Aktualności
Aktualności Centrali
Przywrócono dostęp do systemu eWUŚ
Występujące w ostatnich dniach utrudnienia w dostępie do usług eWUŚ zostały zidentyfikowane. System został uruchomiony w trybie awaryjnym i podlega całodobowej obserwacji. Mogą występować jeszcze czasowe utrudnienia w dostępie do systemu.
Wprowadziliśmy rozwiązania techniczne i organizacyjne, które powinny wyeliminować problemy wynikające między innymi z niewłaściwego korzystania z usług przez oprogramowanie części świadczeniodawców.
Za powstałe w ostatnim czasie utrudnienia przepraszamy.
Nadal identyfikujemy nieprawidłowe zachowania aplikacji niektórych świadczeniodawców i na bieżąco przekazujemy im wytyczne.
Analiza rejestrów zapytań do systemu eWUŚ pokazuje, że niektóre programy u świadczeniodawców, wykorzystujące usługi internetowe udostępniane przez system eWUŚ (Web Serwisy), skonstruowane są niezgodnie z dobrymi praktykami programistycznymi. Ich działanie powoduje niepotrzebne obciążenie systemu.
Przypominamy zatem twórcom oprogramowania, że nie ma potrzeby uwierzytelniania się w systemie przy każdorazowym zapytaniu o konkretny numer Pesel. Usługa uwierzytelniania oferuje token dostępu, którego czas trwania ustalono na 30 minut nieaktywności. Oznacza to, że jeszcze po 29 minutach od poprzedniego żądania można otrzymać odpowiedź bez konieczności ponownego logowania się. Dotyczy to w szczególności wsadowych zapytań o wszystkich pacjentów hospitalizowanych, czy zarejestrowanych na dany dzień. Należy to zadanie wykonywać w trakcie pojedynczego zalogowania. Inny błąd dotyczy wielokrotnego w ciągu dnia pytania o ten sam nr Pesel. Rekordziści robią to tysiące razy.