Zarządzenia Prezesa
Uchwały Zarządu
Uchwała Nr 61/2004
Uchwała Nr 61/2004
z dnia 18 marca 2004 r.
Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia
Na podstawie § 17 statutu Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2003 r. w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. Nr 55, poz. 481), Zarząd Narodowego Funduszu Zdrowia
uchwala, co następuje:
§ 1.
W Regulaminie Organizacyjnym Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 81/2003 z dnia 22 maja 2003 r. Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia, zmienionym Uchwałami Nr 154/2003 z dnia 25 lipca 2003 r., Nr 210/2003 z dnia 18 września 2003 r., Nr 269/2003 z dnia 30 października 2003 r., Nr 11/2004 z dnia 15 stycznia 2004 r. oraz Nr 43/2004 z dnia 18 lutego 2004 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 w pkt 1 wyrazy "(Dz. U. Nr 45, poz. 391 i Nr 73, poz. 660)" otrzymują brzmienie:
"(Dz. U. Nr 45, poz. 391, z późń. zm.)";
2) w § 19 w ust. 2 uchyla się pkt 19;
3) w § 21 dodaje się ust. 3-8 w brzmieniu:
"3. W skład Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Wydział Obsługi;
2) Wydział Informacji i Rozliczeń składający się z:
a) Działu Informacyjnego;
b) Działu Rozliczeń;
3) Wydział Rozwoju i Analiz;
4) Samodzielne stanowiska ds. Informatyki.
4. Do zadań Wydziału Obsługi należy w szczególności:
1) odpowiedzialność za całość spraw wpływających do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej;
2) rejestracja (tworzenie rekordów);
3) nadawanie specjalnego numeru identyfikacyjnego każdej ze spraw wpływających do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej;
4) obsługa poczty wychodzącej;
5) nadawanie biegu indywidualnym roszczeniom.
5. Do zadań Działu Informacyjnego w Wydziale Informacji i Rozliczeń należy w szczególności:
1) telefoniczna obsługa w zakresie:
a) udzielania odpowiedzi na pytania, dotyczące w szczególności warunków leczenia
w Polsce i w innych Krajach Członkowskich,
b) współpraca z Departamentem Spraw Ubezpieczonych w zakresie przekazywania/potwierdzania
informacji o ubezpieczonym/uprawnionym, nie posiadającym odpowiedniego formularza;
2) udzielanie informacji dla instytucji łącznikowych innych Krajów Członkowskich;
3) udzielanie informacji komórkom organizacyjnym centrali i oddziałom Funduszu w szczególności o zmianach w prawie unijnym;
4) ścisła współpraca z Wydziałem Rozwoju i Analiz.
6. Do zadań Działu Rozliczeń w Wydziale Informacji i Rozliczeń należy w szczególności:
1) przyjmowania formularzy roszczeniowych E 125, E 127 z innych Krajów Członkowskich i przekazywania ich do właściwych oddziałów wojewódzkich Funduszu;
2) występowanie o zwrot kosztów do instytucji łącznikowych innych Krajów Członkowskich UE;
3) współpraca z Wydziałem Rozwoju i Analiz - przedstawianie danych do raportów kwartalnych;
4) kalkulacja kwot refundacyjnych;
5) ocena formalna i merytoryczna otrzymywanych formularzy - współpraca z oddziałami wojewódzkimi Funduszu;
6) żądanie zapłaty kierowane do oddziałów wojewódzkich, wynikające z kalkulacji.
7. Do zadań Wydziału Rozwoju i Analiz należy w szczególności:
1) negocjowanie umów międzynarodowych;
2) monitorowanie zmian w prawie unijnym we współpracy z Działem Informacyjnym;
3) monitorowanie warunków i zasad leczenia w innych Krajach Członkowskich;
4) opracowywanie wytycznych do stosowania przepisów wspólnotowych;
5) opracowywanie materiałów do publikacji (internet, broszury);
6) sporządzanie raportów kwartalnych;
7) monitorowanie ruchu polskich ubezpieczonych oraz uprawnionych, w tym zwłaszcza ruchu turystycznego;
8) monitorowanie ruchu pacjentów - informacje o rodzaju udzielonych świadczeń z podziałem na grupy uprawnionych;
9) monitorowanie wydatków;
10) sporządzanie statystyk.
8. Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Informatyki należy w szczególności:
1) budowanie/rozwijanie systemu zgodnie ze zgłoszonymi wymaganiami i wnioskami;
2) zapewnienie utrzymania systemów informatycznych w ciągłej sprawności i gotowości; usuwanie powstałych usterek;
3) utrzymanie technicznej sprawności sprzętu komputerowego wraz z urządzeniami peryferyjnymi oraz łączności telefonicznej;
4) testowanie rozwiązań systemowych przedstawionych przez dostawców zewnętrznych związanych umową z Funduszem."
§ 2.
W związku z pełnieniem przez NFZ funkcji instytucji łącznikowej w rozumieniu przepisów o koordynacji, w chwili obecnej przewiduje się stan zatrudnienia w Biurze do Spraw Współpracy Międzynarodowej w liczbie 22 etatów, docelowo do końca 2004 r. w liczbie 30 etatów.
§ 3.
Wykonanie uchwały w zakresie zatrudnienia nowych pracowników powierza się Departamentowi Spraw Pracowniczych i Szkoleń, a w zakresie przygotowania nowych stanowisk pracy Departamentowi Administracji.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2004 r.
W imieniu Zarządu:
Lesław Abramowicz - Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia
źródło - Departament Organizacyjno-Prawny
Ostatnio zapisany: 31.03.2004 r. Norbert Tyszka