Zarządzenia Prezesa
Uchwały Zarządu
Uchwała Nr 69/2004
Uchwała Nr 69/2004
z dnia 18 marca 2004 roku
Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Lublinie oraz ustalenia jego tekstu jednolitego
Na podstawie § 17 statutu Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. Nr 55, poz. 481) Zarząd Narodowego Funduszu Zdrowia
uchwala, co następuje:
§ 1.
W Regulaminie Organizacyjnym Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Lublinie, stanowiącym załącznik nr 4 do uchwały Nr 81/2003 Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 22 maja 2003 roku w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 ust. 2 dodaje pkt 9-11 w brzmieniu:
"9) "przepisach o koordynacji" - rozumie się przez to przepisy
o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie udzielania rzeczowych
świadczeń zdrowotnych określone w rozporządzeniu Nr 1408/71/EWG, rozporządzeniu
nr 574/72/EWG oraz rozporządzeniu nr 859/2003/EWG;
10) "instytucji właściwej" - zgodnie z Rozporządzeniem 1408/71 EWG
rozumie się przez to instytucję, w której zainteresowany jest ubezpieczony
w chwili składania wniosku o świadczenie lub instytucję, od której zainteresowany
ma prawo uzyskać świadczenia lub miałby prawo do uzyskania świadczeń, gdyby
on sam lub członkowie jego rodziny zamieszkiwali terytorium Państwa Członkowskiego,
w którym znajduje się ta instytucja;
11) "instytucji łącznikowej"- rozumie się przez to Centralę Narodowego
Funduszu Zdrowia.";
2) w § 3 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
"3. Oddział jest instytucją właściwą w rozumieniu przepisów o koordynacji.";
3) w § 13 ust. 2 dodaje pkt 6-10 w brzmieniu:
"6) współpraca z właściwymi sobie komórkami organizacyjnymi instytucji
łącznikowej w zakresie realizacji zadań Funduszu wynikających z przepisów
o koordynacji;
7) przekazywanie instytucji łącznikowej informacji na potrzeby instytucji
właściwych innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej
oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
8) realizacji wytycznych opracowanych przez właściwe komórki organizacyjne
instytucji łącznikowej dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
9) rozpoznawanie i zgłaszanie do komórek właściwych instytucji łącznikowej
problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją
systemów zabezpieczenia społecznego;
10) przekazywanie poświadczonych formularzy lub innych potrzebnych danych
instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich
Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego.";
4) w § 18 ust. 2 dodaje pkt 17-18 w brzmieniu:
"17) wyjaśnianie powstałych wątpliwości odnośnie stosowania przepisów
o koordynacji;
18) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych w zakresie rozpatrywania wniosków
o zastosowanie właściwego ustawodawstwa."
5) w § 21 dodaje się pkt 9-10 w brzmieniu:
"9) wyjaśnianie powstałych wątpliwości odnośnie stosowania przepisów
o koordynacji;
10) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych w zakresie rozpatrywania wniosków
o zastosowanie właściwego ustawodawstwa.";
6) § 27 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) prowadzenie informatyczne rejestrów:
a) osób ubezpieczonych na obszarze działania Oddziału,
b) usługodawców, a w tym:
podmioty świadczące usługi medyczne wraz ze strukturą (komórki usługowe),
podmioty świadczące usługi nie medyczne,
osoby, jako personel ww. podmiotów, świadczące zakontraktowane usługi,
c) kart ubezpieczenia zdrowotnego,
d) informacji o obniżonej składce,
e) wynikających z przepisów o koordynacji."
7) § 27 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6) organizacja procesu przyjmowania danych w formie elektronicznej i nadzór nad napełnieniem baz danych, utrzymanie więzi organizacyjnych z podmiotami, które te dane przekazują;";
8) § 27 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
"12) zapewnienie technicznej sprawności łączności elektronicznej i telefonicznej (telefonia, serwis www, poczta elektroniczna, serwery dostępowe);";
9) § 27 pkt 16 otrzymuje brzmienie:
"16) nadzór nad działaniami komórek organizacyjnych Oddziału w zakresie utrzymania spójności danych systemu";
10) uchyla się § 27 pkt 17;
11) w § 31 ust. 1 dodaje pkt 5 w brzmieniu:
"5) przygotowywanie analiz dotyczących kształtowania się kosztów poszczególnych świadczeń zdrowotnych realizowanych w oparciu o przepisy koordynacji.";
12) w § 35 w pkt 2 otrzymuje brzmienie "2) prowadzenie systematycznego monitorowania udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie wynikającym z umów zawartych ze Świadczeniodawcami oraz w zakresie wynikającym z przepisów o koordynacji;" ;
13) w § 35 w pkt 4 otrzymuje brzmienie "4) gromadzenie danych epidemiologicznych i statystycznych niezbędnych do opracowania wojewódzkiego planu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych z uwzględnieniem świadczeń realizowanych w oparciu o przepisy o koordynacji;";
14) w § 35 w pkt 5 otrzymuje brzmienie "5) opracowywanie analiz i wniosków dotyczących sytuacji zdrowotnej ludności oraz prognozowanie zapotrzebowania na świadczenia zdrowotne na obszarze działania Oddziału z uwzględnieniem świadczeń realizowanych w oparciu o przepisy o koordynacji;";
15) w § 38 w pkt 1 otrzymuje brzmienie "1) refundowanie aptekom (punktom aptecznym) z obszaru działania Oddziałów i kosztów leków i wyrobów medycznych wydawanych ubezpieczonym oraz w zakresie wynikającym z przepisów o koordynacji;";
16) w § 38 dodaje pkt 17-18 w brzmieniu:
"17) merytoryczny nadzór nad rozliczaniem kosztów leków refundowanych
wydawanych pacjentom korzystającym z przepisów o koordynacji;
18) przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia i bieżącej aktualizacji
internetowego serwisu informacyjnego w zakresie dotyczącym zadań Wydziału
o informacje dla aptek i ubezpieczonych.";
17) w § 39 dodaje pkt 4 w brzmieniu:
"4) stanowiska pracy ds. rozliczeń za leki.";
18) § 41 otrzymuje brzmienie:
"§ 41
1.W Wydziale Spraw Ubezpieczonych tworzy się sekcje.
2. Do zadań Sekcji ds. obsługi ubezpieczonych należy:
1) udzielanie bieżącej informacji dla ubezpieczonych oraz osób i instytucji
korzystających z przepisów o koordynacji;
2) rozpatrywanie skarg, zażaleń i wniosków ubezpieczonych w zakresie realizacji
ich uprawnień wynikających z ustawy, a w szczególności spraw dotyczących objęcia
ubezpieczeniem zdrowotnym i ustalenia prawa do świadczeń, w tym ubezpieczonych
korzystających z prawa do świadczeń
w ramach przepisów o koordynacji;
3) przygotowywanie odpowiedzi na pisma ubezpieczonych;
4) przygotowywanie dla Rady Społecznej okresowych analiz skarg i wniosków
wnoszonych przez ubezpieczonych;
5) prowadzenie ewidencji rozpatrywanych spraw oraz sposobu ich załatwiania;
6) wnioskowanie o przeprowadzenie kontroli świadczeniodawców;
7) wsparcie merytoryczne Rzecznika Praw Pacjenta;
8) aktualizacja i napełnianie rejestru osób oczekujących na udzielenie świadczenia
zdrowotnego;
9) przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia i bieżącej aktualizacji
internetowego serwisu informacyjnego w zakresie dotyczącym zadań Wydziału
o informacje dla ubezpieczonych;
10) sporządzanie sprawozdań z wykonania planu pracy.
3. Do zadań Sekcji ds. ewidencji ubezpieczonych należy:
1) monitorowanie i analiza danych o osobach podlegających obowiązkowi ubezpieczenia
zdrowotnego z terenu Oddziału;
2) wykonywanie czynności niezbędnych dla realizacji ubezpieczenia dobrowolnego
oraz prowadzenie rejestru ubezpieczeń dobrowolnych;
3) wykonywanie zadań z zakresu gromadzenia dokumentacji ewidencyjnej podstawowej
opieki zdrowotnej niezbędnej dla sporządzania i weryfikacji umów o udzielanie
świadczeń zdrowotnych w poz;
4) weryfikacja danych dotyczących ubezpieczonych przekazywanych przez ZUS
i KRUS na podstawie informacji o ubezpieczonych dostępnych w Oddziale;
5) przekazywanie danych niezbędnych do kontynuacji ubezpieczenia w przypadku
zmiany miejsca zamieszkania ubezpieczonego poza obszar działania Oddziału;
6) potwierdzanie prawa do świadczeń zdrowotnych finansowanych przez Fundusz;
7) aktualizacja i napełnianie rejestru osób ubezpieczonych na obszarze działania
Oddziału, w tym również rejestru kart ubezpieczenia;
8) sporządzanie sprawozdań z wykonania planu pracy;
9) prowadzenie ewidencji osób ubezpieczonych i uprawnionych do świadczeń udzielonych
na podstawie przepisów o koordynacji;
10) wydawanie ubezpieczonym formularzy poświadczających prawo do świadczeń
zdrowotnych w innych krajach UE, a w tym:
a) na prośbę ubezpieczonego formularze E 104, E 106, E 109, E 110, E 111,
E 112, E 119, E 120, E 121, E 123, E 128,
b) na prośbę instytucji miejsca zamieszkania bądź pobytu NFZ wystawia formularze
E 104, E 106, E 109, E 110, E 111, E 119, E 120, E 121, E 123, E 128,
c) zapytanie do innego państwa członkowskiego lub prośba o wystawienie określonego
formularza; wniosek o wyrażenie zgody na świadczenia o znacznej wartości;
potwierdzanie wysokości kwot podlegających zwrotowi gdy pacjent sam zapłacił;
Formularze E 001, E 107, E 114, E 126,
d) zawiadomienie o ustaniu prawa do świadczeń formularz E 108.
11) rejestracja formularzy wydawanych osobom ubezpieczonym;
12) rejestracja formularzy osób uprawnionych z tytułu innego ustawodawstwa,
którzy przybywają lub zamieszkują na terenie Polski oraz wydawanie im poświadczeń;
13) zbieranie danych o osobach korzystających ze świadczeń w ramach koordynacji
oraz udzielonych im świadczeniach;
14) anulowanie wystawionych formularzy;
15) przekazywanie odpowiednich danych instytucjom właściwym innych państw
np. poświadczonych formularzy;
16) przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia i bieżącej aktualizacji
internetowego serwisu informacyjnego w zakresie dotyczącym zadań Wydziału
o informacje dla ubezpieczonych.
17) przygotowywanie odpowiedzi na pisma ubezpieczonych;
18) sporządzanie sprawozdań z wykonania planu pracy.";
19) § 42 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
"2) Stanowisko Kierownika Sekcji ds. obsługi ubezpieczonych:
a) Stanowisko ds. skarg i wniosków ubezpieczonych,
b) Stanowisko ds. informacji dla osób ubezpieczonych i instytucji,
c) Stanowisko pracy ds. współpracy z instytucjami właściwymi państw UE,
d) Stanowisko ds. rejestracji kolejek osób oczekujących na świadczenia zdrowotne.";
20) § 42 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
"3) Stanowisko Kierownika ds. ewidencji ubezpieczonych:
a) Stanowiska ds. ewidencji ubezpieczonych i uprawnionych,
b) Stanowiska ds. obsługi ubezpieczonych w ramach koordynacji systemów,
c) Stanowisko ds. współpracy z instytucjami łącznikowymi,
d) Stanowisko ds. weryfikacji list ubezpieczonych.";
21) w § 44 dodaje ust 3-8 w brzmieniu:
"3. Obsługa sprawozdawczości analitycznej i przetwarzanie danych w tym
z realizacji świadczeń udzielonych w oparciu o przepisy o koordynacji.
4. Bieżący nadzór merytoryczny nad realizacją świadczeń w oparciu o przepisy
o koordynacji, a w tym:
a) merytoryczna weryfikacja formularzy E-125 za świadczenia zdrowotne udzielone
ubezpieczonym na terenie innych państw członkowskich,
b) merytoryczna weryfikacja formularzy E-125 za świadczenia udzielone osobom
uprawnionym na terenie Polski.
5. Nadzór nad Świadczeniodawcami w zakresie realizacji przepisów o koordynacji.
6. Doraźne szkolenie Świadczeniodawców w zakresie przepisów o koordynacji.
7. Wydawanie zgody na leczenie za granicą - formularz E-112.
8. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia i bieżącej aktualizacji
internetowego serwisu informacyjnego w zakresie dotyczącym zadań Wydziału
o informacje dla świadczeniodawców.";
22) w § 45 ust. 2 pkt 6 otrzymuje brzmienie "6) przygotowywanie projektów odpowiedzi merytorycznych na zapytania, wnioski i opinie zgłaszane przez Świadczeniodawców, w szczególności opinii dotyczących finansowania jednostkowych świadczeń zdrowotnych;";
23) w § 45 w ust. 2 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się punkty 15-17 w brzmieniu:
"15) obsługa procesu przyjmowania danych, w formie elektronicznej, dotyczących
realizacji umów na świadczenia zdrowotne, a w tym przyjmowanie danych, weryfikacja
jakości i kompletności danych;
16) kontrola merytoryczna faktur wynikających z podpisanych umów oraz za świadczenia
zrealizowane w oparciu o przepisy o koordynacji, zgodnie z Zakładową instrukcją
obiegu dowodów księgowych;
17) ewidencjonowanie w programie informatycznym rozliczeń świadczeń zdrowotnych
w zakresie wykonywanych zadań w ujęciu ilościowym i wartościowym.";
24) w § 45 w ust. 3 dodaje się punkty 15-17 w brzmieniu:
"15) obsługa procesu przyjmowania danych, w formie elektronicznej, dotyczących
realizacji umów na świadczenia zdrowotne, a w tym przyjmowanie danych, weryfikacja
jakości i kompletności danych;
16) kontrola merytoryczna faktur wynikających z podpisanych umów oraz za świadczenia
zrealizowane w oparciu o przepisy o koordynacji, zgodnie z Zakładową instrukcją
obiegu dowodów księgowych;
17) ewidencjonowanie w programie informatycznym rozliczeń świadczeń zdrowotnych
w zakresie wykonywanych zadań w ujęciu ilościowym i wartościowym.";
25) w § 45 w ust. 4 dodaje się punkty 12-14 w brzmieniu:
"12) obsługa procesu przyjmowania danych, w formie elektronicznej, dotyczących
realizacji umów na świadczenia zdrowotne, a w tym przyjmowanie danych, weryfikacja
jakości i kompletności danych;
13) kontrola merytoryczna faktur wynikających z podpisanych umów, zgodnie
z Zakładową instrukcją obiegu dowodów księgowych;
14) ewidencjonowanie w programie informatycznym rozliczeń świadczeń zdrowotnych
w zakresie wykonywanych zadań w ujęciu ilościowym i wartościowym.";
26) w § 45 w ust. 5 dodaje punkty 15-17 w brzmieniu:
"15) obsługa procesu przyjmowania danych, w formie elektronicznej, dotyczących
realizacji umów na świadczenia zdrowotne, a w tym przyjmowanie danych, weryfikacja
jakości i kompletności danych;
16) kontrola merytoryczna faktur wynikających z podpisanych umów oraz za świadczenia
zrealizowane w oparciu o przepisy o koordynacji, zgodnie z Zakładową instrukcją
obiegu dowodów księgowych;
17) ewidencjonowanie w programie informatycznym rozliczeń świadczeń zdrowotnych
w zakresie wykonywanych zadań w ujęciu ilościowym i wartościowym.";
27) w § 45 w ust. 6 dodaje się punkty 19-21 w brzmieniu:
"19) obsługa procesu przyjmowania danych, w formie elektronicznej, dotyczących
realizacji umów na świadczenia zdrowotne, a w tym przyjmowanie danych, weryfikacja
jakości i kompletności danych;
20) kontrola merytoryczna faktur wynikających z podpisanych umów, zgodnie
z Zakładową instrukcją obiegu dowodów księgowych;
21) ewidencjonowanie w programie informatycznym rozliczeń świadczeń zdrowotnych
w zakresie wykonywanych zadań w ujęciu ilościowym i wartościowym.";
28) w § 45 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
"7. Do zadań Sekcji ds. zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki
pomocnicze należy:
1) analiza wskaźników zdrowotnych, opracowanie propozycji planu zabezpieczenia
świadczeń zdrowotnych z zakresu zaopatrzenia ortopedycznego i środków pomocniczych;
2) monitorowanie potwierdzonych zleceń i wydanych kart zaopatrzenia pod względem
finansowym;
3) przygotowanie umów współpracy z Realizatorami;
4) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych w zakresie przygotowywania
odpowiedzi merytorycznej na skargi i wnioski ubezpieczonych;
5) gromadzenie informacji i przygotowywanie zestawień ze zrealizowanych zleceń
i wydanych kart zaopatrzenia comiesięcznego w rozbiciu na rodzaje zaopatrzenia
i środków pomocniczych;
6) współpraca i utrzymywanie stałego kontaktu z instytucjami odpowiedzialnymi
za organizację ochrony zdrowia w zakresie zaopatrzenia ortopedycznego i środków
pomocniczych;
7) przygotowanie sprawozdań związanych z wykonywanymi zadaniami;
8) prowadzenie ewidencji w systemie informatycznym KS-SIKCH w module 45 zleceń
na zaopatrzenie i środki pomocnicze oraz wydawanie kart (na 12 miesięcy) zaopatrzenia
comiesięcznego;
9) weryfikacja przedkładanych przez ubezpieczonych zleceń i wniosków na naprawę
przedmiotów ortopedycznych pod kątem zgodności wnioskowanego zaopatrzenia
z aktualnie obowiązującą regulacją prawną;
10) tworzenie w formie elektronicznej w systemie informatycznym KS-SIKCH w
module 45 listy ubezpieczonych oczekujących na potwierdzenie i realizację
zleceń w przypadku braku przez Oddział środków finansowych na pełne pokrycie
zaopatrzenia;
11) prowadzenie ewidencji osób, które otrzymały zaopatrzenie, w tym osób uprawnionych
w ramach systemu o koordynacji
12) prowadzenie korespondencji z ubezpieczonymi, przesyłającymi zlecenia drogą
pocztową lub faxem w celu potwierdzenia zlecenia do realizacji lub wydaniem
karty zaopatrzenia comiesięcznego;
13) sporządzanie kontrolnych sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw;
14) sporządzanie sprawozdań z wykonania planu pracy;
15) obsługa procesu przyjmowania danych, w formie elektronicznej, dotyczących
realizacji umów na świadczenia zdrowotne, a w tym przyjmowanie danych, weryfikacja
jakości i kompletności danych;
16) bieżąca współpraca z Realizatorami w zakresie rozwiązywania problemów
związanych z zaopatrzeniem ubezpieczonych;
17) przygotowanie informacji o podmiotach realizujących zaopatrzenie na obszarze
województwa lubelskiego;
18) kontrola merytoryczna rachunków, przedkładanych przez Realizatorów, zgodnie
z Zakładową instrukcją obiegu dowodów księgowych;
19) ewidencjonowanie w programie informatycznym rozliczeń świadczeń zdrowotnych
w zakresie wykonywanych zadań w ujęciu ilościowym i wartościowym;
20) współpraca z Wydziałem Informatyki i Łączności w zakresie modyfikowania
programu KS-SIKCH w celu dostosowania do potrzeb sprawozdawczości i rozliczeń.";
29) w § 48 pkt 2 otrzymuje brzmienie: "2) przeprowadzanie bieżących i okresowych kontroli udzielania świadczeń zdrowotnych przez świadczeniodawców w tym kontroli udzielania świadczeń realizowanych w ramach przepisów o koordynacji;";
30) w § 48 pkt 3 otrzymuje brzmienie: "3) opracowywanie zbiorczych analiz i wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli oraz przekazywanie Wydziałom wnioskującym o przeprowadzenie kontroli, informacji dotyczących ich wyników;";
31) w § 50 dodaje pkt 10 -11 w brzmieniu:
"10) przyjmowanie skarg i podejmowanie działań interwencyjnych związanych
z realizacją praw wynikających z przepisów o koordynacji;
11) przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia i bieżącej aktualizacji
internetowego serwisu informacyjnego w zakresie dotyczącym informacji dla
ubezpieczonych i uprawnionych.";
32) w § 52 ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) prowadzenie ewidencji kosztów świadczeń zdrowotnych, zobowiązań z tytułu świadczeń zdrowotnych wobec świadczeniodawców, ewidencji rozrachunków z innymi oddziałami wojewódzkimi w tym zakresie oraz ewidencji kosztów związanych z realizacją świadczeń w oparciu o przepisy o koordynacji;";
33) w § 52 ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie: "2) przyjmowanie faktur i prowadzenie ewidencji kosztów refundacji leków dla ubezpieczonych oraz zobowiązań z tytułu refundacji leków w tym realizowanych w oparciu o przepisy o koordynacji;";
34) w § 52 ust. 2 pkt 5 otrzymuje brzmienie: "5) realizacja płatności za świadczenia zdrowotne i leki refundowane, w tym za zrealizowane w oparciu o przepisy o koordynacji;";
35) w § 52 ust. 2 pkt 9 otrzymuje brzmienie:
"9) współpraca z Wydziałem Ekonomiczno-Finansowym w zakresie planowania finansowego;";
36) w § 52 ust. 2 pkt 12 otrzymuje brzmienie "12) uzgadnianie stanu rozrachunków i sald ze Świadczeniodawcami w tym wynikających z przepisów o koordynacji";
37) w § 52 dodaje się pkt 13-32 w brzmieniu:
"13) prowadzenie dokumentacji związanej z rachunkami bankowymi Oddziału;
14) prowadzenie rozliczeń umów na świadczenia zdrowotne ze Świadczeniodawcami
z wyłączeniem zakresu zastrzeżonego dla Delegatur Oddziału;
15) bieżące monitorowanie stanu zobowiązań i należności wobec innych oddziałów
wojewódzkich;
16) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym faktur wynikających z podpisanych
umów ze Świadczeniodawcami oraz faktur za świadczenia realizowane w oparciu
o przepisy o koordynacji;
17) weryfikacja danych będących podstawą do sporządzania bieżących i okresowych
sprawozdań;
18) wprowadzanie umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych do programu informatycznego
dla potrzeb komórek organizacyjnych Oddziału;
19) weryfikowanie poprawności danych o umowach w systemie informatycznym;
20) udział w procesie renegocjacji umów;
21) opiniowanie pod względem finansowym projektów umów o udzielanie świadczeń
zdrowotnych oraz przygotowywanie załączników finansowych;
22) udział w procesie kontraktowania oraz doraźnych kontrolach Świadczeniodawców;
23) prowadzenie ewidencji zaleceń pokontrolnych, rozliczanie skutków finansowych
kontroli przeprowadzonych u Świadczeniodawców i wystawianie not obciążeniowych;
24) zbieranie danych oraz sporządzanie opracowań analitycznych dotyczących
działalności podmiotów,
z którymi Oddział zawarł umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych;
25) zgłaszanie inicjatyw dotyczących nowych sposobów rozliczeń umów o udzielanie
świadczeń zdrowotnych;
26) przygotowywanie danych do opracowania corocznej prognozy przychodów i
kosztów na kolejne lata w zakresie rozliczeń;
27) gromadzenie i udostępnianie danych niezbędnych do sporządzenia projektu
rocznego planu finansowego Oddziału;
28) bieżące analizowanie wielkości wydatków na świadczenia zdrowotne w poszczególnych
okresach rozliczeniowych w zakresie rozliczeń;
29) bieżące monitorowanie zgodności kwot zobowiązań z planem finansowym Oddziału;
30) sporządzanie analiz, bilansów i innych dokumentów z zakresu finansowania
świadczeń;
31) opracowywanie sprawozdań z realizacji i finansowania świadczeń w ramach
poszczególnych zakresów;
32) współpraca w zakresie realizowanych zadań z innymi komórkami Oddziału.";
38) w § 52 ust. 3 dodaje się pkt 2a w brzmieniu: "2a) bieżąca analiza płynności finansowej Oddziału";
39) w § 52 ust. 3 pkt 5 otrzymuje brzmienie: "5) kontrola formalno-rachunkowa dokumentów księgowych dotyczących rozliczeń ogólno-administracyjnych, działalności inwestycyjnej i socjalnej Oddziału oraz zobowiązań z tego tytułu;";
40) w § 53 pkt 3 otrzymuje brzmienie: "3) stanowiska pracy ds. księgowości;";
41) § 55 otrzymuje brzmienie:
"§ 55
Do zadań Wydziału Ekonomiczno-Finansowego należy:
1) zbieranie danych stanowiących podstawę planowania finansowego;
2) opracowywanie projektów planów finansowych rocznych i długoterminowych;
3) przygotowywanie propozycji zmian w planach finansowych;
4) bilansowanie przychodów i kosztów w procesie planowania jak również w trakcie
realizacji;
5) bieżące monitorowanie realizacji planu finansowego Oddziału;
6) analiza wykonania planu finansowego Oddziału w zakresie kosztów świadczeń
zdrowotnych;
7) wykonywanie zadań z zakresu sprawozdawczości finansowej;
8) opracowywanie okresowych sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z działalności
Oddziału;
9) sporządzanie informacji zgodnie z określoną "wzorcową dokumentacją
w zakresie sprawozdawczości" dla Centrali i ministra właściwego do spraw
zdrowia;
10) weryfikacja danych będących podstawą do sporządzania bieżących i okresowych
sprawozdań;
11) organizowanie procesu sporządzania sprawozdań i przedkładanie propozycji
rozwiązań w tym zakresie uwzględniających podział obowiązków pomiędzy Oddziałem
i Delegaturami;
12) udział w procesie kontraktowania oraz doraźnych kontrolach świadczeniodawców;
13) zgłaszanie inicjatyw dotyczących nowych sposobów rozliczeń umów o udzielanie
świadczeń zdrowotnych;
14) przygotowywanie projektów pism, wystąpień i innych materiałów w zakresie
planowania i realizacji świadczeń;
15) współpraca w zakresie realizowanych zadań z innymi komórkami Oddziału;
16) sporządzanie planów rzeczowo-finansowych oraz dokonywanie zmian w planach
rzeczowo-finansowych.";
42) w § 56 uchyla się pkt 2 i 3;
43) w § 56 pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie:
"4) stanowiska pracy ds. sprawozdawczości;
5) stanowiska pracy ds. planowania finansowego.";
44) w § 59 dodaje się pkt 8-10 w brzmieniu:
"8) kierowca;
9) portier-dozorca;
10) magazynier.";
45) w § 61 dodaje się pkt 16 w brzmieniu:
"16) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Oddziału oraz z Departamentem do Spraw Służb Mundurowych przy realizacji zadań wynikających z przepisów o koordynacji."
46) w § 64 dodaje pkt 11-16 w brzmieniu:
"11) obsługa ubezpieczonych i uprawnionych wynikająca z ich prawa do
świadczeń w ramach przepisów o koordynacji;
12) współpraca z właściwymi sobie komórkami organizacyjnymi Oddziału w zakresie
realizacji zadań wynikających z przepisów o koordynacji;
13) przekazywanie do Oddziału informacji na potrzeby instytucji właściwych
innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej oraz
Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
14) realizacji wytycznych opracowanych przez właściwe komórki organizacyjne
instytucji łącznikowej dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
15) rozpoznawanie i zgłaszanie do Oddziału problemów powstających w trakcie
załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego;
16) przekazywanie poświadczonych formularzy lub innych potrzebnych danych
do Oddziału związanych z realizacją przepisów o koordynacji.";
47) w § 65 w ust. 1 pkt 1 lit. b) otrzymuje brzmienie:
"b) stanowiska pracy ds. informatyczno-ewidencyjnych,";
48) w § 65 w ust. 1 pkt 3 lit. b) otrzymuje brzmienie:
"b) stanowiska pracy ds. księgowości;";
49) w § 65 w ust. 1 pkt 4 po lit. b) dodaje się lit. c) w brzmieniu:
"c) portier dozorca."
§ 2.
Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Lublinie określa załącznik do uchwały.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2004 roku.
W imieniu Zarządu:
Lesław Abramowicz - Prezes Funduszu
źródło - Departament Organizacyjno-Prawny
Ostatnio zapisany: 6.04.2004 r. Norbert Tyszka