Dla Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta daje dostęp do podstawowych dokumentów medycznych: e-recepty, e-skierowania, załatwiania spraw związanych z pandemią, wyboru lekarza

Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia dostępna przez stronę pacjent.gov.pl. Zapewnia szybki i bezpieczny dostęp do informacji o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, od której otrzymaliśmy upoważnienie. Internetowe Konto Pacjenta ma każda osoba, która ma PESEL.

Co Ci daje Internetowe Konto Pacjenta:

  • otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail
  • wykupisz leki z recepty w różnych aptekach, nie tracąc refundacji
  • zamówisz e-receptę na stałe leki
  • udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
  • masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
  • odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
  • odbierzesz e-skierowanie
  • złożysz wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)
  • wybierzesz lub zmienisz lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  • pobierzesz Unijny Certyfikat COVID (UCC), który potwierdza zaszczepienie przeciw COVID19, negatywny wynik testu na koronawirusa lub fakt bycia ozdrowieńcem
  • jeśli jesteś osobą 40+, masz również możliwość uzyskania e-skierowania na odpowiednie badania w ramach programu Profilaktyka 40 plus.

Na Internetowe Konto Pacjenta możesz zalogować się przez:

  • Profil Zaufany (możesz go założyć w urzędzie lub za pośrednictwem konta online w banku: PKO Bank Polski SA, Santander, Pekao SA, mBanku, Getin Banku, BOŚ, ING Banku Śląskiego, Alior Bank, Millennium Bank, BNP Paribas, Crédit Agricole, wielu banków spółdzielczych oraz platformy Poczty Polskiej "Envelo").
    KONIECZNIE PRZECZYTAJ: Jak założyć Profil Zaufany
     
  • konto bankowe (funkcja mojeID). Obecnie jest to możliwe, jeśli masz konto w PKO BP (iPKO lub Inteligo), w Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, Getin Banku w Crédit Agricole, w Banku Spółdzielczym w Brodnicy lub konto w banku spółdzielczym z Grupy PBS
  • dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód).

Więcej informacji na temat funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta znajdziesz na stronie: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

Zgłaszanie nieprawidłowości w IKP

Do Centrum e-Zdrowia zgłosisz nieprawidłowości, które zauważyłeś w swoim IKP dotyczące między innymi Twoich danych osobowych, danych osobowych członków rodziny, danych o składkach zdrowotnych z ZUS lub KRUS, czyli wszystkich danych niebędących informacjami o świadczeniach zdrowotnych udzielanych w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego (na NFZ).

ZOBACZ: Jak zgłosić nieprawidłowości w IKP

Zalogój się do zdrowia z aplikacja mojeIKP

Pobierz mojeIKP i zyskaj wygodny dostęp do Twoich e-recept i e-skierowań oraz możliwość szybkiej rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19

mojeIKP to bezpłatna mobilna aplikacja, która daje dostęp do niektórych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store.

Aplikacja umożliwia Ci:

  • łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
  • odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy ewentualnie bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
  • wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
  • sprawdzanie ulotki i dawkowania przepisanego leku
  • ustawienie przypomnienia o godzinach zażywania leków
  • pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak SMS czy Messenger
  • szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
  • pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID
  • dostęp do portalu Diety NFZ
  • uruchomienie krokomierza lub skorzystanie z bezpłatnego planu treningów „8 tygodni do zdrowia”
  • udostępnianie Twoich danych medycznych nie tylko bliskim osobom, ale i pracownikom medycznym, farmaceutom, placówkom medycznym.

Aplikacja działa również w języku ukraińskim lub angielskim, jeśli taki język masz wybrany dla swojego telefonu.

Działa także w trybie offline – masz dostępne dokumenty medyczne, które pobrałeś/aś przy ostatnim uruchomieniu aplikacji w połączeniu z Internetem. Możesz ją uruchomić w trybie ciemnym.

Bez logowania możesz z głównej strony aplikacji:

  • znaleźć ważne numery telefonów, w tym numer pogotowia ratunkowego 999, jednolity numer alarmowy 112, numer Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) i numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 
  • odbierać powiadomienia (tylko takie, które są skierowane do wszystkich pacjentów)
  • odebrać przypomnienie o lekach (żeby ustawić harmonogram przypomnień, trzeba się zalogować).

Pierwsze uruchomienie aplikacji

Po zainstalowaniu aplikacji pierwszy raz należy się zalogować profilem zaufanym lub kontem w określonym banku (PKO BP, Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, Getin Bank, Crédit Agricole, mBank, Banku Spółdzielczym w Brodnicy lub banku spółdzielczym z Grupy PBS), podobnie jak przy logowaniu na Internetowe Konto Pacjenta. Nadajesz wówczas kod PIN, taki, jaki wybierzesz, by później używać go przy kolejnych logowaniach do aplikacji. Jeśli uruchomisz w telefonie biometrię, możesz logować się odciskiem palca lub identyfikacją twarzy. 

W aplikacji powiadomienie o nowej e-recepcie lub e-skierowaniu zobaczysz pod znakiem dzwonka.

Aplikację może zainstalować i uruchomić także osoba, która dotąd nie korzystała z Internetowego Konta Pacjenta.

Pamiętaj, że aplikację możesz mieć najwyżej na 3 urządzeniach mobilnych, jeśli będziesz zmieniać telefony, nie zapomnij o tym, by wejść na Internetowe Konto Pacjenta i usunąć ze swojego profilu stare urządzenia.