Zarządzenia Prezesa

Uchwały Zarządu

Uchwała Nr 64/2004

31-03-2004

Uchwała Nr 64/2004
z dnia 18 marca 2004 roku

Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Białymstoku oraz ustalenia jego tekstu jednolitego

Na podstawie § 17 statutu Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. Nr 55, poz. 481) Zarząd Narodowego Funduszu Zdrowia

uchwala, co następuje:

§ 1.

W Regulaminie Organizacyjnym Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Białymstoku, stanowiącym załącznik nr 11 do uchwały Nr 81/2003 Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 22 maja 2003 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Narodowego Funduszu Zdrowia, wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2 w pkt 7 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 8 w brzmieniu:

"8) "przepisach o koordynacji" - rozumie się przez to przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie udzielania rzeczowych świadczeń zdrowotnych określone w rozporządzeniu nr 1408/71/EWG, rozporządzeniu nr 574/72/EWG oraz rozporządzeniu nr 859/2003/EWG.";

2) w § 4:

a) ust. 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) Wydział Informatyki i Łączności",

b) w ust. 1 dodaje się pkt 14 w brzmieniu:

"14) Wydział Spraw Ubezpieczonych.",

c) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. W strukturze Oddziału działają Delegatury:
1) Delegatura Oddziału w Łomży;
2) Delegatura Oddziału w Suwałkach.";

3) w § 10:

a) w ust. 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) Wydział Informatyki i Łączności,",

b) w ust. 2 dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

"4) Wydział Spraw Ubezpieczonych.";

4) w § 16 w pkt 9 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 10 i 11 w brzmieniu:

"10) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
11) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

5) w § 17 w pkt 17 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 18 i 19 w brzmieniu:

"18) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
19) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

6) w § 18 w pkt 7 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 8 i 9 w brzmieniu:

"8) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
9) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

7) § 19 otrzymuje brzmienie:

"§ 19. Do zadań Wydziału Informatyki i Łączności należy w szczególności:
1) nadzór nad prawidłowym działaniem serwerów i aktywnych elementów sieci komputerowej;
2) instalacja, konfiguracja i zapewnienie sprawnego funkcjonowania komputerów osobistych, drukarek i innego sprzętu informatycznego;
3) instalowanie nowych wersji oprogramowania tworzącego system informatyczny Oddziału;
4) konserwacja i optymalizacja warunków pracy serwerów baz danych;
5) administrowanie uprawnieniami użytkowników systemów informatycznych;
6) prowadzenie szkoleń z zakresu obsługi systemów informatycznych i pomoc pracownikom Oddziału w rozwiązywanie problemów związanych z użytkowaniem sprzętu i oprogramowania;
7) obsługa wymiany danych w formie elektronicznej z uprawnionymi podmiotami;
8) przetwarzanie i weryfikacja danych gromadzonych w bazach danych Oddziału;
9) administrowanie systemami elektronicznej wymiany danych;
10) administrowanie systemem antywirusowym;
11) nadzór nad działaniem instalacji alarmowej, kontroli dostępu i łączności przewodowej;
12) zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych i gromadzonych danych;
13) bieżące monitorowanie ruchu sieciowego i istotnych zdarzeń w systemie informatycznym;
14) obsługa techniczna strony internetowej Oddziału;
15) opracowywanie i tworzenie rozwiązań informatycznych wspomagających pracę Oddziału;
16) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
17) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

8) w § 20 w pkt 10 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 11 i 12 w brzmieniu:

"11) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
12) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

9) w § 21 w pkt 18 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 19-26 w brzmieniu:

"19) merytoryczna i finansowa kontrola rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji;
20) merytoryczna i finansowa kontrola rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
21) refundacja leków wydawanych obywatelom innych niż Rzeczpospolita państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
22) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
23) monitorowanie przepływu środków finansowych pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w systemie koordynacji zabezpieczenia społecznego;
24) analiza kosztów świadczeń zdrowotnych udzielonych na podstawie przepisów o koordynacji;
25) analiza niezbędnych danych celem określenia najbardziej korzystnej metody obliczania ryczałtów;
26) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

10) w § 22 w pkt 26 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 27 i 28 w brzmieniu:

"27) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
28) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

11) w § 23 w pkt 9 w lit. d kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 10 i 11 w brzmieniu:

"10) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
11) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

12) § 24 otrzymuje brzmienie:

"§24. Do zadań Wydziału Świadczeń Zdrowotnych, Monitorowania i Gospodarki Lekiem należy w szczególności:

1) analiza i opiniowanie projektu wojewódzkiego planu zdrowotnego, pod względem zabezpieczenia dostępności do świadczeń zdrowotnych i zgodnie z potrzebami zdrowotnymi ubezpieczonych;
2) przygotowanie projektu wojewódzkiego planu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych;
3) przygotowanie i prowadzenie procedury konkursowej celem zakupu świadczeń zdrowotnych ujętych w planie zabezpieczenia świadczeń;
4) udział w przygotowywaniu projektów umów z poszczególnymi świadczeniodawcami;
5) udział w przygotowywaniu aneksów do zawartych ze świadczeniodawcami umów;
6) bieżąca analiza sprawozdań z realizowanych przez świdczeniodawców umów;
7) przygotowanie projektów odpowiedzi merytorycznych na wnioski, postulaty i opinie zgłaszane przez świadczeniodawców;
8) przygotowanie projektów odpowiedzi merytorycznych na skargi i wnioski zgłaszane przez ubezpieczonych;
9) bieżąca działalność informacyjna adresowana do ubezpieczonych i świadczeniodawców;
10) interwencje w sprawach dotyczących ubezpieczonych;
11) przygotowywanie raportów i informacji wymaganych przez urzędy nadrzędne i współpracujące z oddziałem;
12) współpraca z różnymi instytucjami i organizacjami dotycząca zagadnień związanych z szeroko pojętą ochroną zdrowia;
13) dokonywanie analizy działalności poszczególnych świadczeniodawców, w rozbiciu na poszczególne rodzaje świadczeń, ich terytorialnie zabezpieczenie, oraz w innych kategoriach;
14) systematyczne monitorowanie dostępności do poszczególnych rodzajów świadczeń;
15) gromadzenie danych statystycznych, epidemiologicznych niezbędnych do opracowania wojewódzkiego planu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych;
16) określanie zapotrzebowania na poszczególne kategorie świadczeń zdrowotnych na obszarze działania oddziału;
17) współpraca z innymi wydziałami oddziału w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania oddziału;
18) nadzór nad programami lekowymi oraz realizacja indywidualnych wniosków o refundację leków;
19) monitorowanie realizacji programów lekowych;
20) współdziałanie z Okręgową Izbą Aptekarską, Okręgową Izbą Lekarską i Inspekcją Farmaceutyczną w zakresie objętym działalnością Wydziału;
21) gromadzenie danych w celu rejestrowania i monitorowania w systemie ewidencyjno - informatycznym bazy danych wszystkich aptek;
22) opracowywanie bieżących analiz i sprawozdawczości w zakresie refundacji kosztów leków i materiałów medycznych;
23) gromadzenie dokumentacji dotyczącej importu docelowego leków i wyrobów medycznych;
24) opiniowanie i przygotowywanie dokumentacji związanej z wydawaniem przez dyrektorów oddziałów wojewódzkich indywidualnych zgód w sprawie refundacji leków i wyrobów medycznych, nierefundowanych na zasadach określonych ustawą, wydawanych poza programami lekowymi, oraz w ramach importu docelowego;
25) dystrybucja druków recept będących drukami ścisłego zarachowania;
26) koordynacja spraw związanych z rozliczaniem kosztów leków refundowanych wydawanych ubezpieczonym korzystającym z przepisów o koordynacji w zakresie działalności merytorycznej Wydziału;
27) koordynowanie zasad udzielania świadczeń zdrowotnych obywatelom innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego przez polskich świadczeniodawców oraz przygotowanie w tym zakresie założeń merytorycznych do umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych;
28) zawieranie i ewidencjonowanie umów na refundację recept;
29) przygotowanie planu kontroli aptek z terenu działania Oddziału;
30) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
31) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

13) § 25 otrzymuje brzmienie:

"§ 25. Do zadań Wydziału Kontroli Realizacji Umów ze Świadczeniodawcami należy w szczególności:

1) przygotowywanie rocznego planu kontroli Świadczeniodawców z obszaru działania Oddziału;
2) przeprowadzanie kontroli udzielania świadczeń zdrowotnych przez Świadczeniodawców;
3) przeprowadzanie kontroli aptek;
4) sporządzanie protokołów z kontroli i opracowywanie zaleceń pokontrolnych;
5) opracowywanie sprawozdań, zbiorczych analiz i wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli;
6) współpraca z innymi Wydziałami Oddziału w zakresie przeprowadzonych kontroli;
7) nadzór nad Świadczeniodawcami w zakresie realizacji przepisów o koordynacji;
8) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
9) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

14) w § 26:

a) w pkt 3 skreśla się wyrazy ",na podstawie wytycznych z centrali Funduszu",

b) w pkt 9 średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 10-15 w brzmieniu:

"10) przyjmowanie oraz sprawdzanie pod względem formalno - rachunkowym i merytorycznym faktur wynikających z podpisanych umów ze Świadczeniodawcami,
11) rozliczanie umów w zakresie realizowanych świadczeń zdrowotnych,
12) współpraca z Wydziałem Księgowości w zakresie terminowego przekazywania dokumentów i faktur,
13) monitorowanie spraw Świadczeniodawców resortowych i ubezpieczonych, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2-12 Ustawy i członków ich rodzin w sprawach związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego,
14) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych w zakresie pozyskiwania bieżących informacji o systemach zabezpieczenia społecznego,
15) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

15) w § 27 w pkt 12 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 13 i 14 w brzmieniu:

"13) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
14) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

16) w § 28 w ust. 2 w pkt 10 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 11 i 12 w brzmieniu:

"11) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
12) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

17) w § 29 w pkt 14 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 15-19 w brzmieniu:

"15) wydawanie, rejestrowanie oraz anulowanie zaświadczeń i poświadczeń o prawie do świadczeń zdrowotnych, wydawanych w krajach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
16) prowadzenie wykazów formularzy osób uprawnionych z tytułu innego ustawodawstwa, którzy przybywają lub zamieszkują na terenie Polski oraz wydawanie im poświadczeń o prawie do świadczeń na terytorium RP,
17) zbieranie i przetwarzanie danych o osobach korzystających ze świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji oraz udzielonych im świadczeń;
18) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych;
19) rozpoznawanie i zgłaszanie do Wydziału Spraw Ubezpieczonych problemów powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.",;

18) po § 29 dodaje się § 29 a w brzmieniu:

"§ 29a. Do zadań Wydziału Spraw Ubezpieczonych należy w szczególności:
1) nadzór nad działaniem i zawartością merytoryczną Centralnego Rejestru Ubezpieczonych w części dotyczącej ubezpieczonych przynależnych terytorialnie do obszaru działania Oddziału;
2) przetwarzanie danych w zakresie statusu ubezpieczenia oraz uprawnień do świadczeń zdrowotnych;
3) ewidencja ubezpieczonych, składek i zrealizowanych świadczeń (weryfikacja danych dotyczących ubezpieczonych w NFZ i ich rodzin w oparciu o ewidencję ZUS i KRUS);
4) udostępnianie uprawnionym podmiotom informacji o aktualnym statusie ubezpieczenia osób uprawnionych do świadczeń zdrowotnych;
5) prowadzenie aktualnych list podopiecznych w ramach usług finansowanych w sposób kawitacyjny;
6) wymiana informacji z Zakładem Ubezpieczenia Społecznego i Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego;
7) przyjmowanie oraz wczytywanie szpitalnych kart statystycznych;
8) udostępnianie uprawnionym podmiotom informacji dotyczących ubezpieczonych oraz gromadzonych danych i sporządzanie analiz;
9) ewidencja obniżonych składek na ubezpieczenie zdrowotne;
10) gromadzenie informacji o liczbie ubezpieczonych oczekujących na udzielenie świadczenia zdrowotnego i czasie oczekiwania, przekazywanych przez świadczeniodawców oraz przekazywanie tych informacji do Departamentu Spraw Ubezpieczonych w centrali Funduszu;
11) korygowanie danych identyfikacyjnych i pozaidentyfikacyjnych osób objętych ubezpieczeniem zdrowotnym na podstawie dostarczanych dokumentów;
12) przygotowywanie kwartalnych sprawozdań z działalności Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w część dotyczącej ubezpieczonych;
13) zbieranie danych oraz przygotowywanie pisemnych odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych;
14) zawieranie oraz ewidencjonowanie umów na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne;
15) wydawanie, rejestrowanie oraz anulowanie zaświadczeń i poświadczeń o prawie do świadczeń zdrowotnych, wydawanych w krajach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
16) rozpatrywanie wniosków o ustalenie ustawodawstwa właściwego, w rozumieniu przepisów o koordynacji;
17) identyfikacja osób uprawnionych do świadczeń zdrowotnych, na podstawie przepisów o koordynacji;
18) prowadzenie wykazów formularzy osób uprawnionych z tytułu innego ustawodawstwa, którzy przebywają lub zamieszkują na terenie Polski oraz wydawanie im poświadczeń o prawie do świadczeń na terytorium RP;
19) zbieranie i przetwarzanie danych o osobach korzystających ze świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji oraz udzielonych im świadczeniach;
20) rejestrowanie informacji o wydawanych przez Fundusz, w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, zaświadczeniach i poświadczeniach;
21) wydawanie osobom ubezpieczonym w Funduszu zgody na przeprowadzenie leczenia lub badań diagnostycznych w przypadkach, o których mowa w art. 22 ust. 2 rozporządzenia nr 1408/71/EWG;
22) monitorowanie czasu oczekiwania na poszczególne świadczenia zdrowotne;
23) współpraca z Centralą Funduszu w zakresie realizacji zadań oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
24) rozpoznawanie i zgłaszanie do Centrali Funduszu problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego;
25) współpraca z innymi Wydziałami i Delegaturami Oddziału w zakresie zadań niniejszego Wydziału.";

19) Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2.

Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Białymstoku określa załącznik do uchwały.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2004 roku.

 

W imieniu Zarządu:

Lesław Abramowicz - Prezes Funduszu


źródło - Departament Organizacyjno-Prawny
Dodany: 31.03.2004 r. Norbert Tyszka
Ostatnio zapisany: 31.03.2004 r. Norbert Tyszka
Wszystkie aktualności