Zarządzenia Prezesa
Uchwały Zarządu
Uchwała Nr 72/2004
Uchwała Nr 72/2004
z dnia 18 marca 2004 roku
Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą we Wrocławiu oraz ustalenia jego tekstu jednolitego
Na podstawie § 17 Statutu Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. nr 55, poz. 481), Zarząd Narodowego Funduszu Zdrowia
uchwala, co następuje:
§ 1.
W Regulaminie Organizacyjnym Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącym załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 81/2003 z dnia 22 maja 2003 r. Zarządu Narodowego Funduszu Zdrowia, wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 w ust. 2 w pkt 7 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
"8) "przepisach o koordynacji" - rozumie się przez to przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie udzielania rzeczowych świadczeń zdrowotnych określone w rozporządzeniu nr 1408/71/EWG, rozporządzeniu nr 574/72/EWG oraz rozporządzeniu nr 859/2003/EWG.";
2) w § 5 w pkt 6 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
"7) Rzecznik Prasowy.";
3) § 9 otrzymuje brzmienie:
"§ 9
Biuro Dyrektora
1. Biurem Dyrektora kieruje Naczelnik Biura.
2. Do zadań Biura Dyrektora należy w szczególności:
1) koordynowanie terminów i przygotowywanie spotkań Dyrektora Oddziału i jego
Zastępców,
2) prowadzenie obsługi sekretarskiej Dyrektora Oddziału i jego Zastępców,
3) przyjmowanie i opracowywanie korespondencji kierowanej do Dyrektora Oddziału
i jego Zastępców,
4) nadzór nad terminowym udzielaniem odpowiedzi na korespondencję kierowaną
do Dyrektora Oddziału,
5) nadzór nad terminową realizacją zarządzeń i poleceń Dyrektora Oddziału,
6) kompletowanie dokumentów, materiałów i opinii warunkujących wydanie decyzji
przez Dyrektora Oddziału,
7) prowadzenie rejestru i gromadzenie decyzji wydanych przez Dyrektora Oddziału,
8) uczestnictwo w posiedzeniach prowadzonych przez Dyrektora Oddziału oraz
ich protokołowanie,
9) opracowywanie i prowadzenie korespondencji okolicznościowej,
10) organizowanie wizyt i spotkań Dyrektora Oddziału z podmiotami zewnętrznymi,
11) monitorowanie sieci internet oraz przygotowywanie codziennego przeglądu
prasy w zakresie tematycznym dotyczącym Oddziału oraz Funduszu i problemowych
analiz treści informacji w mediach,
12) obsługa serwisu internetowego w części dot. FAQ - najczęściej zadawanych
pytań,
13) realizowanie polityki Funduszu w zakresie promocji zdrowia, w tym organizowanie
spotkań informacyjno-szkoleniowych ze świadczeniodawcami i ubezpieczonymi,
organizowanie akcji promocyjnych,
14) współpraca z Centralą w zakresie polityki informacyjnej w dziedzinie powszechnego
ubezpieczenia zdrowotnego,
15) comiesięczne przygotowywanie materiałów do Biuletynu Narodowego Funduszu
Zdrowia,
16) archiwizacja tematyczna informacji medialnych dotyczących Oddziału,
17) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w realizacji zadań
Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
18) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
19) przekazywanie za pośrednictwem właściwej komórki organizacyjnej Centrali
informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich
Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
20) rozpoznawanie i zgłaszanie do właściwej komórki organizacyjnej Centrali
problemów powstających w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją
systemów zabezpieczenia społecznego,
21) koordynacja w zakresie wysyłania informacji do Centrali dotyczących zadań
określonych w pkt 19 i 20.";
4) w § 10 w ust. 2 w pkt 9 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 10-15 w brzmieniu:
"10) reprezentowanie Funduszu w postępowaniu sądowym, administracyjnym
i przed innymi organami w zakresie zleconym przez Zespół Radców Prawnych,
11) współpraca z Wydziałem Spraw Ubezpieczonych przy koordynacji i nadzorze
w zakresie rozpatrywania wniosków o ustalenie ustawodawstwa właściwego w rozumieniu
przepisów o koordynacji,
12) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w realizacji zadań
Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
13) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
14) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
15) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
5) w § 11 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. zadań Zespołu Radców Prawnych w szczególności należy:
1) zapewnienie prawnej obsługi Oddziału,
2) opiniowanie pod względem prawnym projektów wewnętrznych aktów normatywnych,
3) opiniowanie umów zawieranych przez Oddział,
4) udzielanie porad i wyjaśnień oraz sporządzanie opinii w zakresie obowiązujących
przepisów prawa,
5) opiniowanie projektów umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych,
6) koordynowanie i opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych Dyrektora
Oddziału,
7) opracowywanie bieżącej informacji o aktualnych przepisach i ich zmianach
dla komórek organizacyjnych,
8) reprezentowanie Funduszu w postępowaniu sądowym, administracyjnym i przed
innymi organami,
9) organizowanie bieżących szkoleń pracowników w zakresie obowiązującego prawa,
10) informowanie kierownictwa Oddziału o stwierdzonych faktach naruszenia
prawa oraz udzielanie wyjaśnień odnośnie konsekwencji tych faktów i właściwego
sposobu postępowania w celu usunięcia naruszeń prawa,
11) wykonywanie innych zadań z zakresu obsługi prawnej, wynikających z odrębnych
przepisów,
12) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w realizacji zadań
Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
13) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
14) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
15) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
6) w § 12 w ust. 2 w pkt 10 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 11-15 w brzmieniu:
"11) prowadzenie polityki szkoleniowej dla pracowników Oddziału w zakresie
realizacji zadań związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego,
12) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji
zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
13) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
14) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
15) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
7) w § 13 w ust. 2 w pkt 15 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 16-22 w brzmieniu:
"16) gromadzenie, aktualizacja, archiwizacja i utrzymywanie w ramach
Centralnego Wykazu Ubezpieczonych danych o osobach ubezpieczonych oraz osobach
uprawnionych do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji,
17) wdrożenie systemów informatycznych umożliwiających rejestrowanie informacji
o wydawanych przez Fundusz, w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
zaświadczeniach i poświadczeniach,
18) wdrażanie systemu informatycznego i organizacyjnego dostosowanego do wydawania
karty ubezpieczenia zdrowotnego, zgodnej z Europejską Kartą Ubezpieczenia
Zdrowotnego,
19) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji
zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
20) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
21) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
22) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
8) w § 14 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Do zadań Wydziału Analiz Ekonomiczno-Medycznych w szczególności
należy:
1) przygotowywanie analiz dotyczących kształtowania się kosztów poszczególnych
świadczeń zdrowotnych niezbędnych do zmian w sposobie zakupu świadczeń,
2) uczestniczenie w wypracowywaniu standardów i schematów postępowania w oparciu
o analizę kosztów jednostkowych i sprawozdawczości medycznej,
3) współpraca przy tworzeniu schematu zakupu świadczeń zdrowotnych oraz przygotowywaniu
jego standardów,
4) przygotowywanie analiz i zasad kontraktowania świadczeń zdrowotnych przy
współudziale konsultantów w poszczególnych specjalnościach,
5) przygotowywanie załączników finansowych do umów i opiniowanie pod względem
zgodności z zasadami kontraktowania umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych,
6) bieżące monitorowanie procesów kontraktowania świadczeń zdrowotnych w zakresie
bilansowania planowanych kosztów świadczeń, zgodnie z planem finansowym Oddziału,
7) weryfikacja danych będących podstawą do sporządzania bieżących i okresowych
sprawozdań,
8) uczestniczenie w tworzeniu baz danych oraz sporządzaniu szczegółowych opracowań
analitycznych dotyczących działalności podmiotów, z którymi Oddział zawarł
umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych - w zakresie liczby i wartości poszczególnych
produktów, zrealizowanych na rzecz każdego ubezpieczonego,
9) sporządzanie informacji zgodnie z określoną "wzorcową dokumentacją
w zakresie sprawozdawczości" dla Centrali i ministra właściwego do spraw
zdrowia - w zakresie świadczeń zdrowotnych, w szczególności objętych pozycjami
B2.2-B2.7,B2.9,B2.11-B3.11 Planu Finansowego, w tym sprawozdań z działalności
Oddziału,
10) integracja i przetwarzanie szczegółowych baz danych rozliczeniowych (świadczenia
wykonane na rzecz poszczególnych pacjentów) oraz przygotowywanie materiałów
analitycznych niezbędnych do opracowania wojewódzkiego planu zabezpieczenia
świadczeń zdrowotnych,
11) tworzenie modeli statystyczno-ekonomicznych realizacji i finansowania
świadczeń zdrowotnych dla potrzeb prognozowania zapotrzebowania na świadczenia
zdrowotne na obszarze działania Oddziału,
12) koordynacja działalności Oddziału w zakresie zbierania i przetwarzania
danych o personelu udzielającym świadczeń zdrowotnych z wykorzystaniem Systemu
Monitorowania Udzielonych Świadczeń Zdrowotnych SYMUSZ,
13) nadzór i koordynacja działalności Oddziału w zakresie zbierania i przetwarzania
danych o osobach korzystających ze świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów
o koordynacji oraz udzielonych im świadczeniach z wykorzystaniem Systemu Monitorowania
Udzielonych Świadczeń Zdrowotnych SYMUSZ,
14) nadzorowanie systemu rejestracji świadczeń zdrowotnych udzielanych poszczególnym
grupom populacji w celu określenia najbardziej korzystnej metody obliczania
ryczałtów,
15) analiza kosztów świadczeń zdrowotnych,
16) okresowa ocena stosowanych cenników w polskim systemie ochrony zdrowia
w celu ich odpowiedniego dostosowania do potrzeb rozliczeń międzynarodowych,
17) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji
zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
18) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
19) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
20) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego."
9) dodaje się § 14a w brzmieniu:
"§ 14a
Rzecznik Prasowy
Do zadań Rzecznika Prasowego w szczególności należy:
1) prowadzenie działań w zakresie bieżącej informacji udzielanej mediom,
2) organizacja i obsługa konferencji prasowych,
3) merytoryczne przygotowywanie materiałów dla informacji zewnętrznej i wewnętrznej,
4) monitorowanie środków masowego przekazu: prasy, radia, telewizji oraz przygotowywanie
codziennego przeglądu prasy w zakresie tematycznym dotyczącym Oddziału oraz
Funduszu i problemowych analiz treści informacji w mediach,
5) współpraca z Centralą w zakresie polityki informacyjnej w dziedzinie powszechnego
ubezpieczenia zdrowotnego,
6) archiwizacja tematyczna informacji medialnych dotyczących Oddziału,
7) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji
zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
8) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
9) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji;
10) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego."
10) w § 15 w ust. 2 w pkt 23 kropkę zastępuje się przecinkiem oraz dodaje się pkt 24-34 w brzmieniu:
"24) wdrożenie zasad merytorycznej i finansowej kontroli rachunków oraz
innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych
osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska
państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
25) wdrożenie zasad merytorycznej i finansowej kontroli rachunków oraz innych
dokumentów rozliczeniowych dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów
o koordynacji,
26) wdrożenie zasad dotyczących udzielania świadczeń zdrowotnych obywatelom
innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub
Europejskiego Obszaru Gospodarczego przez polskich świadczeniodawców oraz
przygotowywanie w tym zakresie założeń merytorycznych do umów o udzielanie
świadczeń zdrowotnych,
27) merytoryczna kontrola rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych
dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu
na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii
Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
28) merytoryczna kontrola rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych
dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej osobom uprawnionym na podstawie przepisów o koordynacji,
29) finansowa kontrola rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących
świadczeń zdrowotnych udzielanych na terenie Oddziału osobom uprawnionym na
podstawie przepisów o koordynacji,
30) finansowa kontrola rachunków oraz innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących
świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom ubezpieczonym w Funduszu na terytorium
innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej
lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
31) nadzór i monitorowanie przepływu środków finansowych pomiędzy podmiotami
uczestniczącymi w systemie koordynacji zabezpieczenia społecznego na terenie
Oddziału,
32) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji
zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
33) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
34) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego."
11) w § 16 w ust. 2 w pkt 31 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 32-35 w brzmieniu:
"32) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie
realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia
społecznego,
33) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
34) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do odpowiedniej komórki
organizacyjnej Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita
Polska państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
35) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
12) w § 17 w ust. 2 w pkt 21 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 22-25 w brzmieniu:
"22) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie
realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia
społecznego,
23) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
24) współpraca z Departamentem Administracyjnym przy opracowywaniu dla komórek
organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów o koordynacji,
25) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
13) w § 18 w ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Do zadań Wydziału Spraw Ubezpieczonych w szczególności należy:
1) udzielanie ubezpieczonym bieżącej informacji,
2) rozpatrywanie skarg, zażaleń i wniosków ubezpieczonych w zakresie realizacji
ich uprawnień wynikających z ustawy, a w szczególności spraw dotyczących objęcia
ubezpieczeniem zdrowotnym i ustalenia prawa do świadczeń,
3) przygotowywanie dla Rady Społecznej dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia
okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez ubezpieczonych,
4) prowadzenie ewidencji rozpatrywanych spraw oraz sposobu ich załatwiania,
5) wnioskowanie o przeprowadzenie kontroli świadczeniodawców,
6) monitorowanie i analiza danych o osobach podlegających obowiązkowi ubezpieczenia
zdrowotnego z terenu Oddziału,
7) wykonywanie czynności niezbędnych dla realizacji ubezpieczenia dobrowolnego
oraz prowadzenie rejestru ubezpieczeń dobrowolnych,
8) wykonywanie zadań z zakresu gromadzenia dokumentacji ewidencyjnej podstawowej
opieki zdrowotnej niezbędnej dla sporządzania i weryfikacji umów o udzielanie
świadczeń zdrowotnych w podstawowej opiece zdrowotnej (z uwzględnieniem pielęgniarstwie
środowiskowego, położnictwa środowiskowego i medycynie szkolnej),
9) przyjmowanie skarg i wniosków składanych w formie pisemnej i ustnej (telefonicznie
i osobiście) przez ubezpieczonego i przygotowywanie na nie odpowiedzi,
10) weryfikacja danych dotyczących ubezpieczonych przekazywanych przez ZUS
i KRUS na podstawie informacji dostępnych w Oddziale,
11) przekazywanie danych niezbędnych do kontynuacji ubezpieczenia w przypadku
zmiany miejsca zamieszkania ubezpieczonego poza obszarem działania Oddziału,
12) przekazywanie informacji do bazy danych w zakresie wydanych i anulowanych
kart ubezpieczenia zdrowotnego,
13) prowadzenie informatycznego rejestru osób ubezpieczonych na obszarze działania
Oddziału,
14) realizowanie polityki Funduszu w zakresie promocji zdrowia, w tym organizowanie
spotkań informacyjno - szkoleniowych ze świadczeniodawcami i ubezpieczonymi,
organizowanie akcji promocyjnych,
15) potwierdzanie prawa do świadczeń zdrowotnych finansowanych przez Fundusz,
16) wydawanie, rejestrowanie oraz anulowanie zaświadczeń o prawie do świadczeń
zdrowotnych, wydawanych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
w szczególności:
a) wydawania osobom ubezpieczonym w Funduszu zaświadczeń o prawie do świadczeń
zdrowotnych (formularze serii E-100),
b) wydawania poświadczeń osobom uprawnionym do świadczeń zdrowotnych na podstawie
przepisów o koordynacji, potwierdzających prawo tych osób do korzystania ze
świadczeń zdrowotnych z ubezpieczenia zdrowotnego na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej,
c) rejestrowania zaświadczeń (formularzy E-100) i poświadczeń, o których mowa
w lit. a i b,
17) rozpatrywanie wniosków o ustalenie ustawodawstwa właściwego, w rozumieniu
przepisów o koordynacji,
18) identyfikowanie osób uprawnionych do świadczeń zdrowotnych na podstawie
przepisów o koordynacji,
19) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji
zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
20) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
21) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
22) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
14) w § 19 w ust. 2 w pkt 12 kropkę zstępuje się przecinkiem oraz dodaje się pkt 13-21 w następującym brzmieniu:
"13) gromadzenie danych i opracowywanie informacji dla aptek i innych
oddziałów wojewódzkich NFZ o zniszczonych, utraconych lub skradzionych receptach
oraz fałszywych lub skradzionych pieczątkach lekarskich,
14) dostosowanie pod względem merytorycznym systemu informatycznego refundacji
recept w zakresie obowiązujących przepisów farmaceutycznych,
15) podpisywanie umów z punktami druku na drukowanie recept,
16) rejestracja świadczeniodawców w Systemie Monitorowania Ordynacji Lekarskiej
leków SYMOOL,
17) koordynacja działalności Oddziału w zakresie wydawania, rejestracji oraz
refundacji leków wydawanych obywatelom innych niż Rzeczpospolita Polska państw
członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
18) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji
zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
19) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
20) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
21) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
15) w § 20 w ust. 2 w pkt 13 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 14-19 w brzmieniu:
"14) nadzór nad świadczeniodawcami w zakresie realizacji przepisów o
koordynacji,
15) wydawanie osobom ubezpieczonym w Funduszu zgody na przeprowadzenie leczenia
lub badań diagnostycznych w przypadkach, o których mowa w art. 22 ust. 2 rozporządzenia
nr 1408/71/EWG,
16) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji
zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
17) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
18) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
19) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
16) w § 21 w ust. 2 w pkt 3 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 4-7 w brzmieniu:
"4) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie
realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia
społecznego,
5) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
6) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
7) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
17) w § 22 w ust. 2 w pkt 6 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 7-12 w brzmieniu:
"7) gromadzenie informacji o liczbie ubezpieczonych oczekujących na
udzielenie świadczenia zdrowotnego i czasie oczekiwania, przekazywanych przez
świadczeniodawców oraz przekazywanie tych informacji do Departamentu Spraw
Ubezpieczonych w Centrali,
8) monitorowanie czasu oczekiwania na poszczególne świadczenia zdrowotne,
9) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji
zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
10) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
11) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
12) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
18) w § 23 w pkt 9 kropkę zastępuje się przecinkiem oraz dodaje pkt 10-13 w brzmieniu:
"10) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie
realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia
społecznego,
11) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
12) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
13) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
19) w § 24 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Do zadań Wydziału do Spraw Służb Mundurowych w szczególności należy:
1) dokonywanie analizy zagrożeń zdrowotnych u ubezpieczonych, o których mowa
w art. 9 ust. 1 pkt. 2-12 ustawy i członków ich rodzin, zwanych poniżej "ubezpieczonymi",
na terenie działania Oddziału,
2) dokonywanie oceny potrzeb zdrowotnych ubezpieczonych oraz planowanie zabezpieczenia
świadczeń zdrowotnych dla służb mundurowych na terenie działania Oddziału,
3) wykonywanie całokształtu zadań związanych z prowadzeniem postępowania w
sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych przez Fundusz ze
świadczeniodawcami utworzonymi i nadzorowanymi przez Ministra Obrony Narodowej,
ministra właściwego do spraw wewnętrznych i Ministra Sprawiedliwości oraz
jednostkami budżetowymi, o których mowa w art. 5 pkt. 25 lit. c ustawy, we
współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Oddziału na podstawie wytycznych
z Centrali,
4) gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych dotyczących osób, o których
mowa w art. 9 ust. 1 pkt. 2-12 ustawy i art. 50a ustawy z dnia 30 sierpnia
1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91 poz. 408 z późn. zm.)
oraz świadczeń zdrowotnych udzielanych tym osobom przez świadczeniodawców,
o których mowa w pkt 3,
5) prowadzenie rozliczeń umów zawartych ze świadczeniodawcami dla których
organem założycielskim jest Minister Obrony Narodowej, Minister Spraw Wewnętrznych
i Administracji, Minister Sprawiedliwości we współpracy z innymi komórkami
organizacyjnymi Oddziału,
6) prowadzenie ewidencji i rozdziału skierowań sanatoryjnych dla ubezpieczonych
wymienionych w art. 50 a ust. 2 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 30.08.1991 r. o zakładach
opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91 poz. 408 z późn. zm.) we współpracy z innymi
komórkami organizacyjnymi Oddziału,
7) prowadzenie ewidencji i poświadczeń bezpłatnego zaopatrzenia w przedmioty
ortopedyczne, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne osób, o których
mowa w art. 65 ust. 1, art. 66 ust. 1 i art. 68 ust. 2 we współpracy z innymi
komórkami organizacyjnymi Oddziału,
8) udział i prowadzenie postępowania kontrolnego: kompleksowego, problemowego,
doraźnego i sprawdzającego świadczeniodawców, o których mowa w pkt 3 oraz
kontrola bezpłatnego zaopatrzenia w leki, w przedmioty ortopedyczne, środki
pomocnicze i lecznicze środki techniczne osób, o których mowa w art. 65 ust.
1, art. 66 ust. 1 i art. 68 ust. 2 we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi
Oddziału,
9) opracowywanie sprawozdań, analiz i wniosków oraz monitorowanie realizacji
i dostępności do świadczeń zdrowotnych w zakresie właściwości rzeczowej Wydziału,
10) rozpatrywanie skarg i wniosków oraz udzielanie informacji ubezpieczonym
w zakresie właściwości rzeczowej Wydziału oraz współpraca z organizacjami
społecznymi reprezentującymi środowiska ubezpieczonych,
11) współpraca z Departamentem ds. Służb Mundurowych w Centrali,
12) wykonywanie innych zadań zleconych przez zastępcę Dyrektora Oddziału ds.
Służb Mundurowych,
13) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji
zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
14) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
15) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
16) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
20) w § 25 w ust. 2 w pkt 10 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 11-14 w brzmieniu:
"11) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie
realizacji zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia
społecznego,
12) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
13) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Funduszu wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
14) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.";
21) § 26 otrzymuje brzmienie:
"§ 26
Do zakresu rzeczowego działania oddziału wojewódzkiego należy w szczególności:
1) przeprowadzanie konkursów ofert, rokowania i zawieranie umów o udzielanie
świadczeń zdrowotnych, w zakresie zleconym przez Zarząd Funduszu,
2) rozliczanie ze świadczeniodawcami zawartych umów, w zakresie zleconym przez
Zarząd Funduszu,
3) bieżąca kontrola umów zawartych ze świadczeniodawcami, w zakresie zleconym
przez Zarząd Funduszu,
4) opracowywanie projektu wojewódzkiego planu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych
i przekazywanie go do centrali,
5) opiniowanie wojewódzkich planów zdrowotnych pod względem zabezpieczenia
dostępności do świadczeń zdrowotnych i ciągłości ich udzielania ubezpieczonym,
6) przedstawianie propozycji zmian wojewódzkiego planu zdrowotnego w przypadku
określonym w ustawie,
7) wnioskowanie o zmianę Krajowego Planu Zabezpieczenia Świadczeń zdrowotnych,
w zakresie dotyczącym danego oddziału wojewódzkiego,
8) gromadzenie oraz kontrola danych statystycznych pochodzących ze szczegółowych
sprawozdań merytorycznych z realizacji świadczeń zdrowotnych,
9) realizacja strategii i polityki informacyjnej Funduszu oraz regionalna
informacja dla mediów,
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Funduszu,
11) wykonywanie zadań instytucji właściwej w rozumieniu przepisów o koordynacji."
22) § 27 otrzymuje brzmienie:
"§ 27
1. Do zakresu rzeczowego działania Delegatury Oddziału należy:
1) rozliczanie ze świadczeniodawcami zawartych umów, w zakresie zleconym przez
Dyrektora Oddziału,
2) bieżąca kontrola umów zawartych ze świadczeniodawcami, w zakresie zleconym
przez Dyrektora Oddziału,
3) gromadzenie oraz kontrola danych statystycznych pochodzących ze szczegółowych
sprawozdań merytorycznych z realizacji świadczeń zdrowotnych,
4) realizacja strategii i polityki informacyjnej Oddziału i Funduszu,
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Oddziału,
6) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali w zakresie realizacji
zadań Oddziału wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
7) przekazywanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej komórki organizacyjnej
Centrali informacji instytucjom właściwym innych niż Rzeczpospolita Polska
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
8) współpraca z właściwą komórką organizacyjną Centrali przy opracowywaniu
dla komórek organizacyjnych Oddziału wytycznych dotyczących stosowania przepisów
o koordynacji,
9) rozpoznawanie i zgłaszanie za pośrednictwem Biura Dyrektora do właściwej
komórki organizacyjnej Centrali problemów powstających w trakcie załatwiania
spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.
2. W strukturze organizacyjnej Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego działają
3 Delegatury:
1) Delegatura Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego z siedzibą w Jeleniej
Górze,
2) Delegatura Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego z siedzibą w Legnicy,
3) Delegatura Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego z siedzibą w Wałbrzychu.".
23) uchyla się § 31.
§ 2.
Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedziba we Wrocławiu, określa załącznik do uchwały.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2004 r.
W imieniu Zarządu:
Lesław Abramowicz - Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia
źródło - Departament Organizacyjno-Prawny
Ostatnio zapisany: 7.04.2004 r. Norbert Tyszka