Aktualności
Aktualności Centrali
Komunikat
19-12-2011
Komunikat NFZ w sprawie potwierdzenia zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego
Narodowy Fundusz Zdrowia informuje, że w przypadku braku dokumentu potwierdzającego posiadane prawo do świadczeń opieki zdrowotnej, pacjent chcący skorzystać z pomocy lekarskiej może złożyć na piśmie oświadczenie o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego, które powinno zawierać:
- imię i nazwisko,
- datę urodzenia,
- PESEL,
- nazwę instytucji, która zgłosiła pacjenta do ubezpieczenia,
- nazwę oddziału wojewódzkiego, do którego pacjent został zgłoszony.
Złożenie oświadczenia nie zdejmuje z pacjenta obowiązku określonego w art. 50 ust. 2-3 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych dotyczącego obowiązku przedstawienia dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń opieki zdrowotnej w związku z leczeniem szpitalnym.
źródło - Biuro Prawne
Dodany:
19.12.2011 r. Norbert Tyszka
Ostatnio zapisany: 24.01.2012 r. Norbert Tyszka
Ostatnio zapisany: 24.01.2012 r. Norbert Tyszka