Zarządzenia Prezesa
Uchwały Zarządu
Uchwała Nr 154/2003
Uchwała Nr 154/2003
z dnia 25 lipca 2003 r.
Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Regulaminu Organizacyjnego Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Warszawie.
Na podstawie § 17 statutu Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2003 r. w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. Nr 55, poz. 481), Żarząc Narodowego Funduszu Zdrowia
uchwala, co następuje:
§ 1.
W uchwale Nr 81 z dnia 22 maja 2003 r. Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia
w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia wprowadza
się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 1, stanowiącym Regulamin Organizacyjny Narodowego Funduszu
Zdrowia:
a) w § 19 w ust. 2 uchyla się pkt 19,
b) w § 31 w ust. 2 uchyla się pkt 18,
c) w § 33 w ust. 2 uchyla się pkt 17;
2) w załączniku nr 8, stanowiącym Regulamin Organizacyjny Mazowieckiego Oddziału
Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Warszawie:
a) w § 6 w ust. 1 w pkt 13 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt
14 i 15 w brzmieniu:
"14) Wydział Informatyki i Łączności, 15) Wydział Administracyjny.",
b) § 10 otrzymuje brzmienie:
"§ 10. 1. Dyrektorowi Oddziału podlegają bezpośrednio:
1) Biuro Dyrektora;
2) Zespół Radców Prawnych;
3) Wydział Spraw Pracowniczych i Szkoleń;
4) Wydział Organizacyjno-Prawny;
5) Wydział Informatyki i Łączności.
2. Zastępcy dyrektora Oddziału do spraw Medycznych podlegają bezpośrednio:
1) Wydział Świadczeń Zdrowotnych;
2) Wydział Monitorowania Świadczeń Zdrowotnych;
3) Wydział Spraw Ubezpieczonych;
4) Wydział Gospodarki Lekami;
5) Wydział Kontroli Realizacji Umów ze Świadczeniodawcami;
6) Rzecznik Praw Pacjenta.
3. Zastępcy dyrektora Oddziału do spraw Ekonomiczno - Finansowych podlegają
bezpośrednio:
1) Wydział Ekonomiczno-Finansowy;
2) Wydział Księgowości;
3) Wydział Administracyjny.
4. Zastępcy dyrektora Oddziału do spraw Służb Mundurowych podlega bezpośrednio
Wydział do Spraw Służb Mundurowych.",
c) § 17 otrzymuje brzmienie: "§17. Biuro Dyrektora
1. W skład Biura Dyrektora wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Sekretariat;
2) Dział Obsługi Rady Społecznej;
3) Rzecznik Prasowy.
2. Do zadań Sekretariatu należy w szczególności:
1) prowadzenie zbioru uchwał Rady Społecznej;
2) prowadzenie zbioru zarządzeń dyrektora Oddziału oraz ich dystrybucja;
3) koordynowanie terminów i przygotowywanie spotkań dyrektora Oddziału;
4) przyjmowanie i opracowywanie korespondencji kierowanej do dyrektora Oddziału;
5) nadzór nad terminowym udzielaniem odpowiedzi na korespondencję kierowaną
do dyrektora Oddziału;
6) nadzór nad terminową realizacją zarządzeń i poleceń dyrektora Oddziału;
7) prowadzenie sekretariatu dyrektora Oddziału;
8) comiesięczne przygotowywanie materiałów do Biuletynu Funduszu ;
9) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Oddziału.
3. Do zadań Działu Obsługi Rady Społecznej należy w szczególności:
1) zapewnienie obsługi organizacyjnej, w tym obsługi administracyjno-biurowej,
technicznej i informacyjnej Rady Społecznej;
2) przygotowywanie i wysyłanie powiadomień o posiedzeniu Rady Społecznej oraz
komisji doraźnych;
3) gromadzenie i przygotowywanie dokumentów na posiedzenia Rady Społecznej;
4) protokołowanie posiedzeń Rady Społecznej;
5) przygotowywanie i dystrybucja uchwał Rady Społecznej;
6) prowadzenie rejestru uchwał Rady Społecznej;
7) prowadzenie korespondencji bieżącej;
8) realizacja innych zadań zleconych przez Radę Społeczną.
4. Do zadań Rzecznika Prasowego należy w szczególności:
1) organizacja i obsługa konferencji prasowych;
2) zapewnienie informacji zewnętrznej o działalności Oddziału;
3) zapewnienie bieżącej informacji dla mediów;
4) monitoring środków masowego przekazu: prasy, radia, telewizji, internetu
w zakresie tematycznym dotyczącym Oddziału;
5) archiwizacja tematyczna informacji medialnych dotyczących Oddziału;
6) przygotowywanie materiałów i komunikatów na temat działalności Oddziału;
7) współpraca z centralą oraz oddziałami wojewódzkimi Funduszu w zakresie realizacji
swoich zadań.",
d) po § 21 dodaje się § 21 a w brzmieniu: " § 21 a. Wydział Informatyki
i Łączności.
Do zadań Wydziału Informatyki i Łączności należy w szczególności:
1) zapewnienie sprawnej pracy urządzeń komputerowych będących na wyposażeniu
Oddziału;
2) zarządzanie systemami informatycznymi, bazami danych oraz sieciami teletransmisyjnymi;
3) zapewnienie ochrony, poufności i bezpieczeństwa przechowywanych danych oraz
ich transmisji;
4) zapewnienie stacjonarnej łączności telefonicznej oraz administrowanie serwerem
www i poczty elektronicznej;
5) archiwizacja danych elektronicznych zgromadzonych na serwerach Funduszu;
6) współpraca z komórkami organizacyjnymi Oddziału oraz firmami zewnętrznymi
przy projektowaniu, tworzeniu oraz wdrażaniu systemów informatycznych;
7) tworzenie projektów opracowań w zakresie rozwiązań i koncepcji informatycznych
dla potrzeb Oddziału;
8) kontrola prawidłowego użytkowania sprzętu komputerowego i oprogramowania
przez użytkowników końcowych;
9) gromadzenie, aktualizacja, archiwizacja i utrzymanie bazy danych o wydanych
i anulowanych kartach ubezpieczenia zdrowotnego;
10) współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego i innymi podmiotami w zakresie pozyskiwania oraz przetwarzania danych
osobowych oraz innych danych;
11) organizowanie szkoleń z zakresu obsługi oprogramowania oraz bezpieczeństwa
systemów informatycznych;
12) opracowywanie dokumentacji oraz obsługa merytoryczna w postępowaniach na
zakup i dostawy sprzętu komputerowego oraz systemy informatyczne;
13) prowadzenie dokumentacji technicznej systemów informatycznych i sprzętu
komputerowego."
e) po § 25 dodaje się § 25a w brzmieniu:
" § 25a. Do zadań Rzecznika Praw Pacjenta należy w szczególności:
1) czuwanie nad przestrzeganiem praw pacjenta;
2) pomoc dla ubezpieczonych i wskazywanie trybu interwencyjnego w przypadku
naruszenia praw pacjenta;
3) przyjmowanie skarg od ubezpieczonych na działalność świadczeniodawców, z
którymi Oddział zawarł umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych;
4) podejmowanie działań interwencyjnych u świadczeniodawców w przypadkach naruszenia
praw pacjenta;
5) współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz przestrzegania
praw pacjenta;
6) współpraca z Rzecznikami Odpowiedzialności Zawodowej właściwymi dla województwa
mazowieckiego."
f) po § 26 dodaje się § 26a w brzmieniu: " § 26a. Wydział Administracyjny.
Do zadań Wydziału Administracyjnego należy w szczególności:
1) administrowanie składnikami majątku Oddziału (nieruchomości, środki trwałe,
wyposażenie, gospodarka materiałowa), a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji majątku trwałego i wyposażenia,
b) określanie potrzeb i planowanie zakupów składników majątkowych,
c) realizacja planów zakupu składników majątkowych,
d) prowadzenie dokumentacji dotyczącej gospodarowania majątkiem Oddziału;
2) prowadzenie spraw związanych z postępowaniem o udzielenie zamówień publicznych,
we współpracy z Departamentem Administracyjnym;
3) opracowywanie planów inwestycji i remontów oraz ich realizacja w Oddziale;
4) wykonywanie zadań w zakresie eksploatacji i konserwacji infrastruktury i
wyposażenia technicznego Oddziału;
5) wykonywanie zadań w zakresie zaopatrzenia w materiały biurowe i eksploatacyjne;
6) planowanie kosztów administrowania nieruchomości i lokali użytkowanych przez
Oddział;
7) gospodarka transportowa w Oddziale;
8) prowadzenie archiwum zakładowego w Oddziale;
9) wykonywanie zadań w zakresie ochrony budynków oraz zapewnienia porządku i
czystości w budynkach Oddziału;
10) zapewnienie łączności komórkowej w Oddziale;
11) obsługa organizacyjna posiedzeń, konferencji, narad i szkoleń, a w szczególności
przygotowanie i wyposażenie odpowiednich pomieszczeń;
12) współpraca z Wydziałem Spraw Pracowniczych i Szkoleń przy organizacji szkoleń
z zakresu zamówień publicznych, gospodarki majątkowej i prowadzenia archiwów;
13) współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie obsługi administracyjnej
Oddziału;
14) prowadzenie kancelarii ogólnej, do zadań której należy, w szczególności:
a) zapewnienie sprawnego obiegu korespondencji przychodzącej, w
tym:
- przyjmowanie korespondencji, przesyłek i rachunków,
- segregowanie korespondencji na pisma zwykłe, poufne i polecone,
- ewidencjonowanie korespondencji, przesyłek i rachunków,
- rozdzielanie korespondencji pomiędzy poszczególne komórki organizacyjne,
b) zapewnienie sprawnego obiegu korespondencji wychodzącej, w tym:
- przyjmowanie do ekspedycji wysyłanej korespondencji,
- przygotowanie korespondencji do wysyłki,
- prowadzenie ewidencji wysyłanych pism,
- ekspedycja wysyłanej korespondencji, c )obsługa konkursu ofert:
- wydawanie materiałów konkursowych,
- przyjmowanie ofert;
d)obsługa konferencji, szkoleń, spotkań i narad kierownictwa organizowanych
przez dyrektora Oddziału oraz posiedzeń Rady Społecznej,
e) współpraca z Pocztą Polską oraz firmami kurierskimi w zakresie obsługi kancelaryjnej
Oddziału,
f) obsługa urządzeń zapewniających realizację czynności kancelaryjnych,
g) planowanie i analizowanie wydatków związanych z realizacją obsługi kancelaryjnej
Oddziału,
h) dystrybucja wydawnictw i dzienników dla komórek organizacyjnych
Oddziału, i) obsługa awiz centrali telefonicznej;
15) wykonywanie zadań w zakresie sprawozdawczości;
16) zawieranie umów na usługi konserwacji i napraw sprzętu;
17) zawieranie umów na usługi komunalne i pocztowe;
18) prowadzenie spraw ubezpieczenia mienia;
19) wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i higieny pracy
oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego, w tym:
a) opracowywanie projektów aktów wewnętrznych Oddziału z zakresu bezpieczeństwa
i higieny pracy oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
b) organizowanie i prowadzenie szkoleń pracowników Oddziału z zakresu bezpieczeństwa
i higieny pracy oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
c) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przez pracowników
zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
d) sporządzanie i przechowywanie dokumentacji kontroli, o których mowa w lit.
c), a w przypadkach stwierdzenia nieprawidłowości przedstawianie wniosków zmierzających
do ich usunięcia,
e) prowadzenie postępowań związanych z wypadkami przy pracy, sporządzanie, kompletowanie
dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
f) sporządzanie rocznych informacji o stanie bezpieczeństwa i higieny pracy,
g) współpraca z organami nadzoru nad warunkami pracy.".
§ 2.
Zobowiązuje się Dyrektora Departamentu Administracyjnego, Dyrektora Departamentu Informatyki i Łączności oraz Dyrektora Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego do podjęcia niezbędnych działań w celu wprowadzenia zmian organizacyjnych, określonych w § 1.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2003 r., z wyjątkiem § 2, który wchodzi w życie z dniem podjęcia uchwały.
Maciej Tokarczyk - Prezes NFZ
Mirosław Manicki - zastępca Prezesa ds. medycznych
Marek Kondracki - zastępca Prezesa ds. służb mundurowych
Marek Mazur - zastępca Prezesa ds. finansowych
źródło - Departament Organizacyjno-Prawny
Ostatnio zapisany: brak danych