Aktualności
Aktualności Centrali
Sprawdź online status wniosku o EKUZ
Wniosek o EKUZ składasz przez IKP lub ePUAP? Od 1 lipca 2022 roku status jego realizacji sprawdzisz online.
Jak to działa?
Składając wniosek za pośrednictwem IKP lub ePUAP, w formularzu wniosku podajesz adres e-mail do kontaktu. Jeżeli wniosek złożysz po 30 czerwca 2022 r., na wskazany przez Ciebie adres e-mail otrzymasz informację zwrotną o przyjęciu wniosku do rozpatrzenia i identyfikator sprawy. Dzięki temu identyfikatorowi będziesz mógł online sprawdzać, na jakim etapie rozpatrywania jest Twój wniosek i kiedy otrzymasz EKUZ.
ODWIEDŹ STRONĘ: Sprawdź status swojego wniosku o EKUZ
W statusie sprawy znajdziesz jeden z następujących komunikatów:
- Przyjęliśmy wniosek do realizacji
- Rozpatrujemy wniosek
- Karta EKUZ została wysłana pocztą
- Wniosek o EKUZ został rozpatrzony negatywnie – szczegółową informację zwrotną przesłaliśmy na wskazany adres
- Przesyłka z EKUZ została zwrócona przez Pocztę. Prześlemy ponownie po uzyskaniu poprawnego adresu.
Przy pierwszych dwóch statusach, gdy sprawa jest w toku, dostępna będzie dodatkowa informacja o szacowanym czasie, w którym EKUZ zostanie wysłany pocztą. Czas ten wyliczamy na podstawie danych dotyczących aktualnej liczby złożonych w danym momencie wniosków i czasu niezbędnego na ich obsługę.
Gdy wyślemy Ci EKUZ, otrzymasz link do śledzenia przesyłki pocztowej na adres e-mail.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ: Sprawdź online status wniosku o EKUZ
Źródło: Pacjent.gov.pl