Aktualności

Aktualności Centrali

Pytamy o opinię na temat opieki nad pacjentem w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej

15-12-2022
  • Jeśli niedawno leczyłeś się u lekarza specjalisty, może zadzwonić do Ciebie ankieter w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia.

  • Badanie jest anonimowe, a ankieter zada kilka pytań.

  • Dzięki badaniu ankietowemu chcemy sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w trakcie leczenia.

 

Ankieterzy zapytają o:

  • sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę
  • zachowanie i postawy pracowników rejestracji
  • zaangażowanie lekarza
  • stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi
  • prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości.

Każdy z tych obszarów możesz ocenić w skali od 0 do 10.

SPRAWDŹ: Jak mogą Ci pomóc organizacje pacjentów?

 

Oddajemy głos pacjentom, chcemy poznać ich opinie

Dzięki badaniu chcemy sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą. To ważny element strategii rozwoju NFZ.

Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Ankieterzy mogą zadzwonić do Ciebie od poniedziałku do soboty, w godzinach 8.00-18.00.

To już nasze czwarte badanie ankietowe. Poprzednie dotyczyły leczenia szpitalnego i porad w POZ.


WAŻNE:

Nie badamy przebiegu leczenia i kwestii medycznych oraz terapeutycznych. Sprawdzamy natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych.


PRZECZYTAJ TEŻ: Start badania jakości świadczeń medycznych w IKP

 

Jakimi danymi dysponują ankieterzy?

Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy znają:

  • numer telefonu
  • płeć pacjenta
  • placówkę, w której pacjent się leczył
  • datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę.

Ankieterzy nie znają Twojego imienia i nazwiska oraz numeru PESEL. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z których świadczeń medycznych korzystałeś.

 

Informacje, których nie powinieneś podawać

W trakcie rozmowy nie podawaj żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego korzystałeś. To kluczowe dla Twojego bezpieczeństwa.

Ankieterzy zadadzą tylko pięć pytań, zawsze uprzedzą, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. Nie potrzebują innych danych, niż te, do których otrzymali dostęp.

 

Masz wątpliwości? Zadzwoń na infolinię NFZ

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, które dotyczą tożsamości ankieterów i samego badania, skontaktuj się z naszą infolinią. Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590. Infolinia pracuje przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ: Bezpłatna infolinia NFZ. Jesteśmy dostępni przez całą dobę

Gdy ankieter poprosi Cię o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, koniecznie poinformuj nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Zakończ rozmowę i zadzwoń na infolinię NFZ zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi Twoje wątpliwości.

Wszystkie aktualności