Aktualności

Aktualności Centrali

Informacja

01-07-2010

Informacja w sprawie składania i rozpatrywania skarg i wniosków

W związku z koniecznością dostosowania zadań NFZ do zapisów ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, od 2 lipca 2010 r. zadania Biur Rzeczników Praw Pacjenta w centrali i oddziałach wojewódzkich Funduszu przejmują komórki do spraw skarg i wniosków. Będą one odpowiedzialne za przyjmowanie i rozpatrywanie skarg pacjentów związanych z udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej przez zakłady opieki zdrowotnej w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Szczegółowe informacje dotyczące nowo powstałych komórek znajdują się na stronach internetowych oddziałów wojewódzkich Funduszu.

Jednocześnie przypominamy, że pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę także do innych instytucji:

  • Biura Rzecznika Praw Pacjenta,
  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej,
  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych,
  • Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

źródło - Biuro Komunikacji Społecznej
Dodany: 1.07.2010 r. Norbert Tyszka
Ostatnio zapisany: 18.08.2010 r. Norbert Tyszka
Wszystkie aktualności