Zarządzenia Prezesa

Uchwały Zarządu

Uchwała Nr 65/2004

02-04-2004

Uchwała Nr 65/2004
z dnia 18 marca 2004 roku

Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedziba w Łodzi oraz ustalenia jego tekstu jednolitego

Na podstawie § 17 statutu Narodowego Funduszu Zdrowia stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2003 r. w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. Nr 55 poz, 481) Zarząd Narodowego Funduszu Zdrowia

uchwala, co następuje:

§1.

W załączniku Nr 6 do Uchwały Nr 81/2003 z dnia 22 maja 2003 r. Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia stanowiącym Regulamin Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego z siedziba w Łodzi, wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 w pkt 1 wyrazy w nawiasie "i Nr 73, poz. 660", zastępuje się wyrazami "z pózn. zm.", średnik na końcu zastępuje się przecinkiem i dodaje się wyrazy: "zwanej dalej "ustawą"";

2) w § 2 w ust. 2 w pkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem oraz dodaje się pkt 5-7 w brzmieniu:

"5) "świadczeniodawcy mundurowi"- rozumie się przez to świadczeniodawcę, który jest nadzorowany przez Ministra Obrony Narodowej, Ministra Sprawiedliwości lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych, jak również świadczeniodawcę, o którym mowa w art. 5 pkt 25 lit. c ustawy;
6) "ubezpieczonym mundurowym" - rozumie się przez to osoby, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt. 2 - 12 ustawy i art. 50a ust. 2 pkt. 1 - 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91 poz. 408, z późn. zm.);
7) "Przepisach o koordynacji"- rozumie się przez to przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie udzielania rzeczowych świadczeń zdrowotnych określone w rozporządzeniu nr 1408/71/EWG, rozporządzeniu nr 574/72/EWG oraz rozporządzeniu nr 859/2003/EWG.";

3) w § 5 w pkt 10 kropkę zastępuje się średnikiem oraz dodaje się pkt 11 w brzmieniu:

"11) współpraca z Biurem ds. Współpracy Międzynarodowej Centrali NFZ w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

4) § 6 otrzymuje brzmienie:

"§ 6. W skład Oddziału wchodzą:
1) wydziały,
2) biura,
3) delegatury,
4) działy,
5) sekcje
6) Zespół Radców Prawnych,
7) Rzecznik Praw Pacjenta,
8) Samodzielne stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego,
9) Samodzielne stanowisko ds. Ochrony Informacji Niejawnych.";

5) w § 7 w pkt 4 lit. a) otrzymuje brzmienie:

"a) Dział ds. Ubezpieczonych;
- Sekcja Indywidualnych Spraw Ubezpieczonych,
- Sekcja Zabezpieczenia Społecznego,";

6) w § 7 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
"5) Wydział Gospodarki Lekami
a)Sekcja Rozliczeń z Aptekami,
b)Sekcja Kontroli,";

7) w § 7 w pkt 6 po literze b) dodaje się lit. c) w brzmieniu:

"c) Dział Rozliczeń Międzynarodowych,"

8) w § 7 pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8) Wydział Księgowości:
a) Sekcja Księgowości Świadczeń Zdrowotnych,
b) Sekcja Księgowości Finansowej,
c) Sekcja Księgowości Ogólnej,"

9) w § 7 pkt 15 otrzymuje brzmienie:

"15) Wydział do Spraw Służb Mundurowych
a) Dział Świadczeń Zdrowotnych, Skarg i Wniosków,
b) Dział Ewidencji, Analiz i Sprawozdawczości,
c) Dział Organizacji, Nadzoru i Koordynacji Współpracy z Resortami Mundurowymi,";

10) w § 7 pkt 18 otrzymuje brzmienie:

"18) Delegatury Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Funduszu w: Piotrkowie Trybunalskim, Sieradzu, Skierniewicach:
a) Dział Ekonomiczno - Administracyjny,
b) Dział Monitorowania Świadczeń Zdrowotnych i Spraw Ubezpieczonych,
c) Dział Świadczeń Zdrowotnych,
d) Samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej,
e) Samodzielne stanowisko do spraw obsługi informatycznej;";

11) w § 7 po pkt 18 dodaje się pkt 19 i 20 w brzmieniu:

"19) Dział Współpracy Międzynarodowej
20) Samodzielne stanowisko ds. Ochrony Informacji Niejawnych.";

12) w § 10 w ust. 1 po słowach "Wydział Informatyki i Łączności" dodaje się wyrazy "Wydział Analiz Ekonomiczno - Medycznych";

13) w § 10 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Nadzór nad prawidłową realizacją zadań wykonywanych przez Wydział do Spraw Służb Mundurowych, Inspektora Ochrony Informacji Niejawnych oraz Dział Współpracy Międzynarodowej sprawuje Zastępca Dyrektora Oddziału ds. Służb Mundurowych."

14) w § 13 pkt 1 po lit. d) dodaje się lit. e)-g) o brzmieniu:

"e) prowadzenie książki ewidencji kontroli zewnętrznej i ewidencjonowania dokumentacji z przeprowadzonych kontroli,
f) przygotowywanie przy współudziale komórek merytorycznych projektów odpowiedzi na wystąpienia organów kontroli zewnętrznej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
g) nadzór nad realizacją wniosków i zaleceń pokontrolnych wynikających z kontroli przeprowadzonych przez Centralę i inne instytucje zewnętrzne.";

15) w § 13 pkt 2 Dział Organizacyjny lit. p) otrzymuje brzmienie:

"p) Prowadzenie bazy danych dotyczących decyzji w indywidualnych sprawach ubezpieczonych,";

16) w § 13 pkt 2 Dział organizacyjny po literze p) dodaje się lit q) w brzmieniu:

"q) Współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

17) w § 13 pkt 2 Dział ds. umów ze świadczeniodawcami w lit. i) kropkę zastępuje się przecinkiem oraz dodaje się lit. j) w brzmieniu:

"j) Prowadzenie bazy danych świadczeniodawców.";

18) w § 13 pkt 3 w lit. o) kropkę zastępuje się przecinkiem oraz dodaje się lit. p) w brzmieniu:

"p) współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

19) w § 13 pkt 4 w ogólnych zadaniach wydziału Spraw Ubezpieczonych uchyla się lit. e);

20) w § 13 pkt 4 w Dziale ds. Ubezpieczonych po literze k) dodaje się tekst o brzmieniu:

"Sekcja indywidualnych spraw ubezpieczonych
a) Przyjmowanie wniosków o objęcie dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnym.
b) Zawieranie umów o objęcie dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnym.
c) Potwierdzanie ubezpieczenia w NFZ.
d) Przyjmowanie wniosków i wydawanie decyzji dotyczących indywidualnych spraw ubezpieczonych.

Sekcja zabezpieczenia społecznego
a) Identyfikowanie osób uprawnionych do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji.
b) Obsługa polskich ubezpieczonych przemieszczających się na terenie UE i EOG:
- przyjmowanie wniosków o wydanie stosownych formularzy serii E,
- wydawanie formularzy poświadczających prawo do świadczeń zdrowotnych w innych krajach Unii osobom zainteresowanym i instytucjom właściwym innych państw,
- prowadzenie rejestru formularzy wydawanych osobom ubezpieczonym.
c) Obsługa osób uprawnionych z tytułu innego ustawodawstwa, którzy przebywają lub zamieszkują na terenie Polski, uprawnionych do świadczeń zdrowotnych:
- przyjmowanie wniosków o wydanie zaświadczenia o prawie do korzystania ze świadczeń medycznych na terenie Polski,
- wydawanie ww. zaświadczeń.
d) Prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń i formularzy osób uprawnionych.
e) Współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

21) w § 13 pkt 4 w Dziale ds. POZ lit. n) otrzymuje brzmienie:

"n) Przeprowadzanie kompleksowej kontroli dokumentacji ewidencyjnej świadczeniodawców z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej i pielęgniarstwa środowiskowego oraz sporządzanie struktur podopiecznych do faktur korygujących.";

22) w § 13 w pkt 5 w zadaniach ogólnych Wydziału Gospodarki Lekami w lit. c) po przecinku dodaje się słowa w brzmieniu "decyzji dotyczących zgód na indywidualne finansowanie leków nie refundowanych i wniosków na import docelowy,";

23) w § 13 w pkt 5 w zadaniach ogólnych Wydziału Gospodarki Lekami lit. g)-m) otrzymują brzmienie:

"g) przygotowywanie projektów umów, dotyczących wystawiania recept refundowanych, zawieranych z lekarzami i felczerami nie będącymi lekarzami i felczerami ubezpieczenia zdrowotnego,
h) prowadzenie ewidencji umów o których mowa w pkt g,
i) opiniowanie i przygotowanie dokumentacji związanej z wydawaniem przez dyrektora Łódzkiego Oddziału NFZ indywidualnych zgód w sprawie refundacji leków i wyrobów medycznych, nie refundowanych na zasadach określonych w ustawie, wydawanych poza programami lekowymi,
j) opiniowanie i przygotowanie dokumentacji związanej z importem docelowym leków i wyrobów medycznych,
k) współdziałanie z Okręgową Izbą Aptekarską, Okręgową Izbą Lekarską i Inspekcją Farmaceutyczną w zakresie objętym działalnością Wydziału,
l) rejestracja decyzji o refundowanych lekach wydawanych obywatelom innych niż RP państw członkowskich UE oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
m) współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

24) w § 13 pkt 5 w Dziale Rozliczeń z Aptekami słowo "Dział" zmienia się na słowo "Sekcja" oraz wprowadza się tekst w brzmieniu:

"Sekcja Rozliczeń z Aptekami
1) Refundowanie aptekom (punktom aptecznym) ceny leku lub materiału medycznego wydawanego ubezpieczonemu bezpłatnie, za opłatą ryczałtową lub za częściową odpłatnością, mającym siedzibę na terenie działania Oddziału, a w szczególności:
a) rejestrowanie i monitorowanie w systemie ewidencyjno - informatycznym bazy danych wszystkich aptek (punktów aptecznych), na podstawie dokumentów przedstawionych przez przedsiębiorców (właścicieli aptek), zawierających: numer zezwolenia na prowadzenie apteki, numer NIP, numer statystyczny REGON, numer konta bankowego, nazwę apteki oraz ustalenie osób upoważnionych do podpisywania zestawień refundacyjnych w imieniu właściciela,
b) comiesięczne przekazywanie uaktualnionej bazy aptek do Centrali Funduszu,
c) przyjmowanie z aptek zestawień refundacyjnych za okresy dwutygodniowe,
d) sprawdzanie rachunków z aptek pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym potwierdzone podpisem osób upoważnionych,
e) przyjmowanie z aptek danych wynikających ze zrealizowanych recept podlegających refundacji z Funduszu za okresy dwutygodniowe oraz sporządzanie komunikatów elektronicznych i przekazywanie Rozliczeń z ich ministrowi właściwemu do spraw zdrowia w zakresie recept podlegających refundacji z budżetu państwa,
f) sporządzanie zbiorczych zestawień przyjętych rachunków z aptek według daty ich wpływu do Sekcji Rozliczeń z Aptekami lub do działu Ekonomiczno-Administracyjnego w Delegaturach Oddziału,
g) sporządzanie zestawień płatności, zestawień cesji, zajęć komorniczych i przekazywanie ich do realizacji, wraz z dowodami księgowymi, do Wydziału Ekonomiczno- Finansowego,
h) opiniowanie i przygotowanie dokumentacji związanej z wydawaniem przez dyrektora Oddziału indywidualnych zgód w sprawie refundacji leków i wyrobów medycznych, nierefundowanych na zasadach określonych w ustawie, wydawanych poza programami lekowymi,
i) sporządzanie informacji o statusie leku,
j) opiniowanie indywidualnych wniosków na import docelowy w sprawie sprowadzania z zagranicy leków i materiałów medycznych nie zarejestrowanych w Polsce,
k) sporządzanie projektów decyzji,
l) ewidencjonowanie w systemie informatycznym indywidualnych zgód oraz odmów na leki,
m) przyjmowanie z aptek i zakładów opieki zdrowotnej faktur VAT za zrealizowane indywidualne zgody na leki,
n) sprawdzanie faktur wymienionych w pkt. m pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym potwierdzone podpisem osób upoważnionych, ich ewidencjonowanie w systemie informatycznym w ujęciu ilościowym i wartościowym oraz przekazywanie do Wydziału Księgowości, celem realizacji,
o) gromadzenie i archiwizacja danych liczbowych,
p) sporządzanie Biuletynów dla aptek i informacji dla innych Oddziałów o skradzionych i sfałszowanych receptach i pieczątkach,
q) dystrybucja druków recept.
2) Opracowywanie bieżących analiz, sprawozdawczości i ocen dotyczących refundacji cen leków dla uprawnionych, zajęć komorniczych i administracyjnych, realizacji indywidualnych zgód na leki oraz wniosków na import docelowy i ich przekazywanie Centrali NFZ i do Wydziału Ekonomiczno-Finansowego.
3) Nadzór merytoryczny nad działalnością Delegatur w zakresie rozliczeń refundacyjnych.
4) Opracowywanie kwartalnych i rocznych sprawozdań z działalności Wydziału przedkładanych Wydziałowi Organizacyjno-Prawnemu.";

25) w § 13 pkt 5 w Dziale Kontroli słowo "Dział" zastępuje się słowem "Sekcja" ponadto w lit. k) i lit. m) słowo "Działu" zastępuje się słowem "Sekcji";

26) w § 13 w pkt 6 przed wyrazami "Dział Rozliczeń ze Świadczeniodawcami" dodaje się tekst o brzmieniu:

"Do zadań Wydziału Ekonomiczno - Finansowego należy:
a) opracowywanie złożeń polityki ekonomiczno - finansowej Oddziału i koordynowanie zadań związanych z planem ekonomiczno - finansowym,
b) przygotowywanie projektu planu finansowego Oddziału oraz projektów jego aktualizacji w ciągu roku w oparciu o faktyczne potrzeby i ponoszone wydatki,
c) bieżące monitorowanie realizacji planu finansowego,
d) terminowe rozliczanie faktur za wykonane świadczenia medyczne,
e) zarządzanie finansami Oddziału w zakresie zapewnienia płynności finansowej,
f) sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych i przygotowywanie dla Dyrektora wniosków dotyczących prognozowanej sytuacji ekonomicznej Oddziału,
g) sprawowanie nadzoru nad działalnością Delegatur w zakresie swoich zadań merytorycznych,
h) nadzór nad gospodarką finansową Oddziału.";

27) w § 13 w pkt 6 w Dziale Rozliczeń ze Świadczeniodawcami w lit. g) kropkę zastępuje się przecinkiem oraz dodaje się literę h) w brzmieniu:

"h) współpraca ze Świadczeniodawcami w zakresach wynikających z kompetencji Działu.";

28) w § 13 pkt 6 w Dziale Sprawozdawczości i Zarządzania Finansami lit. g) otrzymuje brzmienie:

"g) sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych z działalności Oddziału,";

29) w § 13 pkt 6 w Dziale Sprawozdawczości i Zarządzania Finansami po lit. g) dodaje się lit h)-m) w brzmieniu:

"h)opracowywanie zbiorczych planów finansowych Oddziału w oparciu o faktyczne potrzeby i prognozowane przychody we współpracy z innymi merytorycznymi Wydziałami,
i) bieżące monitorowanie realizacji planu finansowego,
j) monitorowanie bieżących przychodów z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne otrzymywanych z Centrali,
k) współpraca z Wydziałem Księgowości w zakresie uzyskiwania bieżących informacji o przepływach finansowych Oddziału,
l) współpraca z bankami obsługującymi Oddział, w tym przygotowywanie projektów umów, negocjowanie warunków umów, weryfikacja ustalonych warunków z ich realizacją przez banki,
m)sporządzanie innych sprawozdań finansowych np. z realizacji planu naprawczego.";

30) w § 13 pkt 6 po Dziale Sprawozdawczości i Zarządzania Finansami dodaje się nowy tekst o brzmieniu:

"Dział Rozliczeń Międzynarodowych
a) rozliczanie świadczeń udzielanych w ramach współpracy międzynarodowej,
b) nadzór i monitorowanie przepływu środków finansowych pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w systemie koordynacji zabezpieczenia społecznego,
c) okresowa ocena stosowanych cenników w polskim systemie ochrony zdrowia w celu ich odpowiedniego dostosowania do potrzeb rozliczeń międzynarodowych,
d) współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
e) sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych oraz przygotowywanie dla Dyrektora wniosków dotyczących realizacji świadczeń w ramach systemu koordynacji zabezpieczenia społecznego.";

31) w § 13 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) Wydział Analiz Ekonomiczno-Finansowych
Do zadań Wydziału należy:
a) zbieranie i aktualizowanie danych statystyczno - ekonomicznych do opracowywania prognoz krótko i długoterminowych w zakresie kosztów świadczeń medycznych,
b) opracowywanie planów finansowych Oddziału w zakresie kosztów świadczeń medycznych,
c) przygotowywanie analiz dotyczących kształtowania się kosztów poszczególnych świadczeń zdrowotnych niezbędnych do zmian w sposobie zakupu świadczeń,
d) wypracowywanie standardów i schematów postępowania przy zakupie świadczeń w oparciu o analizę kosztów jednostkowych i sprawozdawczości medycznej,
e) sporządzanie sprawozdań i analiz ekonomicznych w zakresie świadczeń medycznych,
f) analiza wojewódzkiego planu zdrowotnego pod kątem możliwości finansowych Oddziału,
g) przygotowywanie i przedstawianie Dyrektorowi Oddziału i Zarządowi Funduszu okresowych sprawozdań z realizacji zakontraktowanych świadczeń,
h) współpraca w opracowywaniu wzorów umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych,
i) współuczestniczenie w organizacji postępowania w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych,
j) systematyczne monitorowanie kształtowania się kosztów świadczeń dla ubezpieczonych,
k) analiza sprawozdawczości statystycznej z realizacji zakontraktowanych świadczeń zdrowotnych pod względem ilościowym i wartościowym ( z uwzględnieniem podziału na jednostki - Świadczeniodawców, analiza wskaźnikowa),
l) współpraca ze Świadczeniodawcami w zakresach wynikających z kompetencji Wydziału,
m) współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

32) w §13 w pkt 8:

a) w ogólnych zadaniach Wydziału Księgowości po literze "b" dodaje się lit. c) - e) w brzmieniu:

"c) opracowywanie, w porozumieniu z Wydziałem świadczeń zdrowotnych, zasad kontroli merytorycznej i finansowej rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium RP osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji,
d) opracowywanie, w porozumieniu z Wydziałem świadczeń zdrowotnych, zasad kontroli merytorycznej i finansowej rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu innego niż RP państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
e) współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

b) w poszczególnych Działach słowo "Dział" zmienia się na słowo "Sekcja" bez zmiany ich zadań.

33) w §13 pkt 9 brzmienie:

"9) WYDZIAŁ INFORMATYKI I ŁĄCZNOSCI
1) realizacja polityki i strategii w zakresie projektowania, eksploatacji i rozwoju systemów informatycznych w Funduszu, a w szczególności:
a) inwentaryzacja stopnia wdrożenia systemu informatycznego SIKCH w Oddziale otrzymanego w ramach przetargu przeprowadzonego przez Pełnomocnika ds. Wprowadzenia Powszechnego Ubezpieczenia Zdrowotnego w 1999 roku,
b) określenie poziomu wdrożenia systemu, o których mowa w lit. a gwarantującego prawidłowy i jednolity w skali Funduszu obieg informacji;
c) realizacja harmonogramu osiągnięcia poziomu wdrożenia, o którym mowa w lit. b,
d) nadzór nad realizacją zadań wynikających z harmonogramów, o których mowa w lit. c,
e) realizacja umowy serwisowej zawartej z projektantem SIKCH,
f) udział w opracowywanie założeń i tworzeniu projektów dotyczących rozwoju eksploatowanych systemów informatycznych,
g) udział w tworzeniu zasad polityki bezpieczeństwa eksploatowanych systemów, nadzór nad przestrzeganiem jej zasad i reguł, opracowanie procedur kontrolnych i awaryjnych;

2) administrowanie systemami informatycznymi, a w szczególności:
a) administrowanie serwerami Oddziału,
b) udział w opracowaniu i realizacja polityki archiwacji wykorzystywanych zasobów informatycznych, o których mowa w lit. a,
c) kontrola prawidłowości realizacji algorytmów przetwarzania i właściwej funkcjonalności poszczególnych modułów eksploatowanych systemów informatycznych,
d) prowadzenie dokumentacji technicznej, użytkowej oraz administratora właściwych dla eksploatowanych systemów informatycznych i aplikacji,
e) administrowanie uprawnieniami użytkowników korzystających z SIKCH,
f) wspomaganie użytkowników systemu informatycznego Oddziału,
g) tworzenie i administrowanie internetowym serwisem informacyjnym Oddziału;
3) tworzenie aplikacji, zestawień oraz raportów na potrzeby innych komórek organizacyjnych w zakresie administrowanych systemów, a w szczególności:
a) rozpoznawanie potrzeb komórek organizacyjnych Oddziału w zakresie przetwarzania posiadanych informacji,
b)przygotowywanie raportów z eksploatowanych systemów informatycznych,
c) tworzenie aplikacji wspomagających realizację zadań przez inne komórki organizacyjne;
4) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury informatycznej, a w szczególności:
a) opracowywanie założeń projektowych, współudział w realizacji projektów związanych z tworzeniem, rozwojem, zarządzaniem oraz administracją infrastrukturą informatyczną, wykorzystywanych przez komórki organizacyjne Oddziału,
b) podejmowanie działań zmierzających do zapewnienia ujednolicenia platformy programowo-sprzętowej systemów eksploatowanych w Oddziale,
c) udział w przygotowywaniu specyfikacji szczegółowych warunków zamówień w zakresie zakupów sprzętu i oprogramowania na potrzeby Oddziału,
d) planowanie i kontrola zakupów sprzętu komputerowego na potrzeby Oddziału,
e) udział w tworzeniu zasad polityki bezpieczeństwa eksploatowanych systemów, nadzór nad przestrzeganiem jej zasad oraz opracowywanie procedur kontrolnych i awaryjnych,
f) przygotowywanie planów finansowych Oddziału w zakresie zakupów sprzętu komputerowego oraz oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych;
5) obsługa techniczna Oddziału, a w szczególności:
a) instalowanie i utrzymanie sprzętu komputerowego oraz oprogramowania stanowiącego wyposażenie skomputeryzowanych stanowisk pracy w wymaganej sprawności,
b) prowadzenie, ewidencjonowanie i kontrolowanie licencji eksploatowanych systemów operacyjnych, aplikacji użytkowych, diagnostycznych, itp.,
c) prowadzenie dokumentacji technicznej oraz serwisowej sprzętu komputerowego;

6) współpraca z podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi na rzecz Oddziału, a w szczególności:
a) nadzór nad realizacją procedur przyjętych w zawartych umowach serwisowych,
b) nadzór nad realizacją umów licencyjnych w zakresie eksploatowanych systemów operacyjnych, aplikacji użytkowych, diagnostycznych, itp. (z wyłączeniem składników systemu informatycznego SIKCh);

7) zapewnienie wymaganego poziomu bezpieczeństwa danych i ich transmisji w eksploatowanych systemach informatycznych, a w szczególności:
a) wykonywanie i przechowywanie zapasowych kopii bezpieczeństwa informacji znajdujących się w zasobach sieciowych Oddziału,
b) prowadzenie ewidencji wykonywanych kopii zapasowych i bezpieczeństwa,
c) monitorowanie pracy pasywnych i aktywnych urządzeń wykorzystywanych w infrastrukturze eksploatowanych sieci lokalnych,
d) współpraca z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w zakresie tworzenia i wdrażania polityki bezpieczeństwa eksploatowanych systemów sieciowych;

8) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury łączności, a w szczególności:
a) udział w realizacji projektów związanych z tworzeniem, rozwojem, zarządzaniem oraz administracją infrastrukturą łączności, wykorzystywaną przez komórki organizacyjne Oddziału,
b) udział w definiowaniu standardów związanych z eksploatacją urządzeń systemów łączności, sieci lokalnych, sieci rozległych i innych systemów sieciowych,
c) udział w przygotowywaniu specyfikacji szczegółowych warunków zamówień w zakresie zakupów sprzętu i systemów łączności na potrzeby Oddziału,
d) planowanie i kontrola zakupów sprzętu i systemów łączności oraz usług telekomunikacyjnych na potrzeby Oddziału,
e) udział w tworzeniu zasad polityki bezpieczeństwa eksploatowanych systemów łączności, sieci lokalnych, sieci rozległych oraz innych systemów sieciowych, nadzór nad przestrzeganiem jej zasad oraz opracowywanie procedur kontrolnych i awaryjnych,
f) przygotowywanie planów finansowych Oddziału w zakresie zakupów sprzętu i systemów łączności oraz usług telekomunikacyjnych;

9) obsługa techniczna Oddziału, a w szczególności:
a) instalowanie i utrzymanie sprzętu i systemów łączności w wymaganej sprawności,
b) zapewnienie właściwego funkcjonowania sieci lokalnych i sieci rozległej,
c) zapewnienie właściwego funkcjonowania sieci telefonii stacjonarnej,
d) konserwacja, zlecanie napraw serwisowych, modernizacja oraz usuwanie awarii systemów łączności i systemów sieciowych,
e) prowadzenie, ewidencjonowanie i kontrolowanie licencji eksploatowanego oprogramowania,
f) utrzymywanie, ewidencjonowanie i kontrolowanie odpowiedniego poziomu zapasu serwisowego oraz materiałów eksploatacyjnych,
g) prowadzenie dokumentacji technicznej eksploatowanych systemów sieciowych i systemów łączności;

10) współpraca z podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi na rzecz Oddziału, a w szczególności:
a) nadzór nad realizacją procedur przyjętych w zawartych umowach serwisowych,
b) nadzór nad realizacją umów licencyjnych w zakresie systemowego oprogramowania urządzeń i systemów łączności;

11) zapewnienie wymaganego poziomu bezpieczeństwa danych i ich transmisji w eksploatowanych systemach łączności, a w szczególności:
a) wykonywanie i przechowywanie zapasowych kopii bezpieczeństwa informacji znajdujących się w systemach łączności Oddziału,
b) prowadzenie ewidencji wykonywanych kopii zapasowych i bezpieczeństwa,
c) stałe monitorowanie pracy sieci lokalnych i sieci rozległej,
d) współpraca z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w zakresie tworzenia i wdrażania polityki bezpieczeństwa eksploatowanych systemów sieciowych i łączności.";

34) w §13 pkt 10:

a) lit. m) otrzymuje brzmienie:
"m) Prowadzenie spraw personalnych dla Oddziału,"
b) lit. n) otrzymuje brzmienie:
"n) Prowadzenie spraw związanych z BHP i PPOŻ,";
c) lit. y) otrzymuje brzmienie:
"y) Realizacja zadań w zakresie obrony cywilnej,";
d) po lit. y) dodaje się lit z) w brzmieniu:
"z) Współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

35) w §13 pkt 11 Dział Obsługi Administracyjnej:

a) uchyla się lit. e) i w);
b) lit. g) otrzymuje brzmienie:
"g) Prowadzenie prac komisji przetargowych, planowanie zamówień publicznych w uzgodnieniu z pionem finansowym, prowadzenie sprawozdawczości, zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych,";

36) w §13 pkt 12 w ogólnych zadaniach Wydziału Świadczeń Zdrowotnych po literze g) dodaje się lit. h) - l) w brzmieniu:

"h) opracowywanie zasad i wytycznych dotyczących udzielania świadczeń zdrowotnych obywatelom innych niż RP państw członkowskich UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego przez polskich świadczeniodawców oraz przygotowywanie w tym zakresie założeń merytorycznych do umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych
i) opracowywanie, w porozumieniu z Wydziałem księgowości, zasad kontroli merytorycznej i finansowej rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium RP osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji,
j) opracowywanie, w porozumieniu z Wydziałem księgowości, zasad kontroli merytorycznej i finansowej rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż RP państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
k) nadzór nad świadczeniodawcami w zakresie realizacji przepisów o koordynacji,
l) współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego."

37) w §13 pkt 12 w Dziale Lecznictwa Ambulatoryjnego uchyla się lit. e) oraz lit. h).

38) w §13 pkt 12:

a) w Działach: Procedur Wysokospecjalistycznych, Lecznictwa Zamkniętego, Pomocy Doraźnej, Stomatologii skreśla się lit. e)
b) Dział Zaopatrzenia Ortopedycznego i Środków Pomocniczych otrzymuje brzmienie:
a) "udział w postępowaniu dotyczącym zawierania umów o współpracy w zakresie zaopatrzenia ubezpieczonych w refundowane przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze z realizatorami tych zleceń;
dokonywanie potwierdzeń zleceń na przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze;
b) wydawanie kart zaopatrzenia comiesięcznego;
c) tworzenie i obsługiwanie listy ubezpieczonych oczekujących na potwierdzenie i realizację zlecenia;
d) analizowanie raportów z ilości i wartości potwierdzonych wniosków /zleceń/;
e) współpraca z realizatorami zleceń w zakresie bieżącego wykonywania zawartych umów;
f) współpraca z Wydziałem Kontroli Realizacji Umów ze Świadczeniodawcami w zakresie kontroli realizacji umów;
g) Opiniowanie wniosków pokontrolnych z przedmiotu postępowania kontrolnego,
h) bieżące monitorowanie realizacji zleceń przez zleceniodawców w zakresie wynikającym z zawartych umów;
i) prowadzenie sprawozdawczości dla potrzeb Oddziału w zakresie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze;
j) dokonywanie analiz finansowych w zakresie potwierdzeń wniosków /zleceń/ we współpracy z Wydziałem Ekonomiczno-Finansowym;
k) rozpatrywanie indywidualnych wniosków ubezpieczonych w zakresie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze oraz wydawanie decyzji w tym zakresie,
l) przygotowanie odpowiedzi merytorycznych na wnioski i opinie świadczeniodawców,
m) współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,"
c) po Dziale Zaopatrzenia Ortopedycznego i Środków Pomocniczych dodaje się nowy tekst w brzmieniu:
"Dział Podstawowej Opieki Zdrowotnej
a) przygotowanie konkursów na zakup świadczeń zdrowotnych w zakresie POZ, pielęgniarstwa środowiskowego, medycyny szkolnej, położnej środowiskowej,
b) udział w postępowaniach kontrolnych organizowanych przez Wydział Kontroli Realizacji Umów ze Świadczeniodawcami,
c) prowadzenie bieżącej kontroli wykonywania świadczeń,
d) opiniowanie wniosków pokontrolnych z przedmiotu postępowania kontrolnego,
e) przygotowanie odpowiedzi merytorycznych na wnioski i opinie świadczeniodawców,
f) realizacje innych zadań określonych przez Naczelnika Wydziału bądź Dyrektora Oddziału."

39) w §13 pkt 13 w literze h) kropkę zastępuje się przecinkiem oraz dodaje się lit. i) w brzmieniu:

"i) współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

40) w §13 pkt 14 po literze "g" dodaje się lit h)-k) w brzmieniu:

"h) Gromadzenie informacji o liczbie ubezpieczonych oczekujących na udzielenie świadczenia zdrowotnego i czasie oczekiwania, przekazywanych przez świadczeniodawców, oraz przekazywanie tych informacji do Departamentu Spraw Ubezpieczonych w Centrali,
i) Zbieranie i przetwarzanie danych o osobach korzystających ze świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji oraz udzielonych im świadczeniach,
j) Rejestracja świadczeń zdrowotnych udzielanych poszczególnym grupom populacji w celu określenia najbardziej korzystnej metody obliczania ryczałtów,
k) Współpraca z Działem. Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

41) §13 pkt 15 otrzymuje nowe brzmienie:

"15) Wydział Spraw Mundurowych
a) dokonuje analizy zagrożeń zdrowotnych u ubezpieczonych, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2-12 ustawy i członków ich rodzin, zwanych poniżej "ubezpieczonymi", na terenie działania Oddziału,
b) dokonuje oceny potrzeb zdrowotnych ubezpieczonych oraz planuje zabezpieczenie świadczeń zdrowotnych dla służb mundurowych na terenie Oddziału,
c) wykonuje całokształt zadań związanych z prowadzeniem postępowania w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych przez Fundusz ze świadczeniodawcami utworzonymi i nadzorowanymi przez Ministra Obrony Narodowej, ministra właściwego do spraw wewnętrznych i Ministra Sprawiedliwości oraz jednostkami budżetowymi, o których mowa w art. 5 pkt 25 lit. c) ustawy, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Oddziału, na podstawie wytycznych z centrali Funduszu,
d) gromadzi, przetwarza i analizuje dane dotyczące osób, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2-12 ustawy i art. 50a ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408 z późń. zm.) oraz świadczeń zdrowotnych udzielanych tym osobom przez świadczeniodawców, o których mowa w lit. c),
e) bierze udział i prowadzi postępowania kontrolne: kompleksowe, problemowe, doraźne
i sprawdzające świadczeniodawców, o których mowa w lit. c), oraz kontroluje bezpłatne zaopatrzenia w leki w przedmioty ortopedyczne, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne osób, o których mowa w art. 65 ust. 1, art. 66 ust. 1 i art. 68 ust. 2 ustawy, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Oddziału,
f) opracowuje sprawozdania, analizy i wnioski oraz monitoruje realizację i dostępność do świadczeń zdrowotnych w zakresie właściwości rzeczowej Wydziału,
g) rozpatruje skargi i wnioski oraz udziela informacji ubezpieczonym w zakresie właściwości rzeczowej wydziału, oraz współpracuje z organizacjami społecznymi reprezentującymi środowiska ubezpieczonych,
h) współpracuje z Departamentem do Spraw Służb Mundurowych w centrali Funduszu,
i) wykonuje inne zadania zlecone przez zastępcę dyrektora Oddziału do Spraw Służb Mundurowych;

Dział Świadczeń Zdrowotnych Skarg i Wniosków
a) Planowanie zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych dla służb mundurowych na obszarze działania Oddziału.
b) Ocena potrzeb zdrowotnych ubezpieczonych.
c) Analiza epidemiologiczna i demograficzna służb mundurowych na obszarze działania Oddziału.
d) Prowadzenie postępowania w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych przez Fundusz.
e) Organizacja przebiegu konkursu ofert dla zakładów opieki zdrowotnej, utworzonych i nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i Ministra Sprawiedliwości oraz jednostek budżetowych, o których mowa w art. 5 pkt 25 lit. c ustawy (art. 184 ustawy).
f) Analizowanie złożonych w postępowaniu konkursowych ofert oraz współdziała
w prowadzeniu rokowań ze świadczeniodawcami mundurowymi.
g) Przygotowanie projektów umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych dla świadczeniodawców mundurowych.
h) Planowanie i analiza realizacji zabezpieczenia świadczeń medycznych w zakładach opieki zdrowotnej Ministra Obrony Narodowej, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i Ministra Sprawiedliwości oraz podmiotach, o których mowa w art. 5 pkt 25 lit. c ustawy o NFZ (art. 184 ustawy).
i) Gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych przez świadczeniodawców mundurowych i jednostki mundurowe w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej osobom, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2 - 12 ustawy i art. 50 a ustawy o zakładach opieki zdrowotnej (art. 184 ustawy).
j) Prowadzenie postępowań kontrolnych: kompleksowych, problemowych, doraźnych .
i sprawdzających świadczeniodawców mundurowych.
k) Opracowywanie analiz i wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli
w placówkach resortowych.
l) Kontrola bezpłatnego zaopatrzenia w leki, w przedmioty ortopedyczne, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne osób, o których mowa w art. 65 ust. 1, art. 66 ust. 1 i art. 68 ust. 2 ustawy.
m) Współdziałanie z właściwymi strukturami Urzędów Wojewódzkich, Urzędów Marszałkowskich oraz Starostw Powiatowych, a także strukturami jednostek Ratownictwa Medycznego.
n) Prognozowanie zagrożeń zdrowotnych we współdziałaniu z właściwymi służbami sanitarnymi, przygotowywanie analiz i propozycji rozwiązań.
o) Opracowywanie planu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych w sytuacjach kryzysowych.
p) Przygotowanie materiałów dotyczących plany zdrowotnego służb mundurowych w sytuacji określonej w art. 105 ust. 8 ustawy.
q) Przetwarzanie informacji o ubezpieczonych wymienionych w art. 9 ust. 1 pkt 2 - 12 ustawy i przedstawienie sprawozdań w tym zakresie Wydziałowi Analiz i Sprawozdawczości Departamentu do Spraw Służb Mundurowych.
r) Współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych Oddziału NFZ.
s) Informowanie ubezpieczonych wymienionych w art. 9 ust. 1 pkt 2 - 12 ustawy i mediów o Narodowym Funduszu Zdrowia i dostępie do świadczeń zdrowotnych.
t) Rozpatrywanie skarg i wniosków.
u) Udzielanie informacji ubezpieczonym.
v) Opracowywanie sprawozdań w zakresie wpływu i załatwiania skarg i wniosków do Wydziału do Spraw Służb Mundurowych, na potrzeby Rady NFZ, i przekazywanie do wydziału skarg i wniosków departamentu mundurowego.

Dział Ewidencji Analiz i Sprawozdawczości
a) Przygotowywanie sprawozdań w zakresie właściwości komórek mundurowych
i przekazywanie do właściwej komórki Departamentu mundurowego w Centrali NFZ.
b) Monitorowanie i analiza świadczeń zdrowotnych, zgodnie z zawartymi umowami.
c) Ocena jakości i poziomu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz badanie poziomu satysfakcji ubezpieczonych.
d) Zbieranie, analizowanie i koordynowanie działań związanych z optymalnym zabezpieczeniem przypadków nagłych występujących na terenie działania jednostek, poligonów, ośrodków szkoleń, aresztach, itp. (wskazywanie ośrodków o największej skuteczności podejmowanego postępowania leczniczego).
e) Dokonywanie analiz świadczeń zdrowotnych udzielonych ubezpieczonym w ramach umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych ze świadczeniodawcami i jednostkami mundurowymi.
f) Gromadzenie danych dotyczących realizacji świadczeń zdrowotnych osobom, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt. 2 - 12 ustawy oraz osobom określonym w art. 50a ustawy o zakładach opieki zdrowotnej (art. 184 ustawy).
g) Przekazywanie danych dotyczących refundacji leków, dla osób o których mowa w art. 65 ust. 1 i art. 66 ust. 1 ustawy.
h) Analizowanie kosztów bezpłatnego zaopatrzenia w leki oznaczone symbolem "Rp".
i wpisanie do rejestru Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
i) Wykonywanie innych sprawozdań i analiz określonych przez Departament do Spraw Służb Mundurowych w Centrali NFZ.
Dział Organizacji, Nadzoru i Koordynacji Współpracy z Resortami Mundurowymi
a) Monitorowanie zmian w przepisach dotyczących ubezpieczenia zdrowotnego w zakresie właściwości rzeczowej Wydziału do Spraw Służb Mundurowych.
b) Monitorowanie zmian w wewnętrznych aktach normatywnych Funduszu, pozyskiwanie informacji na temat zarządzeń i decyzji Prezesa Funduszu, zastępcy Prezesa do Spraw Służb Mundurowych oraz Uchwał Zarządu Funduszu, mających wpływ na realizację zadań Wydziału ds. Służb Mundurowych.
c) Koordynowanie działań resortów mundurowych w zakresie oceny charakterystyki zdrowotnej ubezpieczonych wymienionych w art. 9 ust. 1 pkt. 2 - 12, w kontekście specyfiki służby i pracy.
d) Koordynowanie działań resortów mundurowych w zakresie określenia potrzeb zdrowotnych wynikających z oceny stanu zdrowia.
e) Określenie kierunków działań w zakresie poprawy stanu zdrowia ubezpieczonych wspólnie z reprezentantami: Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Sprawiedliwości i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w województwie, celem zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych oraz poprawy stanu zdrowia.
f) Współpraca z organizacjami społecznymi reprezentującymi środowiska resortów mundurowych.
g) Przygotowywanie informacji dla resortów mundurowych koniecznych do przygotowania planu zdrowotnego służb mundurowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na rzecz osób, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2 - 12 oraz w art. 50a ust. 2 pkt 1 - 2 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, w zakresie określonym przez zastępcę Prezesa do spraw służb mundurowych.
h) Współpraca z Wydziałem Organizacji, Nadzoru i Koordynacji Współpracy z Resortami Mundurowymi w zakresie realizacji wytycznych departamentu mundurowego oraz prowadzenia wspólnej polityki wobec resortów mundurowych."

42) w §13 pkt 16 w zadaniach ogólnych Rzecznika Praw Pacjenta po lit. j) dodaje się lit. k) w brzmieniu:

"k) współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.";

43) w §13 pkt 17 otrzymuje tytuł "Samodzielne Stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego";

44) §13 pkt 18 otrzymuje brzmienie:

"18) DELEGATURA ODDZIAŁU
Dział Ekonomiczno-Administracyjny:
a) gromadzenie i analiza danych ekonomicznych,
b) wprowadzanie danych do systemów informatycznych,
c) techniczne przygotowywanie umów na świadczenia medyczne wg wzorów i przedkładania do podpisu przez strony,
d) monitorowanie realizacji kontraktów pod względem finansowym,
e) wykonywanie zadań z zakresu sprawozdawczości finansowej,
f) prowadzenie i przesyłanie w formie elektronicznej sprawozdawczości finansowej do Wydziału Finansowego Oddziału,
g) przyjmowanie rachunków za zrealizowane świadczenia zdrowotne,
h) udział w prowadzonych w Delegaturze konkursach ofert,
i) prowadzenie ewidencji umów zawartych ze świadczeniodawcami na terenie Delegatury,
j) przyjmowanie i wprowadzanie do systemu informatycznego zestawień refundacyjnych z aptek (punktów aptecznych) oraz przekazywanie do Wydziału Gospodarki Lekiem,
k) przyjmowanie z aptek zestawień o obrocie lekami i materiałami medycznymi,
l) przyjmowanie i wprowadzanie do bazy danych oświadczeń podmiotów prowadzących apteki oraz bieżąca aktualizacja bazy danych,
m) sprzedaż druków recept,
n) przyjmowanie wniosków od lekarzy z danymi niezbędnymi do zawarcia umowy upoważniającej do wystawiania recept na leki i materiały medyczne refundowane przez Fundusz, wydawanie podpisanych umów oraz ich ewidencjonowanie,
o) prowadzenie niezbędnej ewidencji z zakresu administrowania Delegaturą: środków trwałych, wyposażenia, materiałów, faktur itp.
p) prowadzenie archiwum,
q) obsługa kancelarii i sekretariatu,
r) obsługa centrali.

Dział Monitorowania Świadczeń Zdrowotnych i Spraw Ubezpieczonych:
a) odbieranie oraz sprawdzanie pod względem poprawności wypełnienia sprawozdań merytorycznych z realizacji świadczeń zdrowotnych,
b) gromadzenie i analiza sprawozdań z realizacji umów na udzielanie świadczeń zdrowotnych na terenie delegatury,
c) prowadzenie systematycznego monitorowania udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie wynikającym z umów zawartych ze świadczeniodawcami,
d) dokonywanie kompleksowej oceny dostępności świadczeń zdrowotnych na terenie działania delegatury,
e) przygotowywanie okresowych analiz i wniosków dotyczących realizacji umów,
f) opracowanie wskazówek do kontroli w zakresie realizacji umów,
g) prowadzenie ewidencji ubezpieczonych,
h) weryfikacja list bazowych i aktywnych osób zadeklarowanych do poszczególnych świadczeniodawców (POZ, PLŚ, medycyna szkolna) oraz doraźna i kompleksowa kontrola deklaracji,
i) wykonywanie czynności niezbędnych dla realizacji ubezpieczenia dobrowolnego,
j) prowadzenie ewidencji skarg i wniosków,
k) kierowanie wniosków do odpowiednich komórek organizacyjnych w celu zbadania sprawy i wydania niezbędnych opinii oraz informowanie zainteresowanych o sposobie rozwiązania problemu,
l) sporządzanie okresowych sprawozdań dotyczących skarg i wniosków,
m) udzielanie informacji dotyczących możliwości leczenia w ramach Funduszu,
n) identyfikowanie osób uprawnionych do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji,
o) rejestracja świadczeń zdrowotnych udzielanych poszczególnym grupom populacji w celu określenia najbardziej korzystnej metody obliczania ryczałtów,
p) Obsługa polskich ubezpieczonych przemieszczających się na terenie UE i EOG:
- przyjmowanie wniosków o wydanie stosownych formularzy serii E,
- wydawanie formularzy poświadczających prawo do świadczeń zdrowotnych w innych krajach Unii osobom zainteresowanym i instytucjom właściwym innych państw,
- prowadzenie rejestru formularzy wydawanych osobom ubezpieczonym;
q) Obsługa osób uprawnionych z tytułu innego ustawodawstwa, którzy przebywają lub zamieszkują na terenie Polski, uprawnionych do świadczeń zdrowotnych:
- przyjmowanie wniosków o wydanie zaświadczenia o prawie do korzystania ze świadczeń medycznych na terenie Polski,
- wydawanie ww. zaświadczeń,
r) prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń i formularzy osób uprawnionych,
s) współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
t) rozpatrywanie indywidualnych wniosków ubezpieczonych w zakresie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,
u) wydawanie kart zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,
v) tworzenie i obsługiwanie listy ubezpieczonych oczekujących na potwierdzenie i realizację zlecenia w zakresie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,
w) analizowanie raportów z ilości i wartości potwierdzonych wniosków /zleceń/ w zakresie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,
x) współpraca z realizatorami zleceń w zakresie bieżącego wykonywania zawartych umów dotyczących zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze;

Dział Świadczeń Zdrowotnych
a) udział w przygotowywaniu i uczestnictwo w komisjach konkursowych na terenie delegatury,
b) dokonywanie ocen zachorowalności i chorobowości ubezpieczonych - analiza bieżąca,
c) prowadzenie planowych i bieżących kontroli realizacji umów zawartych ze świadczeniodawcami w zakresie dostępności, jakości i zasad udzielania świadczeń oraz dokumentacji medycznej,
d) nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych,
e) opracowywanie zbiorczych analiz i wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli,
f) rozpatrywanie pod względem merytorycznym skarg i wniosków,
g) udzielanie informacji pacjentom oraz rozstrzyganie spraw interwencyjnych,
h) przygotowywanie określonych sprawozdań i analiz,
i) współpraca z Działem Współpracy Międzynarodowej w zakresie realizacji zadań oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
Samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej
a) monitorowanie i sygnalizowanie zmian w obowiązujących przepisach prawnych,
b) udzielanie porad i konsultacji prawnych w sprawach załatwianych na terenie delegatury,
c) obsługa prawna konkursów ofert ogłaszanych w delegaturze,
d) przygotowanie projektów odpowiedzi dla świadczeniodawców dotyczących interpretacji prawnych,
e) udzielanie zainteresowanym jednostkom wyjaśnień dotyczących zasad funkcjonowania systemu,
Samodzielne stanowisko do spraw obsługi informatycznej
a) organizowanie systemu informatycznego w ramach działania delegatury,
b) obsługa oprogramowania, gromadzenie wymaganych informacji i sporządzanie sprawozdań,
c) transmisja danych do Oddziału,
d) administrowanie siecią komputerową i kontrola dostępu do baz danych,
e) sprawowanie bieżącej kontroli nad funkcjonowaniem stanowisk komputerowych,
f) organizowanie niezbędnych szkoleń z zakresu informatyki dla pracowników delegatur;":

45) w §13 dodaje się pkt "19" oraz "20" w brzmieniu:

"19) Dział Współpracy Międzynarodowej
a) koordynacja i nadzór nad działaniami komórek organizacyjnych ŁOW NFZ w zakresie spraw dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terenie działania ŁOW NFZ osobom ubezpieczonym w państwach członkowskich Unii Europejskiej,
b) monitorowanie sporządzania zestawień kosztów udzielonych świadczeń zdrowotnych i ich przesyłanie do właściwych instytucji w celu prawidłowego rozliczenia,
c) współpraca z Biurem ds. Współpracy Międzynarodowej Centrali NFZ w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
d) opracowywanie dla komórek organizacyjnych ŁOW NFZ wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
e) rozpoznawanie i zgłaszanie do Biura ds. Współpracy Międzynarodowej Centrali NFZ problemów powstających na terenie działania ŁOW NFZ związanych z funkcjonowaniem Systemu Zabezpieczenia Społecznego,
f) monitorowanie umów międzynarodowych zawartych przez RP dotyczących zasad udzielania i finansowania świadczeń zdrowotnych,
g) przekazywanie za pośrednictwem Biura ds. Współpracy Międzynarodowej informacji instytucjom właściwym innych niż RP państw członkowskich UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;

20) Samodzielne Stanowisko ds. Ochrony Informacji Niejawnych
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
b) określenie obszaru, w którym przetwarzane są dane osobowe oraz kontrolowanie czy zarządzone ograniczenia dostępności do tej strefy są przestrzegane,
c) ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,
d) okresowa kontrola ewidencji dokumentów i ich obiegu,
e) kontrola systematyczności archiwizowania danych,
f) zapewnienie fizycznej ochrony pomieszczeń, w których są przetwarzane i przechowywane informacje niejawne,
g) szkolenie pracowników Oddziału w zakresie ochrony informacji niejawnych,
h) ścisła współpraca z inspektorem ds. informacji niejawnych Centrali Funduszu."

§ 2.

Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Łodzi stanowi załącznik do uchwały.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

 

W imieniu Zarządu:

Lesław Abramowicz - Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia


źródło - Departament Organizacyjno-Prawny
Dodany: 2.04.2004 r. Norbert Tyszka
Ostatnio zapisany: 2.04.2004 r. Norbert Tyszka

Pliki do pobrania

Wszystkie aktualności