Zarządzenia Prezesa

Uchwały Zarządu

Uchwała Nr 62/2004

31-03-2004

Uchwała Nr 62/2004
z dnia 18 marca 2004 roku.

Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Krakowie oraz ustalenia jego tekstu jednolitego

Na podstawie § 17 statutu Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. Nr 55, poz. 481) Zarząd Narodowego Funduszu Zdrowia

uchwala, co następuje:

§ 1.

W Regulaminie Organizacyjnym Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Krakowie, stanowiącym załącznik nr 7 do uchwały Nr 81/2003 Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 22 maja 2003 roku w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia, wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2 w pkt 6 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
"7) "przepisach o koordynacji" - rozumie się przez to przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie udzielania rzeczowych świadczeń zdrowotnych określonych w rozporządzeniu nr 1408/71/EWG, rozporządzeniu nr 574/72/EWG oraz rozporządzeniu nr 859/2003/EWG.";

2) w § 3 w ust. 1 po pkt 9 dodaje się pkt 9a w brzmieniu:
"9a) wykonywanie zadań instytucji właściwej w rozumieniu przepisów
o koordynacji,";

3) w § 6 w ust. 3 po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
"6a) Kierownik Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w UE,";

4) w § 10 uchyla się oznaczenie ust. 1 i w pkt 4 skreśla się wyraz "oraz" oraz dodaje się po nim pkt 4a w brzmieniu:
"4a) pełnienie merytorycznego i organizacyjnego nadzoru nad realizacją zadań związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w krajach należących do Unii Europejskiej,";

5) w § 14 w ust. 1 po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:
"5a) Zespół ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w UE,";

6) w § 14 w ust. 2 uchyla się pkt 3;

7) § 15 otrzymuje brzmienie:

"§ 15. W strukturze Oddziału funkcjonują następujące komórki organizacyjne:

1. Biuro Dyrektora, w skład którego wchodzą:
1) Dział ds. Obsługi Biura Dyrektora,
2) Dział Komunikacji Społecznej,
3) Rzecznik Prasowy,
4) Sekretariat - Obsługa Recepcyjna,
5) Kancelaria Ogólna.
2. Zespół ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej.
3. Wydział Organizacyjno-Prawny, w skład którego wchodzą:
1) Dział Organizacyjny,
2) Dział Obsługi Ogólno - Prawnej,
3) Biuro Rady Społecznej.
4. Zespół Radców Prawnych - Biuro Prawne, w skład którego wchodzą:
1) Dział Obsługi Prawnej Kontraktów,
2) Dział ds. Postępowań Sądowych i Rewindykacyjnych.
5. Wydział Spraw Ubezpieczonych, w skład którego wchodzą:
1) Dział Obsługi Informacyjnej,
2) Dział Wniosków i Współpracy z Ubezpieczonymi, ZUS i KRUS,
3) Dział Zasobów Ewidencyjnych.
6. Wydział Gospodarki Lekami, w skład którego wchodzą:
1) Dział Leków,
2) Dział Środków Pomocniczych i Przedmiotów Ortopedycznych.
7. Wydział Ekonomiczno-Finansowy, w skład którego wchodzą:
1) Dział Operacji Finansowych,
2) Dział Sprawozdawczości i Analiz,
3) Dział Umów i Rozliczeń Systemowych.
8. Wydział Analiz Ekonomiczno-Medycznych, w skład którego wchodzą:
1) Dział Analiz,
2) Dział Planowania i Prognoz.
9. Wydział Księgowości - Główny Księgowy, w skład którego wchodzą:
1) Dział Rozliczeń Majątkowych,
2) Dział Finansowy.
10. Wydział Informatyki i Łączności, w skład którego wchodzą:
1) Dział Informatyki i Telekomunikacji,
2) Wojewódzki Rejestr Ubezpieczonych.
11. Wydział Spraw Pracowniczych i Szkoleń, w skład którego wchodzą:
1) Dział Kadr,
2) Dział Szkoleń - BHP, P. Poż.
12. Wydział Administracyjny, w skład którego wchodzą:
1) Dział Administracji, Infrastruktury i Inwestycji
2) Dział Zamówień Publicznych.
13. Wydział Świadczeń Zdrowotnych, w skład którego wchodzą:
1) Dział Planowania i Monitorowania,
2) Dział Lecznictwa Szpitalnego,
3) Dział Podstawowej Opieki Zdrowotnej i Ratownictwa Medycznego,
4) Dział Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej,
5) Dział Stomatologii,
6) Dział Świadczeń Rodzajowych
7) Dział Lecznictwa Uzdrowiskowego,
8) Dział Merytorycznej Kontroli Rachunków.
14. Wydział Kontroli Realizacji Umów ze Świadczeniodawcami, w skład którego wchodzą:
1) Dział Kontroli Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
2) Dział Kontroli Ambulatoryjnego Lecznictwa Specjalistycznego,
3) Dział Kontroli Lecznictwa Zamkniętego,
4) Dział Kontroli Świadczeń Stomatologicznych,
5) Dział Kontroli Lecznictwa Uzdrowiskowego, Rehabilitacji i ZOL,
6) Dział Kontroli Leków i Przedmiotów Ortopedycznych,
7) Dział ds. Organizacji Kontroli.
15. Wydział ds. Służb Mundurowych, w skład którego wchodzą:
1) Dział Organizacji, Kontroli i Sprawozdawczości,
2) Dział Świadczeń Medycznych, Skarg i Wniosków.
16. Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, w skład którego wchodzi:
1) Zespół ds. Skarg i Zażaleń Ubezpieczonych.
17. Delegatury Oddziału Wojewódzkiego w:
1) Nowym Sączu,
2) Nowym Targu,
3) Tarnowie,
18. Samodzielne Stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego - podległe bezpośrednio Prezesowi Funduszu.";

8) w § 16 w ust. 1 w pkt 15 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 16 - 18 w brzmieniu:
"16) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
17) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
18) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

9) w § 16 w ust. 2 w pkt 24 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 25 - 28 w brzmieniu:
"25) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych w zakresie rozpatrywania wniosków o ustalenie ustawodawstwa właściwego w rozumieniu przepisów o koordynacji w UE,
26) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
27) opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji i współpraca w tym zakresie z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej,
28) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

10) w § 16 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
"2a. Zespół ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej:

1) koordynacja zadań realizowanych przez jednostki organizacyjne Oddziału w zakresie związanym z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w EU,
2) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej w Centrali NFZ problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w UE,
3) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w Centrali NFZ w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w UE,
4) przekazywanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej w Centrali NFZ informacji na zapotrzebowanie instytucji właściwych w innych niż Rzeczypospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
5) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w Centrali NFZ przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
6) rozpoznawanie potrzeb tworzenia wewnętrznych aktów normatywnych w zakresie zadań związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego i zgłaszanie tych zadań do Wydziału Organizacyjno-Prawnego.";

11) w § 16 w ust. 3 w pkt 17 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 18 - 20 w brzmieniu:
"18) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
19) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
20) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

12) w § 16 w ust. 4 w pkt 13 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 14 - 21 w brzmieniu:
"14) wydawanie, rejestrowanie oraz anulowanie zaświadczeń i poświadczeń o prawie do świadczeń zdrowotnych, wydawanych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w UE, w szczególności:

a) wydawanie osobom ubezpieczonym w Funduszu zaświadczeń o prawie do świadczeń zdrowotnych (formularze serii E-100),
b) wydawanie poświadczeń osobom uprawnionym do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji, potwierdzających prawo tych osób do korzystania ze świadczeń zdrowotnych z ubezpieczenia zdrowotnego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
c) rejestrowanie zaświadczeń (formularzy serii E-100) i poświadczeń, o których mowa w lit. a-b, oraz współpraca w tym zakresie z Wydziałem Informatyki i Łączności,

15) rozpatrywanie, we współpracy z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym, wniosków o ustalenie ustawodawstwa właściwego, w rozumieniu przepisów o koordynacji,
16) prowadzenie systemu monitorowania czasu oczekiwania na poszczególne świadczenia zdrowotne,
17) identyfikowanie osób uprawnionych do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji,
18) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
19) przekazywanie do Biura ds. Współpracy Międzynarodowej w Centrali NFZ informacji na prośby instytucji właściwych innych niż Rzeczypospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
20) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
21) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

13) w § 16 w ust. 5 w pkt 13 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 14 - 19 w brzmieniu:
"14) nadzór merytoryczny nad działalnością punktów ewidencyjno-informacyjnych,
15) nadzór organizacyjny nad działalnością punktów ewidencyjno-informacyjnych funkcjonujących poza terenem Delegatur,
16) prowadzenie zadań związanych z wydawaniem, rejestracją oraz refundacją leków wydawanych obywatelom innych niż Rzeczypospolita Polska państw członkowskich EU,
17) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
18) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
19) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

14) w § 16 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
"6. Wydział Ekonomiczno-Finansowy:

1) ewidencjonowanie w programie informatycznym rozliczeń umów w zakresie wykonywanych zadań zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym oraz usług faktycznie zrealizowanych,
2) weryfikacja danych będących podstawą do sporządzania bieżących i okresowych sprawozdań,
3) bieżące monitorowanie realizacji planu finansowego Oddziału,
4) prowadzenie ewidencji zaleceń pokontrolnych, z których wynika obowiązek dokonania rozliczeń finansowych ze świadczeniodawcami oraz wystawianie not obciążeniowych,
5) wprowadzanie umów do programu informatycznego dla potrzeb komórek organizacyjnych,
6) uczestniczenie w procesie kontraktowania świadczeń zdrowotnych oraz doraźnych kontrolach świadczeniodawców,
7) opiniowanie pod względem finansowym projektów umów na udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz przygotowywanie załączników finansowych,
8) zgłaszanie inicjatyw dotyczących nowych sposobów rozliczeń umów,
9) współpraca z Wydziałem Księgowości w zakresie terminowego przekazywania dokumentów i uzgodnień sald z innymi Oddziałami,
10) opracowywanie okresowych sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z działalności Oddziału,
11) analiza wykonania planu finansowego Oddziału w zakresie kosztów świadczeń zdrowotnych,
12) zbieranie danych oraz sporządzanie opracowań analitycznych dotyczących sytuacji finansowej jednostek, z którymi Oddział zawarł umowy,
13) sporządzanie informacji zgodnie z określoną "wzorcową dokumentacją w zakresie sprawozdawczości" dla centrali Funduszu i Ministerstwa Zdrowia,
14) współpraca z bankami w zakresie zarządzania środkami finansowymi Oddziału,
15) prowadzenie dokumentacji związanej z rachunkami bankowymi Oddziału,
16) bieżąca analiza płynności finansowej Oddziału,
17) wykonywanie zadań z zakresu sprawozdawczości finansowej,
18) monitorowanie przepływu środków finansowych pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w systemie koordynacji zabezpieczenia społecznego w UE,
19) opracowywanie okresowych sprawozdań finansowych w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w UE we współpracy z Wydziałem Analiz Ekonomiczno - Medycznych,
20) okresowa ocena stosowanych cenników w polskim systemie ochrony zdrowia w celu ich odpowiedniego dostosowania do potrzeb rozliczeń międzynarodowych,
21) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
22) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
23) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

15) w § 16 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
"7. Wydział Księgowości:

1) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym faktur wynikających z podpisanych umów ze świadczeniodawcami i not obciążeniowych z innych Oddziałów za świadczenia medyczne wykonywane ubezpieczonym zameldowanym na terenie działania Oddziału oraz wystawianie na ich podstawie zbiorczych not obciążeniowych,
2) prowadzenie rachunkowości Oddziału zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz przyjętymi zasadami rachunkowości,
3) sporządzanie not na potrzeby ewidencji księgowej,
4) zatwierdzenie dokumentów księgowych stanowiących podstawę operacji gospodarczych w ramach posiadanych uprawnień,
5) prowadzenie ewidencji kosztów świadczeń zdrowotnych, kosztów refundacji leków, zobowiązań z tytułu świadczeń zdrowotnych wobec świadczeniodawców, zobowiązań z tytułu refundacji leków wobec aptek, ewidencji rozrachunków z innymi Oddziałami,
6) ewidencja aktywów trwałych oraz nakładów na środki trwałe w budowie,
7) bieżący nadzór nad prawidłowością kwalifikacji środków trwałych,
8) prowadzenie kasy gotówkowej Oddziału, ewidencja raportów kasowych,
9) ewidencja bieżących środków pieniężnych na rachunkach bankowych,
10) ewidencja zapasów,
11) ewidencja rozrachunków z dostawcami,
12) rozliczanie delegacji i ryczałtów samochodowych, ewidencja rozrachunków z pracownikami,
13) ewidencja rozrachunków pozostałych,
14) ewidencja rozrachunków spornych,
15) ewidencja pożyczek pracowniczych,
16) ewidencja kosztów administracyjnych Oddziału,
17) ewidencja przychodów i kosztów pozostałej działalności,
18) ewidencja podatków i rozrachunków z tytułu podatków,
19) rozliczanie inwentaryzacji majątku Oddziału,
20) sporządzanie sprawozdań z realizacji planu finansowego Oddziału odnośnie realizacji "zapotrzebowania na środki",
21) sporządzanie sprawozdań finansowych zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz innych okresowych sprawozdań,
22) terminowe opłacanie zobowiązań oraz ściąganie należności,
23) przygotowanie informacji z zakresu realizacji planu finansowego oraz planu remontów i inwestycyjnego,
24) codzienne odbieranie wyciągów i korespondencji z banków obsługujących Oddział,
25) ewidencja sprzedaży recept,
26) prowadzenie spraw związanych z wynagrodzeniami pracowników Oddziału,
27) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji,
28) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczypospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
29) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
30) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
31) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego,
32) sporządzanie stosownych formularzy serii E.";

16) w § 16 w ust. 8 w pkt 4 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 5 - 11 w brzmieniu:
"5) analityczne przetwarzanie danych o osobach korzystających ze świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji oraz udzielonych im świadczeniach we współpracy z Wydziałem Ekonomiczno-Finansowym,
6) monitorowanie systemu rejestracji świadczeń zdrowotnych udzielanych poszczególnym grupom populacji w celu określenia najbardziej korzystnej metody obliczania ryczałtów,
7) gromadzenie danych na temat wysokości ryczałtów w celu dokonywania rozliczeń
z instytucjami właściwymi innych niż Rzeczypospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
8) analiza kosztów świadczeń zdrowotnych,
9) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
10) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
11) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

17) w § 16 w ust. 9 w pkt 15 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 16 - 21 w brzmieniu:
"16) gromadzenie, aktualizacja, archiwizacja i utrzymywanie w ramach Wojewódzkiego Wykazu Ubezpieczonych danych o osobach uprawnionych do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji,
17) prowadzenie systemów informatycznych umożliwiających rejestrowanie informacji o wydawanych przez Oddział, w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, zaświadczeniach i poświadczeniach,
18) prowadzenie systemu informatycznego dostosowanego do wydawania karty ubezpieczenia, zgodnie z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego,
19) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
20) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
21) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

18) w § 16 w ust. 10 w pkt 12 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 13 - 16 w brzmieniu:
"13) koordynowanie działań związanych z Obroną Cywilną,
14) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
15) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
16) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

19) w § 16 w ust. 11 w pkt 14 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 15 - 17 w brzmieniu:
"15) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
16) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
17) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

20) w § 16 w ust. 12 w pkt 10 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 11 - 24 w brzmieniu:
"11) dokonywanie kompleksowej oceny dostępności świadczeń zdrowotnych na terenie działalności Oddziału,
12) prowadzenie systematycznego monitorowania udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie wynikającym z umów zawartych ze świadczeniodawcami,
13) opracowywanie wskazówek do kontroli w zakresie realizacji umów pod kątem jakości udzielanych świadczeń,
14) gromadzenie danych epidemiologicznych i statystycznych niezbędnych do opracowania wojewódzkiego planu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych,
15) opracowywanie analiz wniosków dotyczących sytuacji zdrowotnej ludności oraz prognozowanie zapotrzebowania na świadczenia zdrowotne na obszarze działania Oddziału,
16) przygotowywanie okresowych analiz i wniosków dotyczących realizacji umów na świadczenia zdrowotne od strony merytorycznej,
17) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem merytorycznym dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
18) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem merytorycznym dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji,
19) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem merytorycznym dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczypospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
20) prowadzenie procedury wydawania osobom ubezpieczonym w Funduszu zgody na przeprowadzenie leczenia lub badań diagnostycznych w przypadkach, o których mowa w art. 22 ust 2 rozporządzenia nr 1408/71/EWG,
21) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
22) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
23) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego
24) analiza kosztów świadczeń zdrowotnych.";

21) w § 16 w ust. 13 w pkt 5 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 6 - 8 w brzmieniu:
"6) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
7) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
8) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

22) w § 16 uchyla się ust. 14;

23) w § 16 w ust. 15 w pkt 9 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 10 - 12 w brzmieniu:
"10) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
11) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
12) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

24) w § 16 w ust. 16 w pkt 10 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 11 - 13 w brzmieniu:
"11) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
12) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
13) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

25) w § 16 ust. 17 otrzymuje brzmienie:
"17. Delegatury Oddziału:
1) obsługa ubezpieczonych w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego - przyjmowanie wniosków,
2) wydawanie wniosków i sporządzanie umów o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne oraz przekazanie ich do Oddziału celem uzyskaniu podpisu Dyrektora lub jego Zastępcy,
3) przeprowadzenie kontroli w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej - weryfikacja deklaracji,
4) nadzór organizacyjny nad działalnością punktów ewidencyjno - informacyjnych funkcjonujących na terenie Delegatury,
5) ewidencjonowanie wniosków na środki pomocnicze i wydawanie kart zaopatrzenia,
6) działalność informacyjna w zakresie dostępności do świadczeń,
7) przyjmowanie skarg i wniosków od ubezpieczonych,
8) dystrybucja druków recept,
9) administrowanie siecią komputerową i bazami danych oraz zabezpieczenie łączności teleinformatycznej,
10) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych w zakresie rozpatrywania wniosków
o ustalenie ustawodawstwa właściwego w rozumieniu przepisów o koordynacji w UE,
11) wydawanie, rejestrowanie oraz anulowanie zaświadczeń i poświadczeń o prawie do świadczeń zdrowotnych, wydawanych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego Unii Europejskiej,
12) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Delegatury wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
13) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
14) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.
15) zadania wynikające z bieżącej działalności.
16) obszar działania Delegatur:
a) Delegatura w Nowym Sączu - miasto Nowy Sącz, powiaty nowosądecki, gorlicki
i limanowski,
b) Delegatura w Nowym Targu - powiaty nowotarski, suski i tatrzański,
c) Delegatura w Tarnowie - miasto Tarnów, powiaty tarnowski, brzeski, bocheński
i dąbrowski.";

26) w § 16 w ust. 18 w pkt 10 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 11 - 13 w brzmieniu:
"11) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
12) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
13) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.".

§ 2.

Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Krakowie określa załącznik do uchwały.

 

W imieniu Zarządu:

Lesław Abramowicz - Prezes Funduszu


źródło - Departament Organizacyjno-Prawny
Dodany: 31.03.2004 r. Norbert Tyszka
Ostatnio zapisany: 6.04.2004 r. Norbert Tyszka
Wszystkie aktualności