Aktualności

Aktualności Centrali

Pacjencie, oceń wizytę u swojego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w czasie epidemii Covid-19

06-07-2020

Sytuacja związana z epidemią Covid-19 rozpowszechniła teleporady i wideoporady oraz zmieniła organizację wizyt osobistych w POZ. Od 6 lipca do osób, które skorzystały z porady lekarza pierwszego kontaktu, mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy porada faktycznie się odbyła i w jakiej formie została przeprowadzona.

 

 

Jak wygląda badanie?

Badanie przeprowadzone będzie w formie telefonicznej ankiety. Rozmowa z ankieterem potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieter zada 12 pytań:

  1. Czy pacjent korzystał w ostatnich 4 miesiącach ze świadczeń opieki zdrowotnej udzielonych w ramach opieki lekarza podstawowej opieki zdrowotnej?
  2. Jeśli tak, to czy wyraża zgodę na przeprowadzenie badania, którego przedmiotem jest udzielone świadczenie (porada zdrowotna)?
  3. Do której kategorii wiekowej należy pacjent, któremu udzielono porady?
  4. Czym była spowodowana konieczność skorzystania z porady?
  5. Jaki to był rodzaj porady?
  6. Czy pacjent miał problem z dodzwonieniem się?
  7. Czy problem, z którym zwrócił się pacjent do lekarza został rozwiązany?
  8. Czy lekarz w sposób jasny i zrozumiały udzielił pacjentowi informacji na temat problemu zdrowotnego?
  9. Czy pacjent otrzymał wszystkie dokumenty potrzebne do wykonania zaleceń lekarza, u którego odbyła się wizyta?
  10. Czy w sytuacji, gdy teleporada nie rozwiązała w pełni problemu, zaoferowana została pacjentowi możliwość umówienia wizyty osobistej?
  11. Czy pacjent skorzystał z możliwości umówienia wizyty osobistej, będącej konsekwencją przeprowadzonej teleporady?
  12. Jaki jest powód nieskorzystania z wizyty osobistej zaoferowanej w wyniku przeprowadzonej teleporady?

Kogo obejmie telefoniczna ankieta?

Badanie obejmie pacjentów, którzy w ostatnich 4 miesiącach skorzystali z porady lekarza pierwszego kontaktu. Ankieterzy przepytają tylko te osoby, które wyrażą taką chęć. Ankieta jest anonimowa.

 

 

Jakich informacji nie podawać w czasie badania?

W trakcie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJ żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji szczegółowych o skierowaniach i receptach, które dostałeś). To ważne dla Twojego bezpieczeństwa. Ankieterzy nie potrzebują Twoich danych i nie będą Cię o nie prosić.

Jakie informacje o pacjencie mają ankieterzy?

Ankieterzy:

  • znają Twój numer telefonu
  • wiedzą, że w ciągu ostatnich 4 miesięcy korzystałeś z porady lekarza pierwszego kontaktu
  • znają datę takiej porady.

Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.

WAŻNE!

Ankieterzy nie mają dostępu do Twoich danych osobowych (takich jak imię, nazwisko, adres, PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystałaś/eś, ani o lekach, jakie zostały Ci przepisane. Dlatego nie mogą o nie pytać.

Twoja odpowiedź to szansa na sprawdzenie dostępności do porad lekarza pierwszego kontaktu w czasie epidemii Covid-19.

Wspólnie z placówkami medycznymi chcemy dbać o Twoje zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie jakości i dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas Twoja opinia na temat porad udzielanych przez placówki podstawowej opieki zdrowotnej.

Masz wątpliwości? Zgłoś je!

Ankieterzy, którzy zadzwonią do Ciebie, działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości możesz potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

PAMIĘTAJ!

Rozłącz się i skontaktuj się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankietera wzbudzi Twoje wątpliwości.

Wszystkie aktualności