Zarządzenia Prezesa
Baza Aktów Własnych
WAŻNE! Od 28 stycznia 2022 r. wszystkie zarządzenia Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia są publikowane w Bazie Aktów Własnych (BAW): baw.nfz.gov.pl.
W Bazie Aktów Własnych znajdziesz:
- tekst wydanego zarządzenia Prezesa NFZ
- tekst ujednolicony zarządzenia
- tekst porównawczy oraz jego wersję skróconą
- tekst pierwotny zarządzenia.
Dzięki bazie zyskujesz dostęp do obowiązującego stanu prawnego. Możesz też sprawdzić zakres wprowadzonych zmian w dokumencie. Wystarczy, że klikniesz zakładkę "NOWELIZACJE" - "Tekst porównawczy" lub "Tekst porównawczy skrócony".
Tekst zarządzenia i załączniki możesz pobrać w formach:
- xml
- doc
- oraz (w odpowiednich przypadkach) także w xlsx/xls (Excel).
Zarządzenia Prezesa NFZ
Zarządzenie Nr 90/2007/DSOZ
Zarządzenie Nr 90/2007/DSOZ
Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia
z dnia 17 października 2007 r.
zmieniające zarządzenie nr 65/2007/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 20 września 2007 r w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju: ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne
Na podstawie art. 102 ust. 5 pkt 21 i 25 oraz art. 146 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. Nr 210, poz. 2135, z późn. zm.1) zarządza się, co następuje:
§ 1
W zarządzeniu nr 65/2007/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 20 września 2007 r. w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne wprowadza się następujące zmiany:
1. w zał. nr 1b do zarządzenia, stanowiącym "Katalog zakresów ambulatoryjnych świadczeń kosztochłonnych (ASDK)", lp. 9 w kol. 7 skreśla się jako zbędny wyraz "min.",
2. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 20, w kol. 17 skreśla się wyrazy "aparatura do kriochirurgii",
3. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 25 w kol. 5 dodaje się wyrazy "i/lub specjalista chirurgii onkologicznej i/lub specjalista ginekologii onkologicznej i/lub radioterapii", w kol. 6 skreśla się wyraz "100%" i dodaje wyrazy "co najmniej 25%",
4. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 28 i 29 w kol. 5 skreśla się wyrazy "i/lub lekarz reumatolog",
5. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 32 w kol. 5 dodaje się wyrazy "specjalista chorób zakaźnych - 100% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni",
6. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 35, w kol. 19 po słowach "aparat do krioterapii" dodaje się oznaczenie "(M)",7. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 37, w kol. 19 po słowach "możliwość założenia gipsu" dodaje się oznaczenie "(L)",
8. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 38, w kol. 9 przed wyrazem "1" dodaje się wyraz "typ",
9. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 40, w kol. 19 po słowach "aparat rtg" dodaje się wyrazy "typ 2",
10. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 41, w kol. 19 po słowach "aparat rtg" dodaje się wyrazy "typ 2",
11. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 50, w kol. 19 po słowach "soczewka volka (M)" skreśla się jako zbędne wyrazy "perymetr statyczny (M)",
12. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 53, w kol. 19 po słowach "zestaw do badań behawioralnych słuchu niemowląt i małych dzieci emitujący tony modulowane, dźwięki otoczenia oraz instrumenty muzyczne (M)" skreśla się jako zbędne wyrazy "audiometr (L)",
13. w zał. nr 3a do zarządzenia, lp. 55, w kol. 5 skreśla się wyraz "lekarzy" i zastępuje wyrazami "logopedów i osób z wyższym wykształceniem posiadających specjalizację z logopedii",
14. w zał. nr 3b do zarządzenia, stanowiącym "Wymagania wobec pracowni diagnostycznych" w Wymaganiach wobec pracowni ultrasonografii" - sprzęt, po słowach "> 7MHz przy wykonywaniu badania sutków" w 2 i 3 typie pracowni, dodaje się kolejny pkt "przetwornik ultradźwiękowy pozwalający na pracę w trybie Duplex lub Triplex**". Pod tabelą dodaje się wyjaśnienie:
**W przypadku realizacji świadczenia z zakresu "badania ultrasonograficzne-Doppler Duplex" z katalogu ASDK,
15. w zał. nr 3b do zarządzenia w Wymaganiach wobec pracowni tomografii komputerowej" - minimalne kwalifikacje personelu, w 1, 2 i 3 typie pracowni, skreśla się wyrazy "na jedną zmianę",
16. w zał. nr 3b do zarządzenia w Wymaganiach wobec pracowni tomografii komputerowej" - minimalne kwalifikacje personelu, w kol. 1 w pustym polu, pod wyrazami "minimalne kwalifikacje personelu" wpisuje się wyrazy "inne wymagania",
17. w zał. nr 3b do zarządzenia w Wymaganiach wobec pracowni rezonansu magnetycznego - minimalne kwalifikacje personelu, w 1 i 2 typie pracowni, po słowach "co najmniej 2 techników elektroradiologii" dodaje się wyrazy "co najmniej 1 pielęgniarka",
18. w zał. nr 3b do zarządzenia w Wymaganiach wobec pracowni rezonansu magnetycznego - minimalne kwalifikacje personelu, w 1, 2, 3 i 4 typie pracowni, skreśla się wyrazy "na jedną zmianę",
19. w zał. nr 3b do zarządzenia - w wymaganiach wobec pracowni wykonującej badania echokardiograficzne kwalifikujące dzieci do operacji kardiochirurgicznych nagłówek uzyskuje brzmienie: "Wymagania dotyczące wykonywania badań echokardiograficznych kwalifikujących dzieci do operacji kardiochirurgicznych",
20. w zał. nr 3b do zarządzenia - w wymaganiach wobec pracowni wykonującej prenatalną ultrasonograficzną diagnostykę kardiologiczną nagłówek uzyskuje brzmienie: "Wymagania dotyczące wykonywania prenatalnej ultrasonograficznej diagnostyki kardiologicznej", w "minimalnych kwalifikacjach personelu" skreśla się wyraz "kardiolog",
21. w zał. nr 3b do zarządzenia - w wymaganiach wobec laboratorium medycznego nagłówek uzyskuje brzmienie: "Wymagania wobec medycznego laboratorium diagnostycznego",
22. w zał. nr 6 do zarządzenia - wykaz jednostek chorobowych na stronie 22 w opisie procedury pobrania materiału do przesiewowego badania cytologicznego
a) w ppkt 1) na końcu zdania dodaje się słowa: "oraz wypełnienie ankiety w SIMP wg wzoru zamieszczonego poniżej. Wypełnienie ankiety w wersji papierowej (wypełnione muszą być czytelnie wszystkie pola ankiety) dopuszcza się jedynie w przypadku braku możliwości technicznych uzyskania dostępu do Internetu."
b) w ppkt 5) słowa "wraz z wypełnioną ankietą wg wzoru zamieszczonego poniżej w wersji papierowej lub w SIMP (w ankiecie/na szkiełku należy wpisać nr badania nadany przez SIMP)" zastępuje się słowami: "Materiał musi być opisany w sposób umożliwiający identyfikację pacjentki w SIMP, np. w oparciu o nr PESEL. W przypadku rejestracji jedynie przez SMS ankietę w wersji papierowej dołącza się do preparatu."
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezes
Narodowego Funduszu Zdrowia
Andrzej Sośnierz
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 94, poz. 788, Nr 132, poz. 1110, Nr 138, poz. 1154, Nr 157, poz. 1314, Nr 164, poz. 1366, Nr 169, poz. 1411, Nr 179, poz. 1485, z 2006 r. Nr 75 poz. 519, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 143, poz. 1030, Nr 170, poz. 1217, Nr 191, poz. 1410, Nr 227, poz. 1658, Nr 249, poz. 1824 oraz z 2007 r. Nr 64, poz. 427 i 433, Nr 82, poz. 559, Nr 115, poz. 793, Nr 133, poz. 922.
źródło - Departament Świadczeń Opieki Zdrowotnej
Ostatnio zapisany: 19.10.2007 r. Norbert Tyszka