O NFZ
Ogłoszenia o pracę
Dyrektor Lubuskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
Lista kandydatów, którzy spełnili wymagania formalne:
- Tomasz Hałas, Gorzów Wielkopolski
- Edward Jakubowski, Zielona Góra
- Aleksandra Kita, Sudoł
- Magdalena Wiadomska-Łażewska, Żagań
Działając na podstawie art. 107a ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t. j. Dz. U. 2024 poz. 146 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą”, Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia ogłasza nabór na stanowisko Dyrektora Lubuskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, zwanego dalej „Dyrektorem Oddziału”.
- Nazwa i adres Urzędu: Narodowy Fundusz Zdrowia – Centrala, zwany dalej „Funduszem”, ul. Rakowiecka 26/30, 02-528 Warszawa.
- Miejsce wykonywania pracy: siedziba Lubuskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Zielonej Górze.
- Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
Kandydat przystępujący do naboru na stanowisko Dyrektora Oddziału winien spełniać następujące warunki, tj. być osobą, która:
- posiada wykształcenie wyższe;
- posiada wiedzę i doświadczenie, dające rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków dyrektora;
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo popełnione umyślnie;
- nie pełniła służby zawodowej ani nie pracowała w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów, ani nie była ich współpracownikiem.
Zgodnie z art. 107 ust. 6 ustawy Dyrektor Oddziału nie może być jednocześnie:
- Prezesem Funduszu albo jego zastępcą;
- głównym księgowym Funduszu;
- świadczeniodawcą;
- właścicielem lub pracownikiem apteki, hurtowni farmaceutycznej lub podmiotu wytwarzającego produkty lecznicze i wyroby medyczne;
- posiadaczem akcji lub udziałów w spółkach prowadzących podmioty będące świadczeniodawcami oraz podmiotami, o których mowa w pkt 5;
- osobą, o której mowa w art. 112 ust. 1 pkt 2-9 ustawy.
Ponadto zgodnie z art. 107 ust. 7 ustawy Dyrektor Oddziału nie może wykonywać działalności gospodarczej.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Zgodnie z art. 107 ust. 5 ustawy do zakresu obowiązków Dyrektora Oddziału należy w szczególności:
- efektywne i bezpieczne gospodarowanie środkami finansowymi oddziału wojewódzkiego Funduszu;
- przygotowanie i przedstawianie radzie oddziału wojewódzkiego Funduszu corocznych prognoz przychodów i kosztów;
- przygotowanie i przedstawienie radzie oddziału wojewódzkiego Funduszu projektu planu finansowego oddziału wojewódzkiego Funduszu na rok następny;
- sporządzanie projektu planu zakupu świadczeń w zakresie oddziału wojewódzkiego Funduszu;
- sporządzanie projektu planu pracy oddziału wojewódzkiego Funduszu;
- realizacja planu finansowego oddziału wojewódzkiego Funduszu i planu pracy oddziału wojewódzkiego Funduszu;
- sporządzanie sprawozdania z wykonania planu finansowego oddziału wojewódzkiego Funduszu za dany rok;
- sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności oddziału wojewódzkiego Funduszu;
- realizowanie planu finansowego oddziału wojewódzkiego Funduszu i planu pracy oddziału wojewódzkiego Funduszu;
- przeprowadzanie postępowań o zawarcie umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, w tym świadczeń wysokospecjalistycznych;
- dokonywanie wyboru realizatorów programów polityki zdrowotnej, których realizacja została mu zlecona przez Prezesa Funduszu lub ministra właściwego do spraw zdrowia;
- przeprowadzanie postępowania o zawarcie umów z dysponentami zespołów ratownictwa medycznego na wykonywanie medycznych czynności ratunkowych, zawieranie i rozliczanie tych umów, na podstawie ustawy z 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym;
- w zakresie udzielonych pełnomocnictw wykonywanie zadania związanego z zawieraniem i rozliczaniem umów: o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, o realizację programów zdrowotnych i pilotażowych, dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego, o których mowa w art. 68 oraz o których mowa w art. 41 ustawy o refundacji,
- monitorowanie:
- ordynacji lekarskich,
- realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- realizacji prawa do świadczeń dla ubezpieczonych, o których mowa w art. 5 pkt 44a i 44b ustawy;
- celowości, udzielanych w ramach umów, świadczeń opieki zdrowotnej;
- prowadzonych przez świadczeniodawców na obszarze właściwości danego oddziału wojewódzkiego Funduszu postępowań o udzielanie zamówienia publicznego na zakup refundowanych ze środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, w celu oceny zasadności zastosowania środków ochrony prawnej, o których mowa w art. 102 ust. 5a, oraz przekazuje Prezesowi Funduszu informacje w tym zakresie;
- na żądanie Prezesa Funduszu lub rady oddziału Wojewódzkiego Funduszu udziela informacji o bieżącej działalności oddziału wojewódzkiego;
- współpraca z wojewodą w zakresie realizowanych przez niego zadań w zakresie ochrony zdrowia, w tym udzielanie istotnych z punktu widzenia realizacji zadań informacji dotyczących działalności oddziału wojewódzkiego Funduszu;
- przedstawianie propozycji w zakresie kwalifikacji świadczeniodawców oraz systemu zabezpieczenia.
- Wymagane dokumenty:
- cv;
- kwestionariusz osobowy kandydata;
- kopie dokumentów potwierdzające wymagane w ogłoszeniu wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzające doświadczenie, dające rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków dyrektora;
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
- oświadczenie kandydata o niekaralności zakazem zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznych lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 w zw. z art. 4 pkt 29 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 1633) – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.;
- poświadczenie bezpieczeństwa związanego z dostępem do informacji niejawnych, oznaczonych klauzulą „Poufne” lub w przypadku jego braku - oświadczenie kandydata o dobrowolnym poddaniu się procedurze sprawdzającej umożliwiającej nadanie takiego poświadczenia;
- podpisane oświadczenia o treści:
- „Wyrażam zgodę na przetwarzanie mojego wizerunku dołączonego do oferty pracy DyrOW/24/15”.
UWAGA! Dołączenie wizerunku kandydata jest dobrowolne.
- „Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się i przyjmuję do wiadomości Klauzulę informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych
w Narodowym Funduszu Zdrowia oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie udostępnionych przeze mnie danych osobowych w celach związanych z procesem rekrutacyjnym DyrOW/24/15”.
- Oświadczam, iż pozostaję świadom/a treści art. 107 ust. 6 i 7 oraz art. 112 ust. 1 pkt 2-9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 146) i zakazom
w nich ustanowionym. W przypadku powołania na stanowisko Dyrektora Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia zobowiązuję się do przestrzegania przepisów art. 107 ust. 6 i 7 oraz art. 112 ust. 1 pkt 2-9 oraz ust. 2 ustawy o świadczeniach”.
Informacje dla osób niepełnosprawnych:
kandydaci z orzeczeniem o niepełnosprawności mogą dołączyć do oferty kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
UWAGA! W przypadku dołączenia dokumentu z orzeczeniem o niepełnosprawności, konieczne jest podpisanie poniższego oświadczenia:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych - RODO), zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do procesu rekrutacyjnego DyrOW/24/15”.
- Dodatkowe dokumenty i oświadczenia:
Inne dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje lub umiejętności. Dodatkowym atutem będą studia podyplomowe w zakresie zarządzania, zdrowia publicznego, ubezpieczeń zdrowotnych.
- Termin i miejsce składania dokumentów (ofert):
Elementy oferty kandydata, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, powinny stanowić odrębne dokumenty. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Dokumenty, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, należy składać w zamkniętej kopercie, bezpośrednio w siedzibie Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia albo przesyłać (decyduje data wpływu do Centrali NFZ. Kancelaria czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8-16) pod adresem:
Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia
02-528 Warszawa, ul. Rakowiecka 26/30, Kancelaria
z dopiskiem:
„NABÓR NA STANOWISKO DYREKTORA LUBUSKIEGO ODDZIAŁU WOJEWÓDZKIEGO NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA – DyrOW/24/15”
Termin składania dokumentów upływa 25 września 2024 r.
Oferty przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę podczas procedury kwalifikacyjnej.
Oferty kandydatów, które nie będą zawierać dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, nie podlegają uzupełnieniu. Brak w ofertach kandydatów któregokolwiek z wymaganych dokumentów, o których mowa w ust. 5 ogłoszenia, będzie skutkował tym, iż takie oferty nie będą spełniać wymagań formalnych.
- Informacja o metodach i technikach naboru:
Przyjmuje się, że technika naboru będzie polegała na:
- formalnej weryfikacji dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia;
- analizie merytorycznej dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia;
- rozmowie kwalifikacyjnej z kandydatami, w trakcie której odbędzie się sprawdzenie wiedzy kandydatów z tematyki dotyczącej zakresu spraw należących do właściwości Funduszu oraz sprawdzenie kompetencji kierowniczych.
Zastrzega się możliwość podjęcia przez komisję decyzji o zweryfikowaniu wiedzy kandydatów także w formie pisemnej (test wiedzy lub pytania otwarte), a rozmowa kwalifikacyjna, o której mowa w pkt 3 zostanie przeprowadzona z 4 kandydatami, którzy z części pisemnej uzyskają najwyższą punktację.
- Informacje dodatkowe dotyczące naboru:
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy po analizie dokumentów zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej, o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie nie będą o tym informowani.
Wymagane dokumenty, tj.: cv, kwestionariusz osobowy kandydata, a także oświadczenia określone w ust. 5 ogłoszenia, należy własnoręcznie podpisać. W przypadku składania oświadczenia lustracyjnego lub informacji
o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, należy je umieścić w zamkniętej i opisanej kopercie dołączonej do pozostałych dokumentów określonych w ust. 5 i 6 ogłoszenia.
Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem: 22 572 60 87
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych:
Zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych iw sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest Narodowy Fundusz Zdrowia z siedzibą w Warszawie, reprezentowany przez Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia, z którym mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres siedziby administratora: 02-528 Warszawa, ul. Rakowiecka 26/30,
- za pomocą platformy ePUAP: NFZ-Centrala/SkrytkaESP,
- e-mailem: sekretariat.gpf@nfz.gov.pl.
Prezes NFZ wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych do kontaktu z Państwem w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz realizacji praw związanych z przetwarzaniem danych z którym mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres siedziby administratora: j.w.
- za pomocą platformy ePUAP: j.w.
- e-mailem:
Administratorem danych osobowych kandydatek/kandydatów jest również Minister Zdrowia z siedzibą w Warszawie, ul. Miodowa 15.
- kontakt do inspektora ochrony danych: iod@mz.gov.pl.
Postępowanie rekrutacyjne w Narodowym Funduszu Zdrowia prowadzone jest zgodnie z art. 107a-107g ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Pani/Pana dane osobowe w przypadku przekazania wizerunku w ofercie pracy, będą przetwarzane zgodnie z zapisami art. 6 ust. 1 lit a, a w przypadku podania szczególnych kategorii danych, na podstawie art. 9 ust. 2 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych -RODO).
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Po upływie terminu do składania dokumentów listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, zawierającą imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania (miejscowość), umieszcza się w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Oddziału oraz publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej. Informację o wyniku naboru umieszcza się w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Oddziału oraz publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej. Informacja ta zawiera imię i nazwisko kandydata, jego miejsce zamieszkania (miejscowość), określenie stanowiska pracy oraz uzasadnienie dokonanego wyboru.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
W zakresie wynikającym z przepisów prawa powszechnie obowiązującego posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetworzenia, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), której dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, prawo do usunięcia danych osobowych. Od czynności podjętych przez administratora danych osobowych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podane przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wskazanym w art. 22¹ ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy związane jest z dobrowolnym uczestnictwem w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Panią/Pana innych danych niż wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego jest dobrowolne.
Przekazane przez Panią/Pana dane nie posłużą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, jak również profilowania.
Dane osobowe dotyczące postępowań rekrutacyjnych są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej NFZ oraz umieszczane na tablicach informacyjnych NFZ przez następujący okres:
- lista kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze, zawierająca imię i nazwisko kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, podlega usunięciu z chwilą zamieszczenia informacji o zakończeniu rekrutacji i jest publikowana nie dłużej niż do 104 dni od dnia publikacji informacji w BIP;
- informacja o wyniku naboru, zawierająca imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego podlega usunięciu po upływie 30 dni od dnia publikacji w BIP.