O NFZ
Ogłoszenia o pracę

Specjalista/Starszy Specjalista w Wydziale Informacji, Skarg i Wniosków w Departamencie Obsługi Klientów i Profilaktyki (1 etat / umowa na zastępstwo)
Praca w Funduszu to nauka, doświadczenie i satysfakcja z tworzenia wartości,
które mają realny wpływ na otaczającą nas rzeczywistość.
Jesteśmy organizacją publiczną, nadzorowaną przez Ministra Zdrowia. Zarządzamy i odpowiadamy za środki finansowe przeznaczone na leczenie, pełnimy rolę płatnika publicznego, działamy na rzecz wszystkich Uprawnionych.
GŁÓWNE ZADANIA
- prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami, przygotowywanie projektów odpowiedzi i innych dokumentów w tym zakresie;
- przyjmowanie interesariuszy zewnętrznych w sprawach skarg i wniosków oraz sporządzanie protokołów przyjęcia skargi lub wniosku złożonego ustnie;
- udzielanie informacji dotyczących systemu świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
- prowadzenie Rejestru Skarg i Wniosków;
- udział w kontrolach OW NFZ w zakresie kompetencji, opracowywanie programu, sporządzanie wystąpień pokontrolnych;
- współuczestniczenie w opracowywaniu planu pracy, planu kontroli, okresowych raportów i sprawozdań;
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali, OW NFZ i instytucjami zewnętrznymi w zakresie realizowanych zadań.
WYMAGANIA
WYMAGANIA DODATKOWE
- wykształcenie: wyższe w zakresie dziedzin mających zastosowanie w ochronie zdrowia (zdrowie publiczne, medyczne, administracja publiczna, prawnicze) lub średnie;
- lata pracy zawodowej:
na stanowisko specjalisty:
- w przypadku posiadania wykształcenia wyższego minimum 3 lata pracy zawodowej,
- w przypadku posiadania wykształcenia średniego minimum 5 lat pracy zawodowej;
na stanowisko starszego specjalisty:
- w przypadku posiadania wykształcenia wyższego minimum 4 lata pracy zawodowej,
- w przypadku posiadania wykształcenia średniego minimum 6 lat pracy zawodowej,
- znajomość przepisów i zagadnień związanych z funkcjonowaniem systemu opieki zdrowotnej, w tym dotyczących ubezpieczeń zdrowotnych, praw pacjenta;
- znajomość aktów prawnych mających zastosowanie w ochronie zdrowia oraz przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i rozporządzenia, rozporządzenia w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków;
- znajomość obsługi pakietu Microsoft Office;
- doświadczenie zawodowe w administracji publicznej, w sektorze ochrony zdrowia.
WYMAGANIA DODATKOWE
- łatwość w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych;
- umiejętność pracy pod presją czasu;
- wysoka kultura osobista, odporność na stres;
- orientacja na klienta, interesariusza;
- umiejętność planowania i organizacji pracy;
- wykonywanie obowiązków zgodnie z przepisami;
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach.
WYMAGANE DOKUMENTY
- CV w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej;
- kwestionariusz osobowy w formie elektronicznej lub podpisany w formie papierowej;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających lata pracy zawodowej z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenie lub prowadzenia działalności gospodarczej (świadectwa pracy, zaświadczenia o trwającym zatrudnieniu, aktualny wydruk z CEIDG);
- kopie innych dokumentów zgodnie z wymaganiami stanowiskowymi;
- oświadczenia i zgody zatwierdzone w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej.
Skorzystaj z naszego poradnika, jeśli chcesz dowiedzieć się jak prawidłowo złożyć dokumenty lub szukasz dodatkowych informacji dotyczących procesu rekrutacji. Znajdziesz tam również klauzulę informacyjną oraz wzory wymaganych zgód i oświadczeń.
PRACOWNIKOM OFERUJEMY
- pracę w sprawnie zarządzanej organizacji zatrudniającej powyżej 5500 pracowników
- stabilne zatrudnienie na umowę o pracę
- możliwość pracy zdalnej okazjonalnej do 24 dni w roku
- pracę w systemie hybrydowym
- elastyczny czas pracy
- nagrodę jubileuszową za staż pracy
- dodatkowy urlop stażowy
- profesjonalny system szkoleń
- możliwość dofinansowania nauki języka do 100%
- możliwość dofinansowania studiów do 100%
- opiekę mentora/ mentorki
- atrakcyjne wsparcie socjalne (zakładowy fundusz świadczeń socjalnych) m in.:
- dofinansowanie do wypoczynku - „wczasy pod gruszą”
- dofinansowanie do wypoczynku dla dzieci
- dofinansowanie karty sportowej
- Kasa Zapomogowo Pożyczkowa
- ubezpieczenie na życie na atrakcyjnych warunkach
- inicjatywy dbające o zdrowie (#NaszeFirmoweZdrowie)
W przypadku dodatkowych pytań, jesteśmy dla Ciebie dostępni pod adresem e-mail: .
Kandydatki i Kandydatów prosimy o składanie dokumentów do 23.04.2025 r.: elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznego systemu rekrutacyjnego lub w formie papierowej w zamkniętych kopertach, bezpośrednio w siedzibie Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia (kancelaria czynna w godzinach 8.00 – 16.00) lub przesłać na adres:
Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia
ul. Rakowiecka 26/30
02-528, Warszawa
z dopiskiem: oferta pracy DOKiP/25/62
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Narodowy Fundusz Zdrowia wdrożył „Procedurę zgłoszeń wewnętrznych”. Sygnalista może dokonać zgłoszenia pisemnie z wykorzystaniem internetowego formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Narodowego Funduszu Zdrowia. Wszystkie informacje są dostępne pod adresem: https://www.nfz.gov.pl/bip/sygnalisci/
