Aktualności
Aktualności Oddziałów
Sala obsługi klientów MOW NFZ wyjątkowo przyjazna rodzinom z dziećmi
-
Sala obsługi klientów małopolskiego NFZ została laureatem plebiscytu „Miejsce Przyjazne Rodzinom z Dziećmi” organizowanego przez Urząd Miasta Krakowa.
-
To już trzecie takie wyróżnienie przyznane małopolskiemu oddziałowi NFZ.
-
W sali obsługi przy ul. Wadowickiej 8W na klientów z dziećmi czeka specjalny kącik malucha, pokój do karmienia czy miejsce do przewijania niemowląt.
Plebiscyt „Miejsce Przyjazne Rodzinom z Dziećmi” jest organizowany przez Urząd Miasta Krakowa od czterech lat. Konkurs pokazuje i promuje krakowskie przedsiębiorstwa oraz instytucje, które zwracają szczególną uwagę na potrzeby rodziców i maluchów. Wyróżnienia trafiają do firm, urzędów, placówek kultury czy ochrony zdrowia, które są pozbawione barier architektonicznych, dbają o atrakcyjną ofertę i komfort pobytu najmłodszych mieszkańców stolicy Małopolski.
W gronie laureatów tegorocznej edycji plebiscytu znalazła się m.in. sala obsługi klientów małopolskiego NFZ, która mieści się przy ulicy Wadowickiej 8W w Krakowie. To już trzecie takie wyróżnienie dla krakowskiej SOK. Tym samym organizatorzy plebiscytu przyznali jej tytuł „Miejsca Wyjątkowo Przyjaznego Rodzinom z Dziećmi”.
- Projektując salę obsługi klientów zwracaliśmy szczególną uwagę na to, by była to przestrzeń dostosowana do potrzeb wszystkich odwiedzających nas osób. Wadowicka 8W to adres, gdzie mieszkańcy regionu mogą uzyskać potrzebną im pomoc w poruszaniu się po publicznym systemie ochrony zdrowia, ale także miejsce, gdzie nieustannie promujemy profilaktykę i zachęcamy do zdrowego stylu życia. Także najmłodszych, na których w kąciku malucha czekają materiały edukacyjne związane chociażby ze zdrowym odżywianiem – mówi Elżbieta Fryźlewicz-Chrapisińska, dyrektor Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie.
Sala obsługi klientów w budynku przy ul. Wadowickiej 8W mieści się od połowy 2020 r. Na powierzchni ponad 400 m kw. znajduje się 19 wydzielonych stanowisk bezpośredniej obsługi, zapewniających właściwą ochronę danych wrażliwych. Komfortowa poczekalnia jest wyposażona w biletomaty i czytelny system informowania o zajmowanym miejscu w kolejce. Na najmłodszych czeka kącik malucha, dzięki któremu żaden z nich nie będzie się nudził podczas załatwiania urzędowych spraw. Rodziny mogą także skorzystać z miejsca do przewijania niemowląt i pokoju dla matek karmiących. Wszystkie pomieszczenia są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, przed budynkiem czekają także na nich wyznaczone miejsca parkingowe.
W SOK działa również stanowisko profilaktyki i informacji o zdrowiu, przy którym każdy zainteresowany może porozmawiać z doradcą o codziennych nawykach np. zdrowej diecie dla całej rodziny oraz specjalny kiosk profilaktyczny. Umożliwia on zmierzenie ciśnienia tętniczego krwi, wzrostu, masy ciała oraz jego składu. Na podstawie pomiarów system określa również BMI, czyli indeks masy ciała. Te podstawowe pomiary medyczne pomagają ocenić ryzyko groźnych chorób cywilizacyjnych np. otyłości czy nadciśnienia tętniczego.
W pierwszych trzech kwartałach tego roku salę obsługi klientów odwiedziło ponad 90 tys. osób. Ponad 42 tys. zgłosiły się po Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, która potwierdza prawo do pomocy medycznej podczas pobytu w krajach Unii Europejskiej i EFTA, blisko 25 tys. skorzystało z informacji na temat sanatoriów, 1,7 tys. podpisało umowy o objęcie dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnym.