Zarządzenia Prezesa

Uchwały Zarządu

Uchwała Nr 43/2004

23-02-2004

Uchwała Nr 43/2004
z dnia 18 lutego 2004 r.

Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Regulaminu Organizacyjnego Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Warszawie.

Na podstawie § 17 statutu Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2003 r. w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. Nr 55, poz. 481), w związku z pkt 4 wystąpienia pokontrolnego Ministra Zdrowia UZ -18186/19/076/15/1/03/ZL z dnia 3 października 2003 r., Zarząd Narodowego Funduszu Zdrowia

uchwala, co następuje:

§ 1.

W uchwale Nr 81 z dnia 22 maja 2003 r. Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia, w załączniku nr 1, stanowiącym Regulamin Organizacyjny Narodowego Funduszu Zdrowia, wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2 w ust. 2 w pkt 4 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:

"5) "przepisach o koordynacji" - rozumie się przez to przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie udzielania rzeczowych świadczeń zdrowotnych określone w rozporządzeniu Nr 1408/71/EWG, rozporządzeniu nr 574/72/EWG oraz rozporządzeniu nr 859/2003/EWG.";

2) w § 19 w ust. 2 po pkt 20 dodaje się pkt 21- 24 w brzmieniu:

" 21) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
22) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
23) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
24) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

3) w § 20 w ust. 2 po pkt 9 dodaje się pkt 10-13 w brzmieniu:

"10) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
11) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
12) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
13) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

4) w § 21 w ust. 2 po pkt 4 dodaje się pkt 5-12 w brzmieniu:

"5) pełnienie funkcji koordynacyjnej w zakresie realizacji zadań instytucji łącznikowej w rozumieniu przepisów o koordynacji;
6) opracowywanie, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Funduszu, wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
7) koordynacja i monitorowanie systemu rozliczeń pomiędzy Funduszem (instytucją właściwą) a instytucjami właściwymi innych państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
8) przesyłanie zestawień kosztów udzielonych świadczeń zdrowotnych do właściwych instytucji w celu ich prawidłowego rozliczania;
9) współpraca z Departamentem Spraw Pracowniczych i Szkoleń przy prowadzeniu polityki szkoleniowej dla pracowników Funduszu w zakresie realizacji zadań związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego;
10) współpraca z Departamentem Zarządzania Strategicznego oraz Departamentem Świadczeń Zdrowotnych w zakresie zbierania i przetwarzania danych o osobach korzystających ze świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji oraz udzielonych im świadczeniach;
11) dokonywanie analizy problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego;
12) współpraca z Komisją Administracyjną oraz innymi instytucjami uczestniczącymi w koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

5) w § 22 w ust. 2 po pkt 10 dodaje się pkt 11-15 w brzmieniu:

"11) współpraca z Departamentem Spraw Ubezpieczonych przy koordynacji i nadzorze w zakresie rozpatrywania wniosków o ustalenie ustawodawstwa właściwego w rozumieniu przepisów o koordynacji;
12) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
13) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
14) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
15) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

6) w § 23 w ust. 2 po pkt 8 dodaje się pkt 9-12 w brzmieniu:

"9) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
10) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
11) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
12) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

7) w § 24 w ust. 2 po pkt 9 dodaje się pkt 10-13 w brzmieniu:

"10) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
11) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
12) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
13) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

8) w § 25 po pkt 11 dodaje się pkt 12-15 w brzmieniu:

"12) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
13) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
14) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
15) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

9) w § 26 w ust. 2 po pkt 11 dodaje się pkt 12-19 w brzmieniu:

"12) nadzór i koordynacja działalności Funduszu w zakresie wydawania, rejestrowania oraz anulowania zaświadczeń i poświadczeń o prawie do świadczeń zdrowotnych, wydawanych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, w szczególności:
a) opracowywanie oraz nadzorowanie realizacji zasad wydawania osobom ubezpieczonym w Funduszu zaświadczeń o prawie do świadczeń zdrowotnych (formularze serii E-100),
b) opracowywanie wzorów wniosków o wydanie zaświadczeń o prawie do świadczeń zdrowotnych,
c) opracowywanie oraz nadzorowanie realizacji zasad wydawania poświadczeń osobom uprawnionym do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji, potwierdzających prawo tych osób do korzystania ze świadczeń zdrowotnych z ubezpieczenia zdrowotnego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
d) opracowywanie oraz nadzór realizacji zasad obiegu i rejestrowania zaświadczeń (formularzy E-100) i poświadczeń, o których mowa w lit. a-c, oraz współpraca w tym zakresie z Departamentem Informatyki i Łączności;
13) nadzór i koordynacja działalności oddziałów wojewódzkich w zakresie rozpatrywania wniosków o ustalenie ustawodawstwa właściwego, w rozumieniu przepisów o koordynacji;
14) opracowanie i nadzorowanie systemu monitorowania czasu oczekiwania na poszczególne świadczenia zdrowotne;
15) nadzór i koordynacja działalności Funduszu w zakresie identyfikowania osób uprawnionych do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji;
16) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
17) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
18) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
19) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

10) w § 27 w ust. 2 po pkt 14 dodaje się pkt 15-22 w brzmieniu:

15) nadzór i koordynacja działalności Funduszu w zakresie zbierania i przetwarzania danych o osobach korzystających ze świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji oraz udzielonych im świadczeniach;
16) opracowanie i nadzorowanie systemu rejestracji świadczeń zdrowotnych udzielanych poszczególnym grupom populacji w celu określenia najbardziej korzystnej metody obliczania ryczałtów;
17) ustalanie wysokości ryczałtów w celu dokonywania rozliczeń z instytucjami właściwymi innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
18) analiza kosztów świadczeń zdrowotnych;
19) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
20) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
21) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
22) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

11) w § 28 w ust. 2 po pkt 11 dodaje się pkt 12-16 w brzmieniu:

"12) nadzór i koordynacja działalności Funduszu w zakresie wydawania, rejestracji oraz refundacji leków wydawanych obywatelom innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
13) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
14) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
15) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
16) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

12) w § 29 w ust. 2 po pkt 22 dodaje się pkt 23-28 w brzmieniu:

"23) nadzór i monitorowanie przepływu środków finansowych pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w systemie koordynacji zabezpieczenia społecznego;
24) okresowa ocena stosowanych cenników w polskim systemie ochrony zdrowia w celu ich odpowiedniego dostosowania do potrzeb rozliczeń międzynarodowych;
25) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
26) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
27) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
28) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

13) w § 30 w ust. 2 po pkt 19 dodaje się pkt 20-27 w brzmieniu;

"20) opracowywanie, w porozumieniu z Departamentem Świadczeń Zdrowotnych, zasad kontroli merytorycznej i finansowej rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji;
21) opracowywanie, w porozumieniu z Departamentem Świadczeń Zdrowotnych, zasad kontroli merytorycznej i finansowej rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń udzielanych ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
22) nadzór i koordynacja działalności oddziałów wojewódzkich w zakresie finansowej kontroli rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji;
23) nadzór i koordynacja działalności oddziałów wojewódzkich w zakresie finansowej kontroli rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
24) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
25) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
26) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
27) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

14) w § 31 w ust. 2:

a) pkt 10 otrzymuje brzmienie:
"10) gromadzenie, aktualizacja, archiwizacja i utrzymywanie w ramach Centralnego Wykazu Ubezpieczonych danych o osobach ubezpieczonych oraz osobach uprawnionych do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji;",
b) po pkt 18 dodaje się pkt 19-24 w brzmieniu:
"19) przygotowywanie systemów informatycznych umożliwiających rejestrowanie informacji o wydawanych przez Fundusz, w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, zaświadczeniach i poświadczeniach;
20) opracowywanie i wdrażanie systemu informatycznego i organizacyjnego dostosowanego do wydawania karty ubezpieczenia zdrowotnego, zgodnej z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego;
21) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
22) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
23) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
24) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

15) w § 32 w ust. 2 po pkt 5 dodaje się pkt 6-10 w brzmieniu:

"6) prowadzenie wspólnej polityki szkoleniowej dla pracowników centrali i oddziałów wojewódzkich w zakresie realizacji zadań związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego;
7) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
8) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
9) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
10) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

16) w § 33 w ust. 2 po pkt 18 dodaje się pkt 19-22 w brzmieniu:

"19) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
20) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
21) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
22) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

17) w § 34 w ust. 2 po pkt 16 pkt 17-28 w brzmieniu:

"17) opracowywanie zasad i wytycznych dotyczących udzielania świadczeń zdrowotnych obywatelom innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego przez polskich świadczeniodawców oraz przygotowywanie w tym zakresie założeń merytorycznych do umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych;
18) opracowywanie, w porozumieniu z Departamentem Księgowości, zasad kontroli merytorycznej i finansowej rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji;
19) opracowywanie, w porozumieniu z Departamentem Księgowości, zasad kontroli merytorycznej i finansowej rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
20) nadzór i koordynacja działalności oddziałów wojewódzkich w zakresie merytorycznej kontroli rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji;
21) nadzór i koordynacja działalności oddziałów wojewódzkich w zakresie merytorycznej kontroli rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
22) nadzór nad świadczeniodawcami w zakresie realizacji przepisów o koordynacji;
23) opracowanie i aktualizacja szczegółowej procedury wydawania osobom ubezpieczonym w Funduszu zgody na przeprowadzenie leczenia lub badań diagnostycznych w przypadkach, o których mowa w art. 22 ust. 2 rozporządzenia nr 1408/71/EWG;
24) nadzór i koordynacja w zakresie wydawania osobom ubezpieczonym w Funduszu zgody, o której mowa w pkt 23;
25) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
26) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
27) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
28) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

18) w § 35 w ust. 2 po pkt 7 dodaje się pkt 8 - 11 w brzmieniu:

"8) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
9) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
10) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
11) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

19) w § 36 w ust. 1 po pkt 10 dodaje się pkt 11-14 w brzmieniu:

"11) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
12) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
13) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
14) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

20) w § 37 po pkt 6 dodaje się pkt 7-10 w brzmieniu:

"7) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
8) przekazywanie za pośrednictwem Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
9) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
10) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

21) w § 38 w ust. 1 po pkt 10 dodaje się pkt 11 w brzmieniu:

"11) wykonywanie zadań instytucji właściwej w rozumieniu przepisów o koordynacji.".

§ 2.

W uchwale Nr 81 z dnia 22 maja 2003 r. Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia, wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 1, stanowiącym Regulamin Organizacyjny Narodowego Funduszu Zdrowia:

a) w § 31 pkt 18 otrzymuje brzmienie:

"18) administrowanie systemami informatycznymi centrali i Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego Funduszu, a w szczególności:
a) administrowanie serwerami centrali i Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ,
b) udział w opracowaniu i realizacja polityki archiwacji wykorzystywanych zasobów informatycznych, o których mowa w lit. a.,
c) planowanie i realizacja czynności przetwarzania danych niezbędnych dla prawidłowej funkcjonalności systemu,
d) kontrola prawidłowości realizacji algorytmów przetwarzania i właściwej funkcjonalności poszczególnych modułów eksploatowanych systemów informatycznych,
e) prowadzenie dokumentacji technicznej, użytkowej oraz administratora właściwych dla eksploatowanych systemów informatycznych i aplikacji,
f) prowadzenie dokumentacji technicznej związanej z administrowaniem systemami informatycznymi Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ,
g) wspomaganie użytkowników Systemu Informatycznego Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego,
h) przygotowywanie okresowych sprawozdań dotyczących zasobów systemu informatycznego i eksploatowanych aplikacji;";

b) w § 33 w ust. 2 uchyla się pkt 17;

2) w załączniku nr 8, stanowiącym Regulamin Organizacyjny Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Warszawie:

a) w § 6 w ust. 1 w pkt 13 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 14 i 15 w brzmieniu:

"14) Wydział Informatyki i Łączności,
15) Wydział Administracyjny.",

b) § 10 otrzymuje brzmienie:

"§ 10. 1. Dyrektorowi Oddziału podlegają bezpośrednio:
1) Biuro Dyrektora;
2) Zespół Radców Prawnych;
3) Wydział Spraw Pracowniczych i Szkoleń;
4) Wydział Organizacyjno-Prawny;
5) Wydział Informatyki i Łączności;
6) Wydział Kontroli Realizacji Umów ze Świadczeniodawcami.
2. Zastępcy dyrektora Oddziału do spraw Medycznych podlegają bezpośrednio:
1) Wydział Świadczeń Zdrowotnych;
2) Wydział Monitorowania Świadczeń Zdrowotnych;
3) Wydział Spraw Ubezpieczonych;
4) Wydział Gospodarki Lekami.
3. Zastępcy dyrektora Oddziału do spraw Ekonomiczno - Finansowych podlegają bezpośrednio:
1) Wydział Ekonomiczno-Finansowy;
2) Wydział Księgowości;
3) Wydział Administracyjny.
4. Zastępcy dyrektora Oddziału do spraw Służb Mundurowych podlega bezpośrednio Wydział do Spraw Służb Mundurowych.",

c) po § 21 dodaje się § 21a w brzmieniu:

"Wydział Informatyki i Łączności.
§ 21a. 1. W skład Wydział Informatyki i Łączności wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Dział Systemów Informatycznych;
2) Dział Infrastruktury Informatycznej;
3) Dział Łączności.

2. Do zakresu działania Działu Systemów Informatycznych należy:
1) realizacja polityki i strategii w zakresie projektowania, eksploatacji i rozwoju systemów informatycznych w Funduszu, a w szczególności:
a) inwentaryzacja stopnia wdrożenia systemu informatycznego SIKCH w Oddziale otrzymanego w ramach przetargu przeprowadzonego przez Pełnomocnika ds. Wprowadzenia Powszechnego Ubezpieczenia Zdrowotnego w 1999 roku,
b) określenie poziomu wdrożenia systemu, o których mowa w lit. a gwarantującego prawidłowy i jednolity w skali Funduszu obieg informacji;
c) realizacja harmonogramu osiągnięcia poziomu wdrożenia, o którym mowa w lit. b,
d) nadzór nad realizacją zadań wynikających z harmonogramów, o których mowa w lit. c,
e) realizacja umowy serwisowej zawartej z projektantem SIKCH,
f) udział w opracowywanie założeń i tworzeniu projektów dotyczących rozwoju eksploatowanych systemów informatycznych,
g) udział w tworzeniu zasad polityki bezpieczeństwa eksploatowanych systemów, nadzór nad przestrzeganiem jej zasad i reguł, opracowanie procedur kontrolnych i awaryjnych;
2) administrowanie systemami informatycznymi, a w szczególności:
a) administrowanie serwerami Oddziału z wyjątkiem serwerów produkcyjnych AS/400,
b) udział w opracowaniu i realizacja polityki archiwacji wykorzystywanych zasobów informatycznych, o których mowa w lit. a,
c) planowanie i realizacja czynności przetwarzania danych niezbędnych dla prawidłowej funkcjonalności systemu,
d) kontrola prawidłowości realizacji algorytmów przetwarzania i właściwej funkcjonalności poszczególnych modułów eksploatowanych systemów informatycznych,
e) prowadzenie dokumentacji technicznej, użytkowej oraz administratora właściwych dla eksploatowanych systemów informatycznych i aplikacji,
f) obsługa świadczeniodawców Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego w zakresie rozliczeń i sprawozdawczości,
g) administrowanie uprawnieniami użytkowników korzystających z SIKCH,
h) wspomaganie użytkowników systemu informatycznego Oddziału,
i) tworzenie i administrowanie internetowym serwisem informacyjnym Oddziału,
j) przygotowywanie okresowych sprawozdań dotyczących zasobów systemu informatycznego i eksploatowanych aplikacji;
3) tworzenie aplikacji, zestawień oraz raportów na potrzeby innych komórek organizacyjnych w zakresie administrowanych systemów, a w szczególności:
a) rozpoznawanie potrzeb komórek organizacyjnych Oddziału w zakresie przetwarzania posiadanych informacji,
b) przygotowywanie raportów z eksploatowanych systemów informatycznych,
c) tworzenie aplikacji wspomagających realizację zadań przez inne komórki organizacyjne.

3. Do zakresu działania Działu Infrastruktury Informatycznej należy:
1) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury informatycznej, a w szczególności:
a) opracowywanie założeń projektowych, współudział w realizacji projektów związanych z tworzeniem, rozwojem, zarządzaniem oraz administracją infrastrukturą informatyczną, wykorzystywanych przez komórki organizacyjne Oddziału,
b) podejmowanie działań zmierzających do zapewnienia ujednolicenia platformy programowo-sprzętowej systemów eksploatowanych w Oddziale,
c) udział w przygotowywaniu specyfikacji szczegółowych warunków zamówień w zakresie zakupów sprzętu i oprogramowania na potrzeby Oddziału;
d) planowanie i kontrola zakupów sprzętu komputerowego na potrzeby Oddziału;
e) udział w tworzeniu zasad polityki bezpieczeństwa eksploatowanych systemów, nadzór nad przestrzeganiem jej zasad oraz opracowywanie procedur kontrolnych i awaryjnych;
f) przygotowywanie planów finansowych Oddziału w zakresie zakupów sprzętu komputerowego oraz oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych;
2) obsługa techniczna Oddziału, a w szczególności:
a) instalowanie i utrzymanie sprzętu komputerowego oraz oprogramowania stanowiącego wyposażenie skomputeryzowanych stanowisk pracy w wymaganej sprawności,
b) prowadzenie, ewidencjonowanie i kontrolowanie licencji eksploatowanych systemów operacyjnych, aplikacji użytkowych, diagnostycznych, itp. (z wyłączeniem składników systemu informatycznego SIKCh),
c) utrzymywanie, ewidencjonowanie i kontrolowanie odpowiedniego poziomu zapasu serwisowego oraz materiałów eksploatacyjnych,
d) prowadzenie dokumentacji technicznej oraz serwisowej sprzętu komputerowego;
3) współpraca z podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi na rzecz Oddziału, a w szczególności:
a) nadzór nad realizacją procedur przyjętych w zawartych umowach serwisowych,
b) nadzór nad realizacją umów licencyjnych w zakresie eksploatowanych systemów operacyjnych, aplikacji użytkowych, diagnostycznych, itp. (z wyłączeniem składników systemu informatycznego SIKCh);
4) zapewnienie wymaganego poziomu bezpieczeństwa danych i ich transmisji w eksploatowanych systemach informatycznych, a w szczególności:
a) wykonywanie i przechowywanie zapasowych kopii bezpieczeństwa informacji znajdujących się w zasobach sieciowych Oddziału,
b) prowadzenie ewidencji wykonywanych kopii zapasowych i bezpieczeństwa,
c) monitorowanie pracy pasywnych i aktywnych urządzeń wykorzystywanych w infrastrukturze eksploatowanych sieci lokalnych,
d) współpraca z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w zakresie tworzenia i wdrażania polityki bezpieczeństwa eksploatowanych systemów sieciowych.

4. Do zakresu działania Działu Łączności należy:
1) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury łączności, a w szczególności:
a) udział w realizacji projektów związanych z tworzeniem, rozwojem, zarządzaniem oraz administracją infrastrukturą łączności, wykorzystywaną przez komórki organizacyjne Oddziału;
b) udział w definiowaniu standardów związanych z eksploatacją urządzeń systemów łączności, sieci lokalnych, sieci rozległych i innych systemów sieciowych;
c) udział w przygotowywaniu specyfikacji szczegółowych warunków zamówień w zakresie zakupów sprzętu i systemów łączności na potrzeby Oddziału;
d) planowanie i kontrola zakupów sprzętu i systemów łączności oraz usług telekomunikacyjnych na potrzeby Oddziału;
e) udział w tworzeniu zasad polityki bezpieczeństwa eksploatowanych systemów łączności, sieci lokalnych, sieci rozległych oraz innych systemów sieciowych, nadzór nad przestrzeganiem jej zasad oraz opracowywanie procedur kontrolnych i awaryjnych;
f) przygotowywanie planów finansowych Oddziału w zakresie zakupów sprzętu i systemów łączności oraz usług telekomunikacyjnych;
2) obsługa techniczna Oddziału, a w szczególności:
a) instalowanie i utrzymanie sprzętu i systemów łączności w wymaganej sprawności,
b) zapewnienie właściwego funkcjonowania sieci lokalnych i sieci rozległej,
c) zapewnienie właściwego funkcjonowania sieci telefonii stacjonarnej,
d) konserwacja, zlecanie napraw serwisowych, modernizacja oraz usuwanie awarii systemów łączności i systemów sieciowych,
e) prowadzenie, ewidencjonowanie i kontrolowanie licencji eksploatowanego oprogramowania,
f) utrzymywanie, ewidencjonowanie i kontrolowanie odpowiedniego poziomu zapasu serwisowego oraz materiałów eksploatacyjnych,
g) prowadzenie dokumentacji technicznej eksploatowanych systemów sieciowych i systemów łączności;
3) współpraca z podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi na rzecz Oddziału, a w szczególności:
a) nadzór nad realizacją procedur przyjętych w zawartych umowach serwisowych,
b) nadzór nad realizacją umów licencyjnych w zakresie systemowego oprogramowania urządzeń i systemów łączności;
4) zapewnienie wymaganego poziomu bezpieczeństwa danych i ich transmisji w eksploatowanych systemach łączności, a w szczególności:
a) wykonywanie i przechowywanie zapasowych kopii bezpieczeństwa informacji znajdujących się w systemach łączności Oddziału;
b) prowadzenie ewidencji wykonywanych kopii zapasowych i bezpieczeństwa;
c) stałe monitorowanie pracy sieci lokalnych i sieci rozległej;
d) współpraca z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w zakresie tworzenia i wdrażania polityki bezpieczeństwa eksploatowanych systemów sieciowych i łączności."

d) po § 26 dodaje się § 26a w brzmieniu:

"Wydział Administracyjny
§ 26a. 1. W skład Wydziału Administracyjnego wchodzą następujące komórki organizacyjne oraz stanowiska:
1) Dział Infrastruktury, Inwestycji i Zamówień Publicznych;
2) Dział Administracyjny;
3) Kancelaria;
4) Archiwum Zakładowe;
5) stanowisko ds. bhp i p. poż..

2. Do zadań Działu Infrastruktury, Inwestycji i Zamówień Publicznych należy:
1) opracowywanie i realizacja planów rocznych oraz wieloletnich zadań inwestycyjnych Oddziału;
2) przygotowywanie opracowań i analiz dotyczących rozwoju i modernizacji bazy lokalowej Oddziału;
3) przygotowywanie wniosków dotyczących zakupu nieruchomości, wynajmu budynków lub lokali na siedziby komórek organizacyjnych Oddziału;
4) opracowywanie warunków techniczno-użytkowych przygotowywanych zakupów nieruchomości i robót budowlanych;
5) ustalanie harmonogramów realizowanych inwestycji;
6) opracowywanie parametrów technicznych do specyfikacji istotnych warunków zamówień publicznych w zakresie zadań inwestycyjnych;
7) przygotowywanie wniosków w sprawach wszczęcia i realizacji zadań inwestycyjnych;
8) ustalanie wytycznych dotyczących projektowania i kosztorysowania robót budowlanych;
9) weryfikacja dokumentacji projektowej i kosztorysowej pod kątem potrzeb Oddziału i wysokości zabezpieczonych środków finansowych;
10) zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych;
11) udział w komisjach powołanych do przeprowadzania czynności przewidzianych w procesie budowlanym;
12) nadzór i udział w powierzonych Delegaturom czynnościach w zakresie przygotowań i realizacji zadań inwestycyjnych;
13) opracowywanie sprawozdań z przebiegu realizacji zadań inwestycyjnych;
14) dokonywanie rozliczeń zrealizowanych zakupów nieruchomości i robót budowlanych;
15) prowadzenie ewidencji zadań inwestycyjnych;
16) gromadzenie dokumentacji prawnej i budowlanej w sprawach zakupów nieruchomości i inwestycji budowlanych;
17) planowanie, wnioskowanie i realizacja zamówień w zakresie zakupów środków trwałych;
18) prowadzenie książek obiektu budowlanego dla lokali centrali Oddziału i nadzór nad prowadzeniem książek obiektów budowlanych w Delegaturach;
19) nadzór nad administrowaniem zasobami lokalowymi przez Delegatury;
20) w zakresie zadań dotyczących infrastruktury technicznej należy:
a) dozór i konserwacja sieci i systemów będących na wyposażeniu siedzib,
b) udział w przeglądach gwarancyjnych oraz okresowych nieruchomości i ich części wspólnych,
c) przygotowywanie i realizacja wniosków na serwisowanie urządzeń i instalacji,
d) przygotowanie i realizacja wniosków na remonty bieżące,
e) zabezpieczenie zaopatrzenia w materiały i części zamienne,
f) prowadzenie rejestru zgłoszonych usterek i awarii w lokalach użytkowych oraz dozór, konserwacja i naprawy elementów strukturalnych nieruchomości,
g) dozór, konserwacja oraz naprawy wyposażenia technicznego i biurowego (meble, kopiarki, informacja wizualna, wyposażenie pomieszczeń socjalnych)
h) administrowanie lokalami w zakresie opłat od nieruchomości, telefonii stacjonarnej, energii elektrycznej;
21) w zakresie zadań dotyczących zamówień publicznych należy:
a) planowanie trybów i harmonogramów udzielania zamówień w NFZ,
b) opiniowanie wniosków komórek organizacyjnych Oddziału w sprawie wszczynania postępowań o zamówienie publiczne,
c) opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówień i innych wymaganych materiałów, przy współpracy z komórkami merytorycznymi,
d) prowadzenie dokumentacji postępowań,
e) prowadzenie korespondencji z oferentami w sprawach udzielanych zamówień publicznych,
f) przygotowywanie projektów umów - w wyniku przeprowadzonych postępowań o zamówienie publiczne,
g) prowadzenie spraw organizacyjnych komisji przetargowych,
h) prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
i) nadzór nad udzielaniem zamówień zleconym Delegaturom,
j) współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych w zakresie realizacji przepisów o zamówieniach publicznych;
22) współpraca z innymi komórkami Wydziału Administracyjnego w zakresie zadań wspólnych.

3. Do zadań Działu Administracyjnego należy:
1) zapewnienie prawidłowej gospodarki rzeczowymi składnikami majątkowymi Oddziału poprzez:
a) prowadzenie ewidencji ilościowej majątku trwałego i wyposażenia,
b) dystrybucję między komórkami organizacyjnymi,
c) przygotowywanie i przeprowadzanie okresowych inwentaryzacji,
d) przygotowywanie wniosków o ich likwidację;
2) nadzór nad prowadzoną przez Delegatury gospodarką składnikami majątkowymi;
3) zapewnienie ochrony, dozoru i czystości lokali Centrali Oddziału;
4) zapewnienie odpowiedniego wyposażenia stanowisk pracy w komórkach organizacyjnych Centrali Oddziału;
5) planowanie i realizacja dostaw materiałów i usług na potrzeby komórek organizacyjnych w Centrali Oddziału;
6) obsługa organizacyjno-administracyjna konferencji, narad, szkoleń organizowanych w Centrali Oddziału;
7) prowadzenie obsługi transportowej w Oddziale,
8) zapewnienie i rozliczanie łączności za pomocą telefonii komórkowej w Oddziale,
9) zapewnienie usług poligraficznych zlecanych na zewnątrz oraz wykonywanie zleceń wewnętrznych,
10) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątkowym Oddziału.
11) współpraca z innymi komórkami Wydziału Administracyjnego w zakresie zadań wspólnych

4. Do zadań Kancelarii należy:
1) zapewnienie sprawnego obiegu korespondencji przychodzącej, w tym:
a) przyjmowanie korespondencji, przesyłek i rachunków,
b) segregowanie korespondencji na pisma zwykłe, poufne i polecone,
c) ewidencjonowanie korespondencji, przesyłek i rachunków,
d) rozdzielanie korespondencji pomiędzy poszczególne komórki organizacyjne,
2) zapewnienie sprawnego obiegu korespondencji wychodzącej, w tym:
a) przyjmowanie do ekspedycji wysyłanej korespondencji,
b) przygotowanie korespondencji do wysyłki,
c) prowadzenie ewidencji wysyłanych pism,
d) ekspedycja wysyłanej korespondencji,
3) obsługa postępowania w sprawie zawarcia umów:
e) wydawanie materiałów,
f) przyjmowanie ofert,
4) obsługa konferencji, szkoleń, spotkań i narad kierownictwa organizowanych przez dyrektora Oddziału oraz posiedzeń Rady Społecznej,
5) współpraca z Pocztą Polską oraz firmami kurierskimi w zakresie obsługi kancelaryjnej Centrali NFZ
6) obsługa urządzeń zapewniających realizację czynności kancelaryjnych,
7) planowanie i analizowanie wydatków związanych z realizacją obsługi kancelaryjnej Centrali NFZ
8) dystrybucja wydawnictw i dzienników dla komórek organizacyjnych NFZ,
9) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Wydziału Administracyjnego w zakresie zadań wspólnych,

5. Do zadań Archiwum Zakładowego należy:
1) sprawdzanie prawidłowości zakwalifikowania materiałów archiwalnych i dokumentacji nie archiwalnej przez komórki organizacyjne Oddziału i przejęcie jej do archiwum;
2) przechowywanie, zabezpieczanie oraz prowadzenie pełnej ewidencji archiwizowanej dokumentacji;
3) udostępnianie przechowywanej dokumentacji upoważnionym osobom;
4) sporządzanie rocznych planów pracy archiwum;
5) sporządzanie okresowych sprawozdań z działalności;
6) utrzymywanie stałych kontaktów z archiwum państwowym w zakresie prawidłowego funkcjonowania archiwum zakładowego;
7) przygotowywanie i przekazywanie materiałów archiwalnych kategorii A do archiwum państwowego;
8) wnioskowanie i uczestniczenie w komisyjnym brakowaniu przeterminowanej dokumentacji nie archiwalnej (kat. B);

6. Do zadań Specjalisty ds. bhp i p.poż. należy:
1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy, przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych w Mazowieckim OW NFZ;
2) przedstawianie wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy;
3) wydawanie instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy;
4) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola ich realizacji;
5) kierowanie pracowników na okresowe badania lekarskie, nadzór nad realizacją polityki NFZ w dziedzinie bhp i p. poż.".

§ 3.

1. W związku z postanowieniami § 1 zobowiązuje się dyrektorów oddziałów wojewódzkich do dokonania podziału zadań, realizowanych przez oddział jako instytucję właściwą, pomiędzy komórki organizacyjne kierowanego przez nich oddziału oraz do opracowania projektu zmiany regulaminu organizacyjnego oddziału, w terminie do dnia 29 lutego 2004 roku.

2. W związku z postanowieniami § 2 upoważnia się dyrektorów Departamentów: Księgowości, Administracyjnego oraz Informatyki i Łączności do przekazania mienia na podstawie wykazu mienia podlegającego podziałowi między Centralę oraz Mazowiecki Oddział Wojewódzki; dyrektorzy wymienieni powyżej upoważnieni są w porozumieniu do dokonywania zmian w wykazach mienia podlegającego przekazaniu.

§ 4.

Zobowiązuje się zastępcę Prezesa ds. finansowych do przygotowania projektu zmian w planach finansowych Centrali i Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego na rok 2004 uwzględniającego zmiany wprowadzone w § 2 niniejszej uchwały.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z wyjątkiem § 2, który wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2004 r.

W imieniu Zarządu:

Andrzej Majewski - zastępca Prezesa ds. medycznych


źródło - Departament Organizacyjno-Prawny
Dodany: 23.02.2004 r. Norbert Tyszka
Ostatnio zapisany: 23.02.2004 r. Norbert Tyszka
Wszystkie aktualności