Pacjenta

Przerwa serwisowa

06.11.2019
w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi, które rozpoczną się w środę 06.11.2019 od godziny 16.00 mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.

NFZ ramię w ramię z organizacjami pacjenckimi

10.10.2019
Cykliczne spotkania, deklaracja wsparcia i prace nad dokumentem z konkretnymi korzyściami dla pacjentów. Tak Narodowy Fundusz Zdrowia widzi współpracę z organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz chorych. Właśnie poznaliśmy pierwsze ustalenia.

Prosto o zdrowiu. Narodowy Fundusz Zdrowia zadba o lepszą komunikację z pacjentem

04.10.2019
Podczas II Forum Prostego Języka „Prosto i kropka” Narodowy Fundusz Zdrowia podpisał deklarację stosowania prostego języka w relacjach z pacjentami. W pismach nie będzie urzędniczej nowomowy, a na salach obsługi na stałe zagości przyjazna komunikacja.

NFZ przypomina o możliwości korzystania przez dzieci z leczenia uzdrowiskowego

Ważne!
18.09.2019
W trosce o zdrowie dzieci przypominamy rodzicom i lekarzom ubezpieczenia zdrowotnego o możliwości uzdrowiskowego leczenia małych pacjentów...

Telefoniczna Informacja Pacjenta czynna całą dobę

Ważne!
17.09.2019
Przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie znajdziesz pomoc medyczną w razie choroby w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia NFZ i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje znacznie więcej. Przekonaj się.

Przerwa serwisowa

30.08.2019
Informujemy, że w związku z problemami technicznymi od piątku 30.08.2019r. do niedzieli 01.09.2019r. mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.

Przerwa serwisowa

27.08.2019
Informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi, na dzień 28 sierpnia 2019 r. od godziny 16.00 do 20.00 mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.

Przerwa serwisowa

26.07.2019
Informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi, na dzień 28 lipca (niedziela) 2019 r. od godziny 22.00 do 29 lipca (poniedziałek) 2019 r. do godziny 07.00 mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.

Przerwa serwisowa

18.07.2019
Informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi, na dzień 21 lipca (niedziela) 2019 r. od godziny 22.00 do 22 lipca (poniedziałek) 2019 r. do godziny 07.00 mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.
Zobacz szczegóły