Zarządzenia Prezesa
Uchwały Zarządu
Uchwała Nr 62/2004
Uchwała Nr 62/2004
z dnia 18 marca 2004 roku.
Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Krakowie oraz ustalenia jego tekstu jednolitego
Na podstawie § 17 statutu Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. Nr 55, poz. 481) Zarząd Narodowego Funduszu Zdrowia
uchwala, co następuje:
§ 1.
W Regulaminie Organizacyjnym Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Krakowie, stanowiącym załącznik nr 7 do uchwały Nr 81/2003 Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 22 maja 2003 roku w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia, wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 w pkt 6 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
"7) "przepisach o koordynacji" - rozumie się przez to przepisy
o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie udzielania rzeczowych
świadczeń zdrowotnych określonych w rozporządzeniu nr 1408/71/EWG, rozporządzeniu
nr 574/72/EWG oraz rozporządzeniu nr 859/2003/EWG.";
2) w § 3 w ust. 1 po pkt 9 dodaje się pkt 9a w brzmieniu:
"9a) wykonywanie zadań instytucji właściwej w rozumieniu przepisów
o koordynacji,";
3) w § 6 w ust. 3 po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
"6a) Kierownik Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w UE,";
4) w § 10 uchyla się oznaczenie ust. 1 i w pkt 4 skreśla się wyraz "oraz"
oraz dodaje się po nim pkt 4a w brzmieniu:
"4a) pełnienie merytorycznego i organizacyjnego nadzoru nad realizacją
zadań związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w krajach
należących do Unii Europejskiej,";
5) w § 14 w ust. 1 po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:
"5a) Zespół ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w UE,";
6) w § 14 w ust. 2 uchyla się pkt 3;
7) § 15 otrzymuje brzmienie:
"§ 15. W strukturze Oddziału funkcjonują następujące komórki organizacyjne:
1. Biuro Dyrektora, w skład którego wchodzą:
1) Dział ds. Obsługi Biura Dyrektora,
2) Dział Komunikacji Społecznej,
3) Rzecznik Prasowy,
4) Sekretariat - Obsługa Recepcyjna,
5) Kancelaria Ogólna.
2. Zespół ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej.
3. Wydział Organizacyjno-Prawny, w skład którego wchodzą:
1) Dział Organizacyjny,
2) Dział Obsługi Ogólno - Prawnej,
3) Biuro Rady Społecznej.
4. Zespół Radców Prawnych - Biuro Prawne, w skład którego wchodzą:
1) Dział Obsługi Prawnej Kontraktów,
2) Dział ds. Postępowań Sądowych i Rewindykacyjnych.
5. Wydział Spraw Ubezpieczonych, w skład którego wchodzą:
1) Dział Obsługi Informacyjnej,
2) Dział Wniosków i Współpracy z Ubezpieczonymi, ZUS i KRUS,
3) Dział Zasobów Ewidencyjnych.
6. Wydział Gospodarki Lekami, w skład którego wchodzą:
1) Dział Leków,
2) Dział Środków Pomocniczych i Przedmiotów Ortopedycznych.
7. Wydział Ekonomiczno-Finansowy, w skład którego wchodzą:
1) Dział Operacji Finansowych,
2) Dział Sprawozdawczości i Analiz,
3) Dział Umów i Rozliczeń Systemowych.
8. Wydział Analiz Ekonomiczno-Medycznych, w skład którego wchodzą:
1) Dział Analiz,
2) Dział Planowania i Prognoz.
9. Wydział Księgowości - Główny Księgowy, w skład którego wchodzą:
1) Dział Rozliczeń Majątkowych,
2) Dział Finansowy.
10. Wydział Informatyki i Łączności, w skład którego wchodzą:
1) Dział Informatyki i Telekomunikacji,
2) Wojewódzki Rejestr Ubezpieczonych.
11. Wydział Spraw Pracowniczych i Szkoleń, w skład którego wchodzą:
1) Dział Kadr,
2) Dział Szkoleń - BHP, P. Poż.
12. Wydział Administracyjny, w skład którego wchodzą:
1) Dział Administracji, Infrastruktury i Inwestycji
2) Dział Zamówień Publicznych.
13. Wydział Świadczeń Zdrowotnych, w skład którego wchodzą:
1) Dział Planowania i Monitorowania,
2) Dział Lecznictwa Szpitalnego,
3) Dział Podstawowej Opieki Zdrowotnej i Ratownictwa Medycznego,
4) Dział Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej,
5) Dział Stomatologii,
6) Dział Świadczeń Rodzajowych
7) Dział Lecznictwa Uzdrowiskowego,
8) Dział Merytorycznej Kontroli Rachunków.
14. Wydział Kontroli Realizacji Umów ze Świadczeniodawcami, w skład którego
wchodzą:
1) Dział Kontroli Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
2) Dział Kontroli Ambulatoryjnego Lecznictwa Specjalistycznego,
3) Dział Kontroli Lecznictwa Zamkniętego,
4) Dział Kontroli Świadczeń Stomatologicznych,
5) Dział Kontroli Lecznictwa Uzdrowiskowego, Rehabilitacji i ZOL,
6) Dział Kontroli Leków i Przedmiotów Ortopedycznych,
7) Dział ds. Organizacji Kontroli.
15. Wydział ds. Służb Mundurowych, w skład którego wchodzą:
1) Dział Organizacji, Kontroli i Sprawozdawczości,
2) Dział Świadczeń Medycznych, Skarg i Wniosków.
16. Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, w skład którego wchodzi:
1) Zespół ds. Skarg i Zażaleń Ubezpieczonych.
17. Delegatury Oddziału Wojewódzkiego w:
1) Nowym Sączu,
2) Nowym Targu,
3) Tarnowie,
18. Samodzielne Stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego - podległe bezpośrednio
Prezesowi Funduszu.";
8) w § 16 w ust. 1 w pkt 15 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt
16 - 18 w brzmieniu:
"16) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
17) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
18) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
9) w § 16 w ust. 2 w pkt 24 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt
25 - 28 w brzmieniu:
"25) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych w zakresie rozpatrywania
wniosków o ustalenie ustawodawstwa właściwego w rozumieniu przepisów o koordynacji
w UE,
26) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
27) opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących
stosowania przepisów o koordynacji i współpraca w tym zakresie z Zespołem ds.
Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii Europejskiej,
28) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
10) w § 16 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
"2a. Zespół ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Unii
Europejskiej:
1) koordynacja zadań realizowanych przez jednostki organizacyjne Oddziału
w zakresie związanym z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w EU,
2) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej
w Centrali NFZ problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych
z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w UE,
3) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w Centrali NFZ
w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia
społecznego w UE,
4) przekazywanie do Biura do Spraw Współpracy Międzynarodowej w Centrali NFZ
informacji na zapotrzebowanie instytucji właściwych w innych niż Rzeczypospolita
Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru
Gospodarczego,
5) współpraca z Biurem do Spraw Współpracy Międzynarodowej w Centrali NFZ
przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących
stosowania przepisów o koordynacji,
6) rozpoznawanie potrzeb tworzenia wewnętrznych aktów normatywnych w zakresie
zadań związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego i zgłaszanie
tych zadań do Wydziału Organizacyjno-Prawnego.";
11) w § 16 w ust. 3 w pkt 17 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się
pkt 18 - 20 w brzmieniu:
"18) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
19) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
20) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
12) w § 16 w ust. 4 w pkt 13 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się
pkt 14 - 21 w brzmieniu:
"14) wydawanie, rejestrowanie oraz anulowanie zaświadczeń i poświadczeń
o prawie do świadczeń zdrowotnych, wydawanych w ramach koordynacji systemów
zabezpieczenia społecznego w UE, w szczególności:
a) wydawanie osobom ubezpieczonym w Funduszu zaświadczeń o prawie do świadczeń
zdrowotnych (formularze serii E-100),
b) wydawanie poświadczeń osobom uprawnionym do świadczeń na podstawie przepisów
o koordynacji, potwierdzających prawo tych osób do korzystania ze świadczeń
zdrowotnych z ubezpieczenia zdrowotnego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
c) rejestrowanie zaświadczeń (formularzy serii E-100) i poświadczeń, o których
mowa w lit. a-b, oraz współpraca w tym zakresie z Wydziałem Informatyki i
Łączności,
15) rozpatrywanie, we współpracy z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym, wniosków
o ustalenie ustawodawstwa właściwego, w rozumieniu przepisów o koordynacji,
16) prowadzenie systemu monitorowania czasu oczekiwania na poszczególne świadczenia
zdrowotne,
17) identyfikowanie osób uprawnionych do świadczeń zdrowotnych na podstawie
przepisów o koordynacji,
18) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
19) przekazywanie do Biura ds. Współpracy Międzynarodowej w Centrali NFZ informacji
na prośby instytucji właściwych innych niż Rzeczypospolita Polska państw członkowskich
Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
20) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
21) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
13) w § 16 w ust. 5 w pkt 13 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się
pkt 14 - 19 w brzmieniu:
"14) nadzór merytoryczny nad działalnością punktów ewidencyjno-informacyjnych,
15) nadzór organizacyjny nad działalnością punktów ewidencyjno-informacyjnych
funkcjonujących poza terenem Delegatur,
16) prowadzenie zadań związanych z wydawaniem, rejestracją oraz refundacją leków
wydawanych obywatelom innych niż Rzeczypospolita Polska państw członkowskich
EU,
17) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
18) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
19) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
14) w § 16 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
"6. Wydział Ekonomiczno-Finansowy:
1) ewidencjonowanie w programie informatycznym rozliczeń umów w zakresie
wykonywanych zadań zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym oraz usług
faktycznie zrealizowanych,
2) weryfikacja danych będących podstawą do sporządzania bieżących i okresowych
sprawozdań,
3) bieżące monitorowanie realizacji planu finansowego Oddziału,
4) prowadzenie ewidencji zaleceń pokontrolnych, z których wynika obowiązek
dokonania rozliczeń finansowych ze świadczeniodawcami oraz wystawianie not
obciążeniowych,
5) wprowadzanie umów do programu informatycznego dla potrzeb komórek organizacyjnych,
6) uczestniczenie w procesie kontraktowania świadczeń zdrowotnych oraz doraźnych
kontrolach świadczeniodawców,
7) opiniowanie pod względem finansowym projektów umów na udzielanie świadczeń
zdrowotnych oraz przygotowywanie załączników finansowych,
8) zgłaszanie inicjatyw dotyczących nowych sposobów rozliczeń umów,
9) współpraca z Wydziałem Księgowości w zakresie terminowego przekazywania
dokumentów i uzgodnień sald z innymi Oddziałami,
10) opracowywanie okresowych sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z działalności
Oddziału,
11) analiza wykonania planu finansowego Oddziału w zakresie kosztów świadczeń
zdrowotnych,
12) zbieranie danych oraz sporządzanie opracowań analitycznych dotyczących
sytuacji finansowej jednostek, z którymi Oddział zawarł umowy,
13) sporządzanie informacji zgodnie z określoną "wzorcową dokumentacją
w zakresie sprawozdawczości" dla centrali Funduszu i Ministerstwa Zdrowia,
14) współpraca z bankami w zakresie zarządzania środkami finansowymi Oddziału,
15) prowadzenie dokumentacji związanej z rachunkami bankowymi Oddziału,
16) bieżąca analiza płynności finansowej Oddziału,
17) wykonywanie zadań z zakresu sprawozdawczości finansowej,
18) monitorowanie przepływu środków finansowych pomiędzy podmiotami uczestniczącymi
w systemie koordynacji zabezpieczenia społecznego w UE,
19) opracowywanie okresowych sprawozdań finansowych w zakresie koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego w UE we współpracy z Wydziałem Analiz
Ekonomiczno - Medycznych,
20) okresowa ocena stosowanych cenników w polskim systemie ochrony zdrowia
w celu ich odpowiedniego dostosowania do potrzeb rozliczeń międzynarodowych,
21) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
22) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
23) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
15) w § 16 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
"7. Wydział Księgowości:
1) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym faktur
wynikających z podpisanych umów ze świadczeniodawcami i not obciążeniowych
z innych Oddziałów za świadczenia medyczne wykonywane ubezpieczonym zameldowanym
na terenie działania Oddziału oraz wystawianie na ich podstawie zbiorczych
not obciążeniowych,
2) prowadzenie rachunkowości Oddziału zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz
przyjętymi zasadami rachunkowości,
3) sporządzanie not na potrzeby ewidencji księgowej,
4) zatwierdzenie dokumentów księgowych stanowiących podstawę operacji gospodarczych
w ramach posiadanych uprawnień,
5) prowadzenie ewidencji kosztów świadczeń zdrowotnych, kosztów refundacji
leków, zobowiązań z tytułu świadczeń zdrowotnych wobec świadczeniodawców,
zobowiązań z tytułu refundacji leków wobec aptek, ewidencji rozrachunków z
innymi Oddziałami,
6) ewidencja aktywów trwałych oraz nakładów na środki trwałe w budowie,
7) bieżący nadzór nad prawidłowością kwalifikacji środków trwałych,
8) prowadzenie kasy gotówkowej Oddziału, ewidencja raportów kasowych,
9) ewidencja bieżących środków pieniężnych na rachunkach bankowych,
10) ewidencja zapasów,
11) ewidencja rozrachunków z dostawcami,
12) rozliczanie delegacji i ryczałtów samochodowych, ewidencja rozrachunków
z pracownikami,
13) ewidencja rozrachunków pozostałych,
14) ewidencja rozrachunków spornych,
15) ewidencja pożyczek pracowniczych,
16) ewidencja kosztów administracyjnych Oddziału,
17) ewidencja przychodów i kosztów pozostałej działalności,
18) ewidencja podatków i rozrachunków z tytułu podatków,
19) rozliczanie inwentaryzacji majątku Oddziału,
20) sporządzanie sprawozdań z realizacji planu finansowego Oddziału odnośnie
realizacji "zapotrzebowania na środki",
21) sporządzanie sprawozdań finansowych zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz
innych okresowych sprawozdań,
22) terminowe opłacanie zobowiązań oraz ściąganie należności,
23) przygotowanie informacji z zakresu realizacji planu finansowego oraz planu
remontów i inwestycyjnego,
24) codzienne odbieranie wyciągów i korespondencji z banków obsługujących
Oddział,
25) ewidencja sprzedaży recept,
26) prowadzenie spraw związanych z wynagrodzeniami pracowników Oddziału,
27) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym dokumentów
rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji,
28) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym dokumentów
rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym
w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczypospolita Polska państwa członkowskiego
Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
29) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
30) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
31) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego,
32) sporządzanie stosownych formularzy serii E.";
16) w § 16 w ust. 8 w pkt 4 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt
5 - 11 w brzmieniu:
"5) analityczne przetwarzanie danych o osobach korzystających ze świadczeń
zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji oraz udzielonych im świadczeniach
we współpracy z Wydziałem Ekonomiczno-Finansowym,
6) monitorowanie systemu rejestracji świadczeń zdrowotnych udzielanych poszczególnym
grupom populacji w celu określenia najbardziej korzystnej metody obliczania
ryczałtów,
7) gromadzenie danych na temat wysokości ryczałtów w celu dokonywania rozliczeń
z instytucjami właściwymi innych niż Rzeczypospolita Polska państw członkowskich
Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
8) analiza kosztów świadczeń zdrowotnych,
9) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
10) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
11) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
17) w § 16 w ust. 9 w pkt 15 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się
pkt 16 - 21 w brzmieniu:
"16) gromadzenie, aktualizacja, archiwizacja i utrzymywanie w ramach Wojewódzkiego
Wykazu Ubezpieczonych danych o osobach uprawnionych do świadczeń zdrowotnych
na podstawie przepisów o koordynacji,
17) prowadzenie systemów informatycznych umożliwiających rejestrowanie informacji
o wydawanych przez Oddział, w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
zaświadczeniach i poświadczeniach,
18) prowadzenie systemu informatycznego dostosowanego do wydawania karty ubezpieczenia,
zgodnie z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego,
19) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
20) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
21) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
18) w § 16 w ust. 10 w pkt 12 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się
pkt 13 - 16 w brzmieniu:
"13) koordynowanie działań związanych z Obroną Cywilną,
14) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
15) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
16) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
19) w § 16 w ust. 11 w pkt 14 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się
pkt 15 - 17 w brzmieniu:
"15) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
16) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
17) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
20) w § 16 w ust. 12 w pkt 10 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się
pkt 11 - 24 w brzmieniu:
"11) dokonywanie kompleksowej oceny dostępności świadczeń zdrowotnych na
terenie działalności Oddziału,
12) prowadzenie systematycznego monitorowania udzielania świadczeń zdrowotnych
w zakresie wynikającym z umów zawartych ze świadczeniodawcami,
13) opracowywanie wskazówek do kontroli w zakresie realizacji umów pod kątem
jakości udzielanych świadczeń,
14) gromadzenie danych epidemiologicznych i statystycznych niezbędnych do opracowania
wojewódzkiego planu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych,
15) opracowywanie analiz wniosków dotyczących sytuacji zdrowotnej ludności oraz
prognozowanie zapotrzebowania na świadczenia zdrowotne na obszarze działania
Oddziału,
16) przygotowywanie okresowych analiz i wniosków dotyczących realizacji umów
na świadczenia zdrowotne od strony merytorycznej,
17) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem merytorycznym dokumentów rozliczeniowych
dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
18) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem merytorycznym dokumentów rozliczeniowych
dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji,
19) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem merytorycznym dokumentów rozliczeniowych
dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu
na terytorium innego niż Rzeczypospolita Polska państwa członkowskiego Unii
Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
20) prowadzenie procedury wydawania osobom ubezpieczonym w Funduszu zgody na
przeprowadzenie leczenia lub badań diagnostycznych w przypadkach, o których
mowa w art. 22 ust 2 rozporządzenia nr 1408/71/EWG,
21) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
22) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
23) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego
24) analiza kosztów świadczeń zdrowotnych.";
21) w § 16 w ust. 13 w pkt 5 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się
pkt 6 - 8 w brzmieniu:
"6) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
7) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
8) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
22) w § 16 uchyla się ust. 14;
23) w § 16 w ust. 15 w pkt 9 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się
pkt 10 - 12 w brzmieniu:
"10) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Wydziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
11) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
12) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
24) w § 16 w ust. 16 w pkt 10 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się
pkt 11 - 13 w brzmieniu:
"11) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
12) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
13) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
25) w § 16 ust. 17 otrzymuje brzmienie:
"17. Delegatury Oddziału:
1) obsługa ubezpieczonych w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego - przyjmowanie
wniosków,
2) wydawanie wniosków i sporządzanie umów o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
oraz przekazanie ich do Oddziału celem uzyskaniu podpisu Dyrektora lub jego
Zastępcy,
3) przeprowadzenie kontroli w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej - weryfikacja
deklaracji,
4) nadzór organizacyjny nad działalnością punktów ewidencyjno - informacyjnych
funkcjonujących na terenie Delegatury,
5) ewidencjonowanie wniosków na środki pomocnicze i wydawanie kart zaopatrzenia,
6) działalność informacyjna w zakresie dostępności do świadczeń,
7) przyjmowanie skarg i wniosków od ubezpieczonych,
8) dystrybucja druków recept,
9) administrowanie siecią komputerową i bazami danych oraz zabezpieczenie łączności
teleinformatycznej,
10) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych w zakresie rozpatrywania wniosków
o ustalenie ustawodawstwa właściwego w rozumieniu przepisów o koordynacji w
UE,
11) wydawanie, rejestrowanie oraz anulowanie zaświadczeń i poświadczeń o prawie
do świadczeń zdrowotnych, wydawanych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia
społecznego Unii Europejskiej,
12) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Delegatury wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
13) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
14) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.
15) zadania wynikające z bieżącej działalności.
16) obszar działania Delegatur:
a) Delegatura w Nowym Sączu - miasto Nowy Sącz, powiaty nowosądecki, gorlicki
i limanowski,
b) Delegatura w Nowym Targu - powiaty nowotarski, suski i tatrzański,
c) Delegatura w Tarnowie - miasto Tarnów, powiaty tarnowski, brzeski, bocheński
i dąbrowski.";
26) w § 16 w ust. 18 w pkt 10 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się
pkt 11 - 13 w brzmieniu:
"11) współpraca z Zespołem ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
w Unii Europejskiej w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego,
12) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Prawnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
13) rozpoznawanie i zgłaszanie do Zespołu ds. Koordynacji Systemów Zabezpieczenia
Społecznego w Unii Europejskiej problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.".
§ 2.
Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Krakowie określa załącznik do uchwały.
W imieniu Zarządu:
Lesław Abramowicz - Prezes Funduszu
źródło - Departament Organizacyjno-Prawny
Ostatnio zapisany: 6.04.2004 r. Norbert Tyszka