Zarządzenia Prezesa

Uchwały Zarządu

Uchwała Nr 72/2004

07-04-2004

Uchwała Nr 72/2004
z dnia 18 marca 2004 roku

Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą we Wrocławiu oraz ustalenia jego tekstu jednolitego

Na podstawie § 17 Statutu Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. nr 55, poz. 481), Zarząd Narodowego Funduszu Zdrowia

uchwala, co następuje:

§ 1.

W Regulaminie Organizacyjnym Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącym załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 81/2003 z dnia 22 maja 2003 r. Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia, wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2 w ust. 2 w pkt 7 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 8 w brzmieniu:

"8) "przepisach o koordynacji" - rozumie się przez to przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie udzielania rzeczowych świadczeń zdrowotnych określone w rozporządzeniu nr 1408/71/EWG, rozporządzeniu nr 574/72/EWG oraz rozporządzeniu nr 859/2003/EWG.";

2) w § 5 w pkt 6 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 7 w brzmieniu:

"7) Rzecznik Prasowy.";

3) § 9 otrzymuje brzmienie:

"§ 9
Biuro Dyrektora
1. Biurem Dyrektora kieruje Naczelnik Biura.
2. Do zadań Biura Dyrektora należy w szczególności:
1) koordynowanie terminów i przygotowywanie spotkań Dyrektora Oddziału i jego Zastępców,
2) prowadzenie obsługi sekretarskiej Dyrektora Oddziału i jego Zastępców,
3) przyjmowanie i opracowywanie korespondencji kierowanej do Dyrektora Oddziału i jego Zastępców,
4) nadzór nad terminowym udzielaniem odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Dyrektora Oddziału,
5) nadzór nad terminową realizacją zarządzeń i poleceń Dyrektora Oddziału,
6) kompletowanie dokumentów, materiałów i opinii warunkujących wydanie decyzji przez Dyrektora Oddziału,
7) prowadzenie rejestru i gromadzenie decyzji wydanych przez Dyrektora Oddziału,
8) uczestnictwo w posiedzeniach prowadzonych przez Dyrektora Oddziału oraz ich protokołowanie,
9) opracowywanie i prowadzenie korespondencji okolicznościowej,
10) organizowanie wizyt i spotkań Dyrektora Oddziału z podmiotami zewnętrznymi,
11) monitorowanie sieci internet oraz przygotowywanie codziennego przeglądu prasy w zakresie tematycznym dotyczącym Oddziału oraz Funduszu i problemowych analiz treści informacji w mediach,
12) obsługa serwisu internetowego w części dot. FAQ - najczęściej zadawanych pytań,
13) realizowanie polityki Funduszu w zakresie promocji zdrowia, w tym organizowanie spotkań informacyjno-szkoleniowych ze świadczeniodawcami i ubezpieczonymi, organizowanie akcji promocyjnych,
14) współpraca z Centralą w zakresie polityki informacyjnej w dziedzinie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego,
15) comiesięczne przygotowywanie materiałów do Biuletynu Narodowego Funduszu Zdrowia,
16) archiwizacja tematyczna informacji medialnych dotyczących Oddziału,
17) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
18) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
19) przekazywanie za pośrednictwem właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
20) rozpoznawanie i zgłaszanie do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego,
21) koordynacja w zakresie wysyłania informacji do Centrali dotyczących zadań określonych w pkt 19 i 20.";

4) w § 10 w ust. 2 w pkt 9 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 10-15 w brzmieniu:

"10) reprezentowanie Funduszu w postępowaniu sądowym, administracyjnym i przed innymi organami w zakresie zleconym przez Zespół Radców Prawnych,
11) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych przy koordynacji i nadzorze w zakresie rozpatrywania wniosków o ustalenie ustawodawstwa właściwego w rozumieniu przepisów o koordynacji,
12) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
13) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
14) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
15) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

5) w § 11 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. zadań Zespołu Radców Prawnych w szczególności należy:
1) zapewnienie prawnej obsługi Oddziału,
2) opiniowanie pod względem prawnym projektów wewnętrznych aktów normatywnych,
3) opiniowanie umów zawieranych przez Oddział,
4) udzielanie porad i wyjaśnień oraz sporządzanie opinii w zakresie obowiązujących przepisów prawa,
5) opiniowanie projektów umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych,
6) koordynowanie i opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych Dyrektora Oddziału,
7) opracowywanie bieżącej informacji o aktualnych przepisach i ich zmianach dla komórek organizacyjnych,
8) reprezentowanie Funduszu w postępowaniu sądowym, administracyjnym i przed innymi organami,
9) organizowanie bieżących szkoleń pracowników w zakresie obowiązującego prawa,
10) informowanie kierownictwa Oddziału o stwierdzonych faktach naruszenia prawa oraz udzielanie wyjaśnień odnośnie konsekwencji tych faktów i właściwego sposobu postępowania w celu usunięcia naruszeń prawa,
11) wykonywanie innych zadań z zakresu obsługi prawnej, wynikających z odrębnych przepisów,
12) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
13) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
14) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
15) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

6) w § 12 w ust. 2 w pkt 10 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 11-15 w brzmieniu:

"11) prowadzenie polityki szkoleniowej dla pracowników Oddziału w zakresie realizacji zadań związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego,
12) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
13) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
14) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
15) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

7) w § 13 w ust. 2 w pkt 15 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 16-22 w brzmieniu:

"16) gromadzenie, aktualizacja, archiwizacja i utrzymywanie w ramach Centralnego Wykazu Ubezpieczonych danych o osobach ubezpieczonych oraz osobach uprawnionych do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji,
17) wdrożenie systemów informatycznych umożliwiających rejestrowanie informacji o wydawanych przez Fundusz, w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, zaświadczeniach i poświadczeniach,
18) wdrażanie systemu informatycznego i organizacyjnego dostosowanego do wydawania karty ubezpieczenia zdrowotnego, zgodnej z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego,
19) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
20) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
21) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
22) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

8) w § 14 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Do zadań Wydziału Analiz Ekonomiczno-Medycznych w szczególności należy:
1) przygotowywanie analiz dotyczących kształtowania się kosztów poszczególnych świadczeń zdrowotnych niezbędnych do zmian w sposobie zakupu świadczeń,
2) uczestniczenie w wypracowywaniu standardów i schematów postępowania w oparciu o analizę kosztów jednostkowych i sprawozdawczości medycznej,
3) współpraca przy tworzeniu schematu zakupu świadczeń zdrowotnych oraz przygotowywaniu jego standardów,
4) przygotowywanie analiz i zasad kontraktowania świadczeń zdrowotnych przy współudziale konsultantów w poszczególnych specjalnościach,
5) przygotowywanie załączników finansowych do umów i opiniowanie pod względem zgodności z zasadami kontraktowania umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych,
6) bieżące monitorowanie procesów kontraktowania świadczeń zdrowotnych w zakresie bilansowania planowanych kosztów świadczeń, zgodnie z planem finansowym Oddziału,
7) weryfikacja danych będących podstawą do sporządzania bieżących i okresowych sprawozdań,
8) uczestniczenie w tworzeniu baz danych oraz sporządzaniu szczegółowych opracowań analitycznych dotyczących działalności podmiotów, z którymi Oddział zawarł umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych - w zakresie liczby i wartości poszczególnych produktów, zrealizowanych na rzecz każdego ubezpieczonego,
9) sporządzanie informacji zgodnie z określoną "wzorcową dokumentacją w zakresie sprawozdawczości" dla Centrali i ministra właściwego do spraw zdrowia - w zakresie świadczeń zdrowotnych, w szczególności objętych pozycjami B2.2-B2.7,B2.9,B2.11-B3.11 Planu Finansowego, w tym sprawozdań z działalności Oddziału,
10) integracja i przetwarzanie szczegółowych baz danych rozliczeniowych (świadczenia wykonane na rzecz poszczególnych pacjentów) oraz przygotowywanie materiałów analitycznych niezbędnych do opracowania wojewódzkiego planu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych,
11) tworzenie modeli statystyczno-ekonomicznych realizacji i finansowania świadczeń zdrowotnych dla potrzeb prognozowania zapotrzebowania na świadczenia zdrowotne na obszarze działania Oddziału,
12) koordynacja działalności Oddziału w zakresie zbierania i przetwarzania danych o personelu udzielającym świadczeń zdrowotnych z wykorzystaniem Systemu Monitorowania Udzielonych Świadczeń Zdrowotnych SYMUSZ,
13) nadzór i koordynacja działalności Oddziału w zakresie zbierania i przetwarzania danych o osobach korzystających ze świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji oraz udzielonych im świadczeniach z wykorzystaniem Systemu Monitorowania Udzielonych Świadczeń Zdrowotnych SYMUSZ,
14) nadzorowanie systemu rejestracji świadczeń zdrowotnych udzielanych poszczególnym grupom populacji w celu określenia najbardziej korzystnej metody obliczania ryczałtów,
15) analiza kosztów świadczeń zdrowotnych,
16) okresowa ocena stosowanych cenników w polskim systemie ochrony zdrowia w celu ich odpowiedniego dostosowania do potrzeb rozliczeń międzynarodowych,
17) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
18) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
19) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
20) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego."

9) dodaje się § 14a w brzmieniu:

"§ 14a
Rzecznik Prasowy
Do zadań Rzecznika Prasowego w szczególności należy:
1) prowadzenie działań w zakresie bieżącej informacji udzielanej mediom,
2) organizacja i obsługa konferencji prasowych,
3) merytoryczne przygotowywanie materiałów dla informacji zewnętrznej i wewnętrznej,
4) monitorowanie środków masowego przekazu: prasy, radia, telewizji oraz przygotowywanie codziennego przeglądu prasy w zakresie tematycznym dotyczącym Oddziału oraz Funduszu i problemowych analiz treści informacji w mediach,
5) współpraca z Centralą w zakresie polityki informacyjnej w dziedzinie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego,
6) archiwizacja tematyczna informacji medialnych dotyczących Oddziału,
7) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
8) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
9) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji;
10) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego."

10) w § 15 w ust. 2 w pkt 23 kropkę zastępuje się przecinkiem oraz dodaje się pkt 24-34 w brzmieniu:

"24) wdrożenie zasad merytorycznej i finansowej kontroli rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
25) wdrożenie zasad merytorycznej i finansowej kontroli rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji,
26) wdrożenie zasad dotyczących udzielania świadczeń zdrowotnych obywatelom innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego przez polskich świadczeniodawców oraz przygotowywanie w tym zakresie założeń merytorycznych do umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych,
27) merytoryczna kontrola rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
28) merytoryczna kontrola rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji,
29) finansowa kontrola rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terenie Oddziału osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji,
30) finansowa kontrola rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
31) nadzór i monitorowanie przepływu środków finansowych pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w systemie koordynacji zabezpieczenia społecznego na terenie Oddziału,
32) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
33) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
34) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego."

11) w § 16 w ust. 2 w pkt 31 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 32-35 w brzmieniu:

"32) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
33) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
34) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do odpowiedniej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
35) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

12) w § 17 w ust. 2 w pkt 21 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 22-25 w brzmieniu:

"22) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
23) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
24) współpraca z Departamentem Administracyjnym przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
25) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

13) w § 18 w ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Do zadań Wydziału Spraw Ubezpieczonych w szczególności należy:
1) udzielanie ubezpieczonym bieżącej informacji,
2) rozpatrywanie skarg, zażaleń i wniosków ubezpieczonych w zakresie realizacji ich uprawnień wynikających z ustawy, a w szczególności spraw dotyczących objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym i ustalenia prawa do świadczeń,
3) przygotowywanie dla Rady Społecznej dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez ubezpieczonych,
4) prowadzenie ewidencji rozpatrywanych spraw oraz sposobu ich załatwiania,
5) wnioskowanie o przeprowadzenie kontroli świadczeniodawców,
6) monitorowanie i analiza danych o osobach podlegających obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z terenu Oddziału,
7) wykonywanie czynności niezbędnych dla realizacji ubezpieczenia dobrowolnego oraz prowadzenie rejestru ubezpieczeń dobrowolnych,
8) wykonywanie zadań z zakresu gromadzenia dokumentacji ewidencyjnej podstawowej opieki zdrowotnej niezbędnej dla sporządzania i weryfikacji umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych w podstawowej opiece zdrowotnej (z uwzględnieniem pielęgniarstwie środowiskowego, położnictwa środowiskowego i medycynie szkolnej),
9) przyjmowanie skarg i wniosków składanych w formie pisemnej i ustnej (telefonicznie i osobiście) przez ubezpieczonego i przygotowywanie na nie odpowiedzi,
10) weryfikacja danych dotyczących ubezpieczonych przekazywanych przez ZUS i KRUS na podstawie informacji dostępnych w Oddziale,
11) przekazywanie danych niezbędnych do kontynuacji ubezpieczenia w przypadku zmiany miejsca zamieszkania ubezpieczonego poza obszarem działania Oddziału,
12) przekazywanie informacji do bazy danych w zakresie wydanych i anulowanych kart ubezpieczenia zdrowotnego,
13) prowadzenie informatycznego rejestru osób ubezpieczonych na obszarze działania Oddziału,
14) realizowanie polityki Funduszu w zakresie promocji zdrowia, w tym organizowanie spotkań informacyjno - szkoleniowych ze świadczeniodawcami i ubezpieczonymi, organizowanie akcji promocyjnych,
15) potwierdzanie prawa do świadczeń zdrowotnych finansowanych przez Fundusz,
16) wydawanie, rejestrowanie oraz anulowanie zaświadczeń o prawie do świadczeń zdrowotnych, wydawanych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, w szczególności:
a) wydawania osobom ubezpieczonym w Funduszu zaświadczeń o prawie do świadczeń zdrowotnych (formularze serii E-100),
b) wydawania poświadczeń osobom uprawnionym do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji, potwierdzających prawo tych osób do korzystania ze świadczeń zdrowotnych z ubezpieczenia zdrowotnego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
c) rejestrowania zaświadczeń (formularzy E-100) i poświadczeń, o których mowa w lit. a i b,
17) rozpatrywanie wniosków o ustalenie ustawodawstwa właściwego, w rozumieniu przepisów o koordynacji,
18) identyfikowanie osób uprawnionych do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji,
19) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
20) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
21) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
22) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

14) w § 19 w ust. 2 w pkt 12 kropkę zstępuje się przecinkiem oraz dodaje się pkt 13-21 w następującym brzmieniu:

"13) gromadzenie danych i opracowywanie informacji dla aptek i innych oddziałów wojewódzkich NFZ o zniszczonych, utraconych lub skradzionych receptach oraz fałszywych lub skradzionych pieczątkach lekarskich,
14) dostosowanie pod względem merytorycznym systemu informatycznego refundacji recept w zakresie obowiązujących przepisów farmaceutycznych,
15) podpisywanie umów z punktami druku na drukowanie recept,
16) rejestracja świadczeniodawców w Systemie Monitorowania Ordynacji Lekarskiej leków SYMOOL,
17) koordynacja działalności Oddziału w zakresie wydawania, rejestracji oraz refundacji leków wydawanych obywatelom innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
18) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
19) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
20) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
21) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

15) w § 20 w ust. 2 w pkt 13 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 14-19 w brzmieniu:

"14) nadzór nad świadczeniodawcami w zakresie realizacji przepisów o koordynacji,
15) wydawanie osobom ubezpieczonym w Funduszu zgody na przeprowadzenie leczenia lub badań diagnostycznych w przypadkach, o których mowa w art. 22 ust. 2 rozporządzenia nr 1408/71/EWG,
16) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
17) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
18) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
19) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

16) w § 21 w ust. 2 w pkt 3 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 4-7 w brzmieniu:

"4) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
5) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
6) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
7) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

17) w § 22 w ust. 2 w pkt 6 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 7-12 w brzmieniu:

"7) gromadzenie informacji o liczbie ubezpieczonych oczekujących na udzielenie świadczenia zdrowotnego i czasie oczekiwania, przekazywanych przez świadczeniodawców oraz przekazywanie tych informacji do Departamentu Spraw Ubezpieczonych w Centrali,
8) monitorowanie czasu oczekiwania na poszczególne świadczenia zdrowotne,
9) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
10) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
11) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
12) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

18) w § 23 w pkt 9 kropkę zastępuje się przecinkiem oraz dodaje pkt 10-13 w brzmieniu:

"10) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
11) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
12) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
13) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

19) w § 24 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Do zadań Wydziału do Spraw Służb Mundurowych w szczególności należy:
1) dokonywanie analizy zagrożeń zdrowotnych u ubezpieczonych, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt. 2-12 ustawy i członków ich rodzin, zwanych poniżej "ubezpieczonymi", na terenie działania Oddziału,
2) dokonywanie oceny potrzeb zdrowotnych ubezpieczonych oraz planowanie zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych dla służb mundurowych na terenie działania Oddziału,
3) wykonywanie całokształtu zadań związanych z prowadzeniem postępowania w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych przez Fundusz ze świadczeniodawcami utworzonymi i nadzorowanymi przez Ministra Obrony Narodowej, ministra właściwego do spraw wewnętrznych i Ministra Sprawiedliwości oraz jednostkami budżetowymi, o których mowa w art. 5 pkt. 25 lit. c ustawy, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Oddziału na podstawie wytycznych z Centrali,
4) gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych dotyczących osób, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt. 2-12 ustawy i art. 50a ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91 poz. 408 z późn. zm.) oraz świadczeń zdrowotnych udzielanych tym osobom przez świadczeniodawców, o których mowa w pkt 3,
5) prowadzenie rozliczeń umów zawartych ze świadczeniodawcami dla których organem założycielskim jest Minister Obrony Narodowej, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Minister Sprawiedliwości we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Oddziału,
6) prowadzenie ewidencji i rozdziału skierowań sanatoryjnych dla ubezpieczonych wymienionych w art. 50 a ust. 2 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 30.08.1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91 poz. 408 z późn. zm.) we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Oddziału,
7) prowadzenie ewidencji i poświadczeń bezpłatnego zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne osób, o których mowa w art. 65 ust. 1, art. 66 ust. 1 i art. 68 ust. 2 we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Oddziału,
8) udział i prowadzenie postępowania kontrolnego: kompleksowego, problemowego, doraźnego i sprawdzającego świadczeniodawców, o których mowa w pkt 3 oraz kontrola bezpłatnego zaopatrzenia w leki, w przedmioty ortopedyczne, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne osób, o których mowa w art. 65 ust. 1, art. 66 ust. 1 i art. 68 ust. 2 we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Oddziału,
9) opracowywanie sprawozdań, analiz i wniosków oraz monitorowanie realizacji i dostępności do świadczeń zdrowotnych w zakresie właściwości rzeczowej Wydziału,
10) rozpatrywanie skarg i wniosków oraz udzielanie informacji ubezpieczonym w zakresie właściwości rzeczowej Wydziału oraz współpraca z organizacjami społecznymi reprezentującymi środowiska ubezpieczonych,
11) współpraca z Departamentem ds. Służb Mundurowych w Centrali,
12) wykonywanie innych zadań zleconych przez zastępcę Dyrektora Oddziału ds. Służb Mundurowych,
13) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
14) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
15) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
16) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

20) w § 25 w ust. 2 w pkt 10 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 11-14 w brzmieniu:

"11) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
12) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
13) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
14) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";

21) § 26 otrzymuje brzmienie:

"§ 26
Do zakresu rzeczowego działania oddziału wojewódzkiego należy w szczególności:
1) przeprowadzanie konkursów ofert, rokowania i zawieranie umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych, w zakresie zleconym przez Zarząd Funduszu,
2) rozliczanie ze świadczeniodawcami zawartych umów, w zakresie zleconym przez Zarząd Funduszu,
3) bieżąca kontrola umów zawartych ze świadczeniodawcami, w zakresie zleconym przez Zarząd Funduszu,
4) opracowywanie projektu wojewódzkiego planu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych i przekazywanie go do centrali,
5) opiniowanie wojewódzkich planów zdrowotnych pod względem zabezpieczenia dostępności do świadczeń zdrowotnych i ciągłości ich udzielania ubezpieczonym,
6) przedstawianie propozycji zmian wojewódzkiego planu zdrowotnego w przypadku określonym w ustawie,
7) wnioskowanie o zmianę Krajowego Planu Zabezpieczenia Świadczeń zdrowotnych, w zakresie dotyczącym danego oddziału wojewódzkiego,
8) gromadzenie oraz kontrola danych statystycznych pochodzących ze szczegółowych sprawozdań merytorycznych z realizacji świadczeń zdrowotnych,
9) realizacja strategii i polityki informacyjnej Funduszu oraz regionalna informacja dla mediów,
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Funduszu,
11) wykonywanie zadań instytucji właściwej w rozumieniu przepisów o koordynacji."

22) § 27 otrzymuje brzmienie:

"§ 27
1. Do zakresu rzeczowego działania Delegatury Oddziału należy:
1) rozliczanie ze świadczeniodawcami zawartych umów, w zakresie zleconym przez Dyrektora Oddziału,
2) bieżąca kontrola umów zawartych ze świadczeniodawcami, w zakresie zleconym przez Dyrektora Oddziału,
3) gromadzenie oraz kontrola danych statystycznych pochodzących ze szczegółowych sprawozdań merytorycznych z realizacji świadczeń zdrowotnych,
4) realizacja strategii i polityki informacyjnej Oddziału i Funduszu,
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Oddziału,
6) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
7) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
8) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
9) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.
2. W strukturze organizacyjnej Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego działają 3 Delegatury:
1) Delegatura Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego z siedzibą w Jeleniej Górze,
2) Delegatura Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego z siedzibą w Legnicy,
3) Delegatura Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego z siedzibą w Wałbrzychu.".

23) uchyla się § 31.

§ 2.

Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedziba we Wrocławiu, określa załącznik do uchwały.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2004 r.

 

W imieniu Zarządu:

Lesław Abramowicz - Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia


źródło - Departament Organizacyjno-Prawny
Dodany: 7.04.2004 r. Norbert Tyszka
Ostatnio zapisany: 7.04.2004 r. Norbert Tyszka

Pliki do pobrania

Wszystkie aktualności