Dla Pacjenta
Obsługa klientów
Obsługa klientów w Salach Obsługi Klientów w siedzibach głównych, Delegaturach oraz Punktach Obsługi Klientów oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia.
Sprawy, które możesz załatwić w oddziałach wojewódzkich Funduszu:
- uzyskasz Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz certyfikat tymczasowo zastępujący EKUZ;
- potwierdzisz Profil Zaufany oraz dostaniesz informacje o Internetowym Koncie Pacjenta oraz aplikacji mojeIKP;
- podpiszesz umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne;
- zweryfikujesz ubezpieczenie zdrowotne;
- potwierdzisz zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne;
- zdobędziesz informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ, w tym o leczeniu uzdrowiskowym;
- skorzystasz ze stanowisk ds. profilaktyki i promocji zdrowia znajdujących się w siedzibach głównych oddziałów wojewódzkich NFZ. Na stanowiskach doradcy klientów:
- udzielają informacji o programach profilaktycznych realizowanych przez Fundusz
- doradzają, jak się zgłosić do programów i wziąć w nich udział.
Na każdym stanowisku dostępny jest także samoobsługowy Kiosk Profilaktyczny. Wykonasz w nim najważniejsze pomiary medyczne, a wyniki będziesz mógł omówić z doradcą.
Więcej informacji o stanowisku ds. profilaktyki i promocji zdrowia
Zapraszamy do kontaktu osobistego z pracownikami Narodowego Funduszu Zdrowia w placówkach NFZ.
Informacje o oddziałach wojewódzkich NFZ:
Dolnośląski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
50-416 Wrocław,
ul. gen. R. Traugutta 55
Sala Obsługi Klientów we Wrocławiu
ul. Romualda Traugutta 55, 50-416 Wrocław
Delegatura w Jeleniej Górze
ul. Wolności 18, 58 - 500 Jelenia Góra
Delegatura w Legnicy
ul. Jana Pawła II 7, 59-220 Legnica
Delegatura w Wałbrzychu
ul. Kościuszki 1-3, 58 - 300 Wałbrzych
Punkt Obsługi Klientów w Głogowie
ul. Kotlarska 15, 67-200 Głogów
Punkt Obsługi Klientów w Kłodzku
ul. Objazdowa 11, 57-300 Kłodzko
Telefoniczna Informacja Pacjenta 800 190 590
faks 71 797 93 25
Adres siedziby
50-525 Wrocław,
ul. Joannitów 6
faks 71 797 93 25
Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
ul. Łomżyńska 33, 85-863 Bydgoszcz,
tel. (52) 325 27 06
faks (52) 325 27 09
Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Bydgoszczy
ul. Łomżyńska 33, 85-863 Bydgoszcz
Delegatura w Toruniu
ul. Szosa Chełmińska 30, 87-100 Toruń
Delegatura we Włocławku
ul. Jana Kilińskiego 16, 87-800 Włocławek
Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
20-124 Lublin, ul. Szkolna 16
tel. (81) 531 05 00, -01, -02
faks (81) 531 05 28
Sala Obsługi Klientów w Lublinie
Ul. Nadstawna 2-4, 20-120 Lublin
Delegatura w Białej Podlaskiej
ul. Warszawska 12 c, 21-500 Biała Podlaska
Delegatura w Chełmie
ul. Ceramiczna 1, 22-100 Chełm
Delegatura w Zamościu
ul. Partyzantów 3, 22-400 Zamość
Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
ul. Podgórna 9b, 65-057 Zielona Góra
tel. (68) 328 76 00
faks (68) 328 76 57
Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Zielonej Górze
ul. Podgórna 9B, 65-057 Zielona Góra
Delegatura Gorzów Wielkopolski
ul. Pionierów 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski
Adres korespondencyjny
ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
tel. (42) 275 40 30
Sala Obsługi Klientów w Łodzi
ul. Targowa 35, 90 - 043 Łódź
Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Armii Krajowej 15, 97-300 Piotrków Trybunalski
Delegatura w Sieradzu
ul. Jana Pawła II 3, 98-209 Sieradz
Delegatura w Skierniewicach
ul. Jagiellońska 29, 96-100 Skierniewice
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
31- 053 Kraków, ul. Ciemna 6, tel. 12 29 88 108
faks (12) 430 64 40
Sala Obsługi Klientów w Krakowie
ul. Wadowicka 8W, 30 - 415 Kraków
Delegatura w Nowym Sączu
ul. Jagiellońska 52, 33-300 Nowy Sącz
Delegatura w Nowym Targu
ul. Jana Kazimierza 22, 34-400 Nowy Targ
Delegatura w Tarnowie
Al. Solidarności 5-9, 33-100 Tarnów
Punkt Obsługi Klientów w Olkuszu
ul. Bylicy 1, 32-300 Olkusz
Punkt Obsługi Klientów w Wadowicach
ul. Karmelicka 5, 34-100 Wadowice
Punkt Obsługi Klientów w Oświęcimiu
ul. Wysokie Brzegi 4, 32-600 Oświęcim
Punkt Obsługi Klientów w Myślenicach
ul. Szpitalna 2, 32-400 Myślenice
Punkt Obsługi Klientów w Chrzanowie
ul. Sokoła 19, 32-500 Chrzanów
Punkt Obsługi Klientów w Suchej Beskidzkiej
ul. Szpitalna 22, 34-200 Sucha Beskidzka
Punkt Obsługi Klientów w Brzesku
ul. Kardynała Wyszyńskiego 6, 32-800 Brzesko
Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
00-613 Warszawa, ul. Chałubińskiego 8
tel. 800 190 590
Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Warszawie
ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa
Delegatura w Radomiu
ul. Piastowska 4, 26-617 Radom
Delegatura w Ciechanowie
ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów
Delegatura w Płocku
ul. gen. Z. Padlewskiego 18c, 09 - 402 Płock
Delegatura w Siedlcach
ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 4, 08-110 Siedlce
Delegatura w Ostrołęce
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07 - 410 Ostrołęka
Opolski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
ul. Ozimska 72a, 45-310 Opole
tel. (77) 402 01 00
Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Opolu
ul. Ozimska 72A, 45-310 Opole
Punkt Obsługi Klientów w Nysie
ul. Piastowska 33, 48-300 Nysa
Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
35-032 Rzeszów ul. Zamkowa 8
tel. (17) 860 41 00
faks (17) 860 42 28
Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Rzeszowie
ul. Zamkowa 8, 35-032 Rzeszów
Punkt Obsługi Klientów w Krośnie
ul. Bieszczadzka 5, 38-400 Krosno
Punkt Obsługi Klientów w Mielcu
ul. Jagiellończyka 13/18, 39-300 Mielec
Punkt Obsługi Klientów w Przemyślu
ul. Sportowa 6/403, 37-700 Przemyśl
Punkt Obsługi Klientów w Sanoku
ul. Lipińskiego 10, 38-500 Sanok
Punkt Obsługi Klientów w Stalowej Woli
ul. 1 Sierpnia 12, 37-450 Stalowa Wola
Punkt Obsługi Klientów w Tarnobrzegu
ul. 1 Maja 4, 39-400 Tarnobrzeg
Punkt Obsługi Klientów Jarosławiu
ul. Przemyska 15/2, 37-500 Jarosław
Punkt Obsługi Klientów w Dębicy
ul. Parkowa 28, 39-200 Dębica
Punkt Obsługi Klientów w Jaśle
ul. Mickiewicza 4, 38-200 Jasło
Podlaski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
ul. Pałacowa 3, 15-042 Białystok
tel. (85) 745 95 31
faks (85) 745 95 39
Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Białymstoku
ul. Pałacowa 3, 15-042 Białystok
Delegatura Łomży
Al. Józefa Piłsudskiego 11a, 18-400 Łomża
Delegatura w Suwałkach
ul. Michała Ogińskiego 5c, 16 - 400 Suwałki
Delegatura w Siemiatyczach
ul. 11 listopada 26, 17-300 Siemiatycze
Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
ul. Marynarki Polskiej, 148, 80-865 Gdańsk
tel. (58) 751 25 00
faks (58) 751 25 16
Sala Obsługi Klientów w Gdańsku
ul. Podwale Staromiejskie 69, 80 - 844 Gdańsk
Delegatura w Słupsku
ul. Ks. Józefa Poniatowskiego, 4, 76-200 Słupsk
Punkt Obsługi Klientów w Gdyni
ul. Śląska 53, 81-304 Gdynia
Punkt Obsługi Klientów w Chojnicach
ul. Leśna 10, 89-600 Chojnice
Adres korespondencyjny
ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice
tel. (32) 735 15 00
faks (32) 735 15 71
Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Katowicach
ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice
Delegatura w Bielsku-Białej
ul. Karpacka 24, 43-316 Bielsko-Biała
Delegatura w Częstochowie
ul. Czartoryskiego 28, 42-200 Częstochowa
Delegatura w Rybniku
ul. 3 Maja 29, 44-200 Rybnik
Punkt Obsługi Klientów w Cieszynie
ul. Bobrecka 27, 43-400 Cieszyn
Punkt Obsługi Klientów w Tychach
ul. gen. Grota-Roweckiego 42, 43-100 Tychy
Punkt Obsługi Klientów w Kłobucku
ul. 11 Listopada 5A, 42-100 Kłobuck
Punkt Obsługi Klientów w Myszkowie
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 26, 42-300 Myszków
Punkt Obsługi Klientów w Dąbrowie Górniczej
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, 41-300 Dąbrowa Górnicza
Punkt Obsługi Klientów w Raciborzu
ul. Gamowska 3, 47-400 Racibórz
Punkt Obsługi Klientów w Chorzowie
ul. Katowicka 105, 41-500 Chorzów
Punkt Obsługi Klientów w Żywcu
Al. Marszałka Piłsudskiego 50, 34-300 Żywiec
Punkt Obsługi Klientów w Lublińcu
ul. Króla Jana III Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec
Punkt Obsługi Klientów w Zawierciu
ul. Towarowa 22, 42-400 Zawiercie
Delegatura w Piekarach Śląskich
ul. Kościuszki 22, 41-940 Piekary Śląskie
Punkt Obsługi Klientów w Bytomiu
ul. Wrocławska 32/34, 41-902 Bytom
Punkt Obsługi Klientów w Sosnowcu
ul. Modrzejowska 32A, 41-200 Sosnowiec
Delegatura w Tarnowskich Górach
ul. Piastowska 1, 42-600 Tarnowskie Góry
Punkt Obsługi Klientów w Zabrzu
ul. Ślęczka 20, 41-800 Zabrze
Punkt Obsługi Klientów w Gliwice
ul. Jana Pawła II 10a, 44-100 Gliwice
Punkt Obsługi Klientów w Jastrzębiu Zdroju
ul. Harcerska 9, 44-335 Jastrzębie-Zdrój
Punkt Obsługi Klientów w Rudzie Śląskiej
ul. Niedurnego 34, 41-709 Ruda Śląska
Świętokrzyski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
25-025 Kielce, ul. Jana Pawła II 9
tel. (41) 364 61 00
faks (41) 343 04 90
Sala Obsługi Klientów w Kielcach
al. IX Wieków Kielc 2a, 25-516 Kielce
Punkt Obsługi Klientów w Ostrowcu Świętokrzyskim
os. Słoneczne 43, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
Punkt Obsługi Klientów w Sandomierzu
ul. Adama Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz
Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
10-561 Olsztyn, ul. Żołnierska 16
tel. (89) 678 77 24
faks (89) 533 91 74
Sala Obsługi Klientów w Olsztynie
ul. Głowackiego 14 , 10-448 Olsztyn
Delegatura w Ełku
ul. Fryderyka Chopina 15, 19-300 Ełk
Delegatura w Elblągu
ul. Gen. Józefa Bema 18, 82-300 Elbląg
Punkt Obsługi Klientów w Iławie
ul. Kazimierza Jagiellończyka 16, 14-200 Iława
Punkt Obsługi Klientów w Giżycku
ul. Dąbrowskiego 14, 11-500 Giżycko
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
60-309 Poznań, ul. Grunwaldzka 158
tel. (61) 850 60 00
Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Poznaniu
ul. Grunwaldzka 158, 60-309 Poznań
Punkt Obsługi Klientów w Poznaniu
ul. Piekary 14/15, 60-309 Poznań
Uwaga: Ubezpieczenia dobrowolne obsługiwane są tylko w SOK przy ul. Piekary 14/15
Delegatura w Lesznie
ul. Kościuszki 4, 64-100 Leszno
Delegatura w Kaliszu
ul. Skarszewska 42 A , 62-800 Kalisz
Delegatura w Pile
ul. Wojska Polskiego 43, 64-920 Piła
Delegatura w Koninie
ul. Szpitalna 43, 62-500 Konin
Punkt Obsługi Klientów w Rawiczu
ul. Ignacego Buszy 5, 63-900 Rawicz
Punkt Obsługi Klientów w Słupcy
ul. Wojska Polskiego 13, 62-400 Słupca
Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Adres korespondencyjny
71-470 Szczecin, ul. Arkońska 45
tel. dla pacjentów 800 190 590
Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Szczecinie
ul. Arkońska 45, 71-450 Szczecin
Delegatura w Koszalinie
ul. Andersa 34, 75 - 626 Koszalin
Punkt Obsługi Klientów w Szczecinie
ul. Andre Citroëna 2, 70-769 Szczecin
Dla wygody i komfortu naszych klientów istnieją również alternatywne formy kontaktu:
E-doradca NFZ to bezpłatna usługa, która umożliwia konsultację z pracownikiem oddziału wojewódzkiego NFZ poprzez wideo-spotkanie za pomocą ogólnodostępnej aplikacji Microsoft Teams. Usługa działa w dni robocze od 8:00 do 16:00, po wcześniejszej rezerwacji wizyty on-line.
Aby zarezerwować wizytę on-line:
- wejdź w link e-doradca.nfz.gov.pl
- wybierz województwo
- wybierz dzień i godzinę spotkania
- wybierz temat spotkania
- podaj swój adres e-mail
- zaznacz odpowiednie zgody dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przetwarzania wizerunku w postaci obrazu i głosu.
Po zarezerwowaniu spotkania dostaniesz potwierdzenie na adres e-mail wraz z linkiem do spotkania. Jeżeli zrobisz rezerwację po godzinie 16: 00, link do spotkania otrzymasz w kolejnym dniu roboczym.
W wyznaczonym terminie połącz się poprzez wysłany link z pracownikiem NFZ. Podczas wideo-spotkania e-Doradca NFZ odpowiada na pytania ogólne, nie weryfikuje tożsamości i nie prosi o dodatkowe dane.
Jeśli w trakcie wideo-spotkania okaże się, że sprawa wymaga osobistej obecności w naszej placówce, e-Doradca NFZ poinformuje Cię o tym i zapisze na wizytę oraz wskaże, jakie dokumenty czy dane będą potrzebne w celu realizacji Twojej sprawy.
Więcej informacji o usłudze e-Doradca NFZ znajdziesz na stronie nfz.gov.pl w zakładce aktualności:
Dane adresowe placówek oraz adresy skrzynek ePUAP znajdziesz na stronach oddziałów wojewódzkich NFZ. Przed wejściem do placówek NFZ znajdują się skrzynki na korespondencję. Jeśli wniosek lub pismo, które chcesz złożyć, nie wymaga potwierdzenia złożenia, możesz je pozostawić w skrzynce na korespondencję. Jeśli chcesz mieć potwierdzenie wysyłki, prześlij korespondencję do nas za pośrednictwem skrytki ePUAP lub listownie.
Jeśli chcesz załatwić sprawę indywidualną, a w korespondencji musisz umieścić dane osobowe lub wrażliwe (np. pesel lub opis stanu zdrowia) napisz do nas pismo i wyślij je za pośrednictwem ePUAP albo pocztą tradycyjną.
Listę skrytek ePUAP i adresów do korespondencji znajdziesz na stronie swojego oddziału wojewódzkiego NFZ.
Pamiętaj, aby dokładnie i wyraźnie wpisywać swoje dane: imię, nazwisko oraz pełny adres. Warto również wskazać numer telefonu, który może ułatwić kontakt.
Wnioski o karty EKUZ składane poprzez Internetowe Konto Pacjenta oraz ePUAP realizuje Centrum Usług Wspólnych w Chełmie – nie ma możliwości ich osobistego odbioru.
Jeśli będziesz mieć wątpliwości, skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo.
Potrzebujesz spokoju i wyciszenia w czasie załatwiania spraw w salach obsługi klientów NFZ? Odwiedź nas w czasie „cichej godziny” w obsłudze.
„Cicha godzina” to czas ograniczenia bodźców wzrokowych i słuchowych, których nadmierne natężenie jest szczególnie uciążliwe dla osób w spektrum autyzmu.
Przyjdź we wtorek między 14.00 a 15.00
W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 w salach obsługi klientów w naszych oddziałach wojewódzkich panują specjalne warunki. Światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Rozmowy są prowadzone – zarówno przez pracowników, jak i klientów – w sposób cichy i niezakłócający spokoju.
Zarezerwuj dłuższą „cichą” wizytę
Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi w odizolowanym, wyciszonym pomieszczeniu. Zarezerwuj taką wizytę w oddziale wojewódzkim NFZ właściwym ze względu na miejsce zamieszkania. Możesz to zrobić przez:
- stronę internetową oddziału
- telefon – zadzwoń pod numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590
Zarezerwuj wizytę w „cichej godzinie” w swoim oddziale wojewódzkim NFZ
- Dolnośląski Oddział Wojewódzki NFZ
- Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
- Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ
- Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ
- Łódzki Oddział Wojewódzki NFZ
- Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ
- Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ
- Opolski Oddział Wojewódzki NFZ
- Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ
- Podlaski Oddział Wojewódzki NFZ
- Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
- Śląski Oddział Wojewódzki NFZ
- Świętokrzyski Oddział Wojewódzki NFZ
- Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki NFZ
- Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ
- Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Zapraszamy do kontaktu z naszą infolinią – Telefoniczną Informacją Pacjenta (TIP)
Telefoniczna Informacja Pacjenta jest dostępna bezpłatnie i całodobowo pod numerem 800 190 590. Konsultanci TIP udzielą Ci niezbędnych informacji dotyczących systemu opieki zdrowotnej, a także wskażą ścieżkę postępowania w Twojej sprawie.
Uprawnienia do wyrobów medycznych mogą być potwierdzone elektronicznie przez osobę, która wystawia zlecenie (lekarza lub inną osobę uprawnioną). Z tak potwierdzonym zleceniem udaj się bezpośrednio do sklepu lub apteki.
Jeśli osoba wystawiająca nie zatwierdziła zlecenia elektronicznie, możesz również potwierdzić zlecenie osobiście w placówce Narodowego Funduszu Zdrowia.
Jak zrealizować zapotrzebowanie na wyroby medyczne krok po kroku
Skierowanie do uzdrowiska możesz dostarczyć osobiście do swojego oddziału wojewódzkiego NFZ lub wysłać pocztą (jeśli lekarz sam go nie wysłał). Każdy etap rozpatrywania Twojego skierowania możesz śledzić na stronie:
Wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego możesz złożyć w oddziale wojewódzkim NFZ.
Jeśli masz wątpliwości, napisz do nas maila lub zadzwoń. Nasi doradcy klienta pomogą załatwić Twoją sprawę, pokierują co do sposobu jej realizacji. Doradca poinformuje Cię o tym, jakie dokumenty czy dane będą potrzebne podczas wizyty w oddziale NFZ.
Jak ubezpieczyć się dobrowolnie
Wniosek o weryfikację statusu ubezpieczenia zdrowotnego (eWUŚ), a także dotyczący okresów i zasad ubezpieczenia zdrowotnego możesz złożyć w placówce Narodowego Funduszu Zdrowia osobiście, przesłać e-mailem (skan), pocztą tradycyjną lub poprzez epuap.
Wniosek o EKUZ możesz złożyć na kilka sposobów. Wybierz jeden:
- Osobiście w dowolnym oddziale lub delegaturze NFZ
- Za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP
- Za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta (IKP)
- Pocztą tradycyjną, na adres dowolnego oddziału lub delegatury NFZ
- Pocztą elektroniczną (tylko w przypadku pracowniczych wniosków o EKUZ)
W przypadku planowanego wyjazdu zagranicznego zachęcamy do składania wniosków o EKUZ już dziś, bądź z odpowiednim wyprzedzeniem.
Wniosek o wydanie formularza S1 możesz otrzymać w każdej placówce Narodowego Funduszu Zdrowia lub pobrać ze strony internetowej:
Wypełniony formularz możesz złożyć w placówkach Narodowego Funduszu Zdrowia lub wysłać pocztą tradycyjną na adres placówki oddziału wojewódzkiego NFZ.
Wniosek o zwrot kosztów świadczeń opieki zdrowotnej, będących świadczeniami gwarantowanymi, udzielonych na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego UE możesz złożyć w placówkach Narodowego Funduszu Zdrowia, jednakże zostanie on przesłany do Centrum Usług Wspólnych w Gorzowie Wielkopolskim. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami możesz wysłać bezpośrednio do CUW, co skróci proces jego rozpatrywania.
Wyślij wniosek wraz załącznikami na adres korespondencyjny CUW w Lubuskim OW NFZ.
CUW w Gorzowie Wielkopolskim – Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ
Ul. Pionierów 8
66-400 Gorzów Wielkopolski
Zwrot kosztów leczenia poza granicami kraju
Skargi i wnioski można składać do oddziału wojewódzkiego NFZ lub do Centrali NFZ:
Można to zrobić na kilka sposobów:
- bezpośrednio w siedzibie oddziału lub jego delegaturze,
- wysłać pocztą na adres oddziału wojewódzkiego lub właściwej dla siedziby świadczeniodawcy delegatury,
- wysłać faksem,
- przesłać skargę na adres e-mail. W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostały opatrzone podpisem elektronicznym lub nie zawierają imienia, nazwiska (nazwy) i adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia
- przesłać za pośrednictwem platformy ePUAP.
- Pracownik NFZ za pomocą poczty elektronicznej występuje odpowiednio do skarżącego lub wnioskodawcy o uzupełnienie złożonej skargi lub wniosku w terminie siedmiu dni, jeżeli z treści nie można ustalić problemu. Termin do załatwienia skargi lub wniosku biegnie od dnia wpływu uzupełnienia do Funduszu. Nieusunięcie braków skutkuje pozostawieniem skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.
Pracownicy Narodowego Funduszu Zdrowia po założeniu profilu zaufanego potwierdzą tożsamość każdej zgłaszającej się osoby w oparciu o ważny dowód tożsamości. Zweryfikowany w ten sposób profil będzie ważny przez kolejne trzy lata. Na miejscu każdy Klient uzyska również podpowiedzi dotyczące wykorzystania profilu zaufanego do aktywacji Internetowego Konta Pacjenta.
Sprawdź jak założyć profil zaufany